Muggen :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik snap er niks meer van, waarom steken muggen mij en mijn man niet?
    Ik heb een keer ergens gehoord dat hier een verklaring voor is, alleen weet niet meer wat, iemand een idee?

    Ik kan me insmeren met spul, blauwe lamp, horren en toch weten ze mij altijd te vinden.
    Eliza heeft er ook geen last van..

    Vind het vreemd dat die stomme dingen toch ook nog een voorkeur hebben voor mijn bloed.
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Probeer Tropische Muggenspray van de drogist, werkt echt goed! Volgens mij is het zo dat iedereen evenveel wordt gestoken alleen vertoont de 1 een allergische reactie, de jeukbult en de ander heeft niets, maar in de Quest van juli stond daar een heel artikel over zei mijn collega misschien kun je die nog achterhalen...
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik ken het gevoel. Ikzelf zit compleet onder de bulten en mn vriend en gelukkig mn dochter niet. Vanacht werd ik zelfs wakker van zo'n irritant beest. Bah.
    Ik smeer mezelf ook elke avond in met dat tropische spul, maar het lijkt wel of ze daar nou juist op afkomen. Heel vreemd, maar goed.
    Mocht je een middeltje vinden dan hoor ik het graag!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    je mag niet alle middeltjes gebruiken als je zwanger bent helaas :(

    Mij prikken ze ook lek (laatst 3 x in mn voet,,,,helaas kwamen ze niet verder dan water hahah) T beste werkt nog de klamboe,,,
     
  5. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Volgens mij komt het door je lichaamtemperatuur. Omdat vrouwen een halve graad warmer zijn dan mannen worden ze eerder gestoken...

    Ik ga morgen zo'n ding voor in het stopcontact halen bij de kruidvat. Schijnt goed te helpen.
     
  6. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gevonden met googlen:

    Waarom steken muggen?
    Alleen vrouwelijke muggen steken omdat zij de eiwitten uit het bloed nodig hebben voor de ontwikkeling van hun eitjes. Mannelijke muggen nemen genoegen met de nectar van bloemen. Het is nog niet bekend volgens welke criteria de vrouwelijke muggen hun "bloedgevers" uitzoeken. Aantrekkelijke stoffen voor de mug zijn o.a. stoffen die door het menselijke lichaam worden afgegeven bijvoorbeeld bepaalde fragmenten van eiwitten, uitwasemingen van ammoniak, melkzuren, koolstofdioxide of boterzuren. Verder spelen ook de luchtvochtigheid, de omgevingstemperatuur , de hoeveelheid licht en de omgevingskleur een belangrijke rol.

    Ik word ook ALTIJD lek gestoken :(
     
  7. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Normaal gesproken word mijn man altijd gestoken, maar sinds ik zwanger ben, ben ik de pineut !
     
  8. randi

    randi Niet meer actief

    ze zeggen altijd van als je zoet bloed hebt komen ze je steken maar dat is een fabeltje want een mug weet op voorhand niet welk bloed je hebt hé :) weet wel dat de lichaamsgeur de mug aantrekt want blijkbaar kan ze daaruit opmaken welke stoffen in je lichaam aantrekkelijker zijn voor haar en inderdaad het zijn de vrouwtjes alleen die steken. echte krengen dus :)
     
  9. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    Micha, hier is het precies andersom!
    Ik werd altijd helemaal lek gestoken, en mijn man nooit.
    Ik had er dus al schrik van om in de zomer zwanger te zijn...
    Maar nu wordt ik helemaal niet meer gestoken, en ik smeer me zelfs niet eens in!
    Mijn man daarentegen is nu de pineut, haha.
    Maar hij krijgt geen hele grote jeukende bulten net als ik, maar hele kleine rode puntjes.
     
