A.s maandag actie Filipijnen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door knap, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

A.s maandag actie Filipijnen

1. Ja

2. Nee

3. Misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Natuurlijk geef ik!! Geen twijfel ook al komt de helft maar terecht. Alle kleine beetjes helpen

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Kijk dit soort acties daar heb je wat aan top van zijn bedrijf!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    nee ik geef niet heel simpel

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

En nee ik geef absoluut niet aan 555 waarom?
    Het geld wat bij de vorige reusachtige ramp is opghaald is nog langgggg niet op en de bevolking zit nog steeds in een tent vreselijk natuurlijk maar zolang er te veel aan de strijkstokken blijft kleven stop ik.ermee.
    Mede doordat we nu elke cent hard nodig hebben en de regering toch al geeft ten koste van eigen bevolking.
    Ga eerst onze eigen dak en thuisloze senioren eb gehandicapten maar eens helpen met betere subsidie om over se gezondheidszorg en het onderwijs nog maar te zwijgen.
    Maar het staat natuurlijk wel een beetje van kijk ons kleine landje eens goed meedoen! @het kabinet

5. Alf

Alf Niet meer actief

dit dus

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ben niet van plan om iets te geven, de goede doelen acties zijn de laatste tijd te veel negatief in het nieuws geweest en vaak blijkt ook nog dat het geld niet eens op de goede bestemming komt

7. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik geef wel, maar dan aan een kleinere organisatie die sponsorkinderen steunt. Wij hebben zelf geen sponsorkind op de Filipijnen, maar geven wel een extra bijdrage speciaal voor die kinderen. Ik weet zeker dat het grootste bedrag dan ook daar terecht komt.

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn man zijn oom komt als het goed is volgende week vanuit de filipijnen voor 1 week naar nederland (Was al gepland) dus geef hem geld mee, voor zijn schoonfamilie die niks mee heeft

9. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb een extra donatie gegeven aan SOS kinderdorpen. Deze organisatie is al lokaal aanwezig, dus waarschijnlijk komt het geld daar wel goed terecht.

10. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Ik geef wel aan de collectanten van de Hartstichting etc, maar niet aan dit soort acties. Ik had wel wat gedoneerd als de kans niet zo groot was geweest dat de voorzitter het geld in zijn/haar zak steekt.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik stort sowieso maandelijks een bedrag aan Unicef en ik weet dat zij nu ook op de filipijnen aanwezig zijn en daar helpen. Ik vind het daarom niet nodig om nog extra te geven. Als ik miet al vaste donateur was geweest van (o.a.) Unicef, had ik het waarschijnlijk wel gedaan.

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nee, zou niet weten waarvan.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, al gedaan.
    Alle beetjes helpen

14. danip

danip Niet meer actief

Ik geef niet aan 555, maar aan iemand die ik ken die daar woont. Dan weet ik dat het goed terecht komt. Vind het wel heel erg dat wij Nederlanders nog steeds serieus denken dat we het hier slecht hebben en dat onze "problemen" erger zijn en dus eerder opgelost moeten worden dan mensen die werkelijk niks maar dan ook niks hebben te helpen. En met dat niks bedoel ik niet dat ze zo "arm" zijn dat ze geen televisieabonnement en iphone kunnen hebben, maar dat ze geen eten aan hun kinderen kunnen geven, hun halve familie hebben verloren, hun huis weggevaag is en mensen om hun heen dood neervallen. Moet je je indenken hoe het voelt als je kind al 3 dagen niet gegeten heeft, en je hem of haar weer zonder eten moet laten gaan slapen, op straat omdat je geen huis meer hebt... Ja wat hebben wij het slecht hier inderdaad! Ik snap die mentaliteit niet. We leven toch met zijn allen op deze planeet, dan laat je je medemens toch niet wegkwijnen?

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +100 Zo is het maar net. ;)

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zoek ook altijd naar zulke acties ipv 555!
    Met de tsunami hebben we ook zoiets gedaan :)

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik snap je gedachte maar als wij Nederlanders voor de zoveelste keer een actie voeren kan er plotseling een hoop geld tevoorschijn komen waarvan 80% naar de regering gaat. Vervolgens rijden hun in dure auto's, leven in gigantische luxe en zien we 1 jaar na dato dat er nog veel en veel te geld tekort komt. En wij maar storten!!!!

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Sorry hoor maar wat een onzin. Zij rijden in dure auto's en leven in gigantische luxe? Die gigantische luxe moet ik nog ontdekken....Maar gebruik deze excuses vooral heel hard met zijn allen om niet aan mensen te geven die HELEMAAL niks meer hebben, zelfs hun kinderen niet, die zijn namelijk ook dood of zullen snel verhongeren. Maar ach ver van je bed show...

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vorige keer met een actie lieten ze echt droevige beelden zien maar je ziet ook zat mensen die gewoon met een i-Phone rondlopen te janken dat ze alles verloren zijn.

Ik geef gewoon niet meer. Ben er klaar mee. Je hoort gewoon te vaak dat het geld niet aankomt. Jaren later is het land nog steeds niet opgebouwd. Hoeveel is er opgehaald voor orkaan Katrina? En NOG zijn er miljoenen daklozen. Het geld komt gewoon niet op de goede plek.

Er zijn honderden/duizenden mensen hier die nauwelijks rondkomen of helemaal niet. En dat lijken mensen te vergeten. Men zou die mensen eerst moeten helpen. De regering kan geen anderen mensen helpen als ze hun eigen volk niet eens kunnen helpen.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #40 jessy77, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    Ja die mensen zie je maar dat is maar een kleine groep in vergelijking met al die andere duizende mensen die echt niks hebben. Denk dat die groep die jij benoemt in NL een stuk groter is.
    Daarnaast zijn er in ons land genoeg instanties die je helpen wanneer je niet rond kan komen. Denk aan de voedselbank, het UWV, Gemeentes. Niet leuk misschien maar hier krijg je nog altijd de mogelijkheid om een uitkering aan te vragen en als je echt maar dan ook echt geen cent te makken hebt dan kan je zelfs kwijtscheldingen voor e.e.a aanvragen en hoe 'slecht' het sommigen van ons hier hebben dán nog hoeven niet letterlijk van de honger om te komen en dat is in zulke landen en dan vooral na zo'n grote ramp wel degelijk het geval!
    Ja we leven in crisis, en nee het is niet makkelijk maar hoe je het wendt of keert, in tegenstelling tot zulke landen zijn we nog hartstikke rijk.
    Verder bestaan er genoeg andere mogelijkheden dan alleen giro 555. Het is misschien alleen een kwestie van verder willen kijken dan je neus lang is.

Deel Deze Pagina