  10. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pas op met tropisch muggenmiddel daar zit deet in en dat mag je niet gebruiken als je zwanger bent. ik weet dat sinds kort, en heb het vorig jaar wel gebruikt. maar ik zou het gewoon even bij de apotheek vragen.

    als je zwanger bent heb je geloof ik ook meer bloed dus zal er ook wel meer te halen zijn ;)

    een klamboe helpt mischien ook wel
     
  11. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    en wel het sterkste geslacht he aangezien zij het prikwerk doen en de mannetjes niet :D

    ik word ook altijd lek gestoken... :(
     
  12. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    mijn man had een keer op tv gezien dat muggen op een bepaald soort zweet afkomen.
    En als iemand die gestioken wordt het zweet van iemand op zich smeert die niet gestoken wordt, schijn je niet meer gestoken te worden.
    Maar omdat dat zo stinkt, is 't waarschijnlijk nog niet in potjes te koop in de winkel?
     
  13. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    @ Shelly, dat heb ik nu ook grote jeukende bulten, normaal als ik een keer gestoken werd dan was het maar een klein bultje ! maar nu, ze blijven dagen zitten ! maar goed er is 1 lichtpuntje, nu kan mijn mannetje even bij komen van al dat geprik !

    Gr. Chantal
     
  14. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Een tip van Jingels was om een schoteltje met wat verpulverde vitaminen B12 pillen in je kamer te zetten.

    Toeval of niet: sinds ik dat naast m'n bed heb staan heb ik nog amper last van die krengen, die me gewoonlijk altijd moeten hebben. Ik heb hetzelfde bij Veerle gedaan en ook zij wordt amper nog gestoken.
     
  15. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    care plus met deet helpt mij heel goed, ik wordt anders ook lekgeprikt!
    succes ermee!
     
  16. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb gelezen dat als je zelf vit B1 slikt dat de muggen dan ook niet meer zo snel komen.
    maar of het werkt... geen idee :(
     
  17. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    zo'n soort topic als dit is al eens geweest, toen gaf ik al aan dat ze van je afblijven als je veel knoflook eet. je lichaamsgeur is dan niet zo aantrekkelijk voor ze.

    ik heb laatst bij de blokker voor 2 euro een apparaatje gekocht wat in het stopcontact moet, deze heb ik nu op de slaapkamer en moet zeggen dat er inderdaad bijna geen mug meer te bekennen is (op een dapper exemplaar na)
    komt een voor mensen onhoorbare hoge toon uit en dat vinden muggen niet prettig. honden en katten kunnen er wel last van hebben maar naar mijn idee hebben die niets op de slaapkamer te zoeken.
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik weet ook dat ze niet van waaien houden. Als je een ventilator hebt dan komen ze daar ook niet.
    Ik hoorde gister een verhaal dat ze op je afkomen omdat je bepaalde eiwitten hebt in je darmen :(

    Ach ik wordt gewoon hartstikke gek van dat gezoem snachts, en dan de volgende dag verga je van de jeuk..
    Brrr.. Waarom bestaan er eigenlijk muggen (kan wel bij het topic van de levensvragen ;) )
    Ze zullen vast nut hebben..
     
  19. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik doe tegenwoordig maar een watje in m'n oren, dan hoor ik ze niet. En we hebben hele goede horren.

    Ik heb er pas nog een doodgeslagen met een (nieuwe) trekker met zo'n lange stok. Dit zit nog steeds tegen het plafond gekleefd, omdat ik niet op een trap durf te staan om 'm weg te halen.....

    Maar goed, ik heb, vind ik 1 voordeel. Zo'n 18 jaar geleden hadden we op de camping een muggenplaag. Zo erg dat m'n broertje en ik er een wedstrijd van hadden gemaakt wie de meeste muggenbulten had. Zaten we 's ochtends altijd te tellen. Hij won met 145 en ik met 133 (dus op een ochtend telde ik 133 bulten, niet opgeteld van de hele vakantie bij elkaar, nee op 1 ochtend).

    Zo erg wordt het vast nooit meer.
    (zou wel leuk zijn, het was een grappig gezicht m'n vader die met z'n kale knar de hele vakantie met een capuchon op gelopen heeft, toen waren die shirts met capuchons in de mode).


    Linda
     
  20. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    ze vinden jou bloed supper lekker , ik ben ook altijd degene die hier in huis wordt gestoken...
     

Deel Deze Pagina