Geef wel of geef niet maar kom niet met allemaal argumenten om het voor jezelf goed te praten waarom het juist is dat je niet geeft.
Het komt gewoon niet op de juiste plek. Zelfs de aanvoer van goederen stagneert nu al en dat is deels daar aan die regering te danken. Geld van mij gaat pertinent niet naar 555. Wel goederen tegen beter weten in gedoneerd want wil wel wat kunnen helpen. Hopen dat het terecht komt daar waar nodig.
Goedpraten? Ik respecteer iedereen die WEL geeft. Respecteer mij dan ook als ik niet geef? Leven en laten leven.Zoveel mensen, zoveel meningen. Je mag hier blijkbaar wel melden waarom je wel geeft, maar je wordt geacht je mond te houden als je niet geeft? Mag ik vragen vanwaar dat onderscheid? Of wil je een schouderklopje omdat je wel geeft? Volgens mij ontbreekt er een essentieel stuk van jouw zin. "Geef wel of geef niet, maar kom niet met allerlei argumenten om het voor jezelf goed te praten waarom het juist is dat je niet geeft of waarom het juist is dat je wel geeft." Dan benadeel je niemand in zijn of haar reactie!
Ik zie inderdaad ook niet zo wat er 'onjuist' is aan niet geven. Als mensen hun redenen daarvoor willen opschrijven, dan mag dat toch?
Wij kregen gisteren een brief van de kerk. Nu zijn wij totaal niet gelovig en doen daar verder niks mee, maar we doneren wel aan hen. Er gaan 2 mensen die kant op, dus we weten zeker dat het daar aan komt. Verder doneren we aan een andere organisatie een pakket (kinder)kleding en wat lang houdbare boodschappen. Morgen doen we dus niet mee met de actie van giro 555, maar wel op een andere manier.
Wij gaan geven! Wel aan een kleine christelijke organisatie die wij vertrouwen en die daar al jaren actief zijn met adoptiekindjes e.d. En natuurlijk zijn er na elke ramp nog heel veel mensen die nog steeds op straat leven. Maar gelukkig zijn er ook HEEL VEEL mensen die wel geholpen zijn door bijdragen uit de hele wereld. En de armsten mensen in NL hebben het nog altijd nog 100x beter dan de mensen daar m.i. Wat ben ik toch blij dat wij in ons goede georganiseerde land wonen!
Mijn nicht gaat al jaren naar de Filipijnen en samen met haar man heeft ze daar iets opgezet. Ik geef liever aan dat goede doel want dan weet ik precies waar het terechtkomt. En dat het ook echt daar terechtkomt waar het moet! Wat is er destijds met al dat geld voor Haïti gebeurd?
Oh echt niet, ik peins er niet over! Er komt nauwelijks wat van terecht bij waar het ook daadwerkelijk voor bedoeld is en ik ga echt geen boterham minder eten voor waar het dan ook wel terecht komt..
Super! Dat mensen niet zo'n zin hebben om aan giro 555 te geven kan ik mij nog wel voorstellen. Maar er zijn genoeg kleine (particuliere) organisaties aan wie je kan geven zodat je weet dat je bijdrage sowieso goed terecht komt. Geen cent geven onder het mom van 'we hebben het hier in NL ook slecht' getuigt naar mijn mening van dom oppervlakkig egoïsme. En probeer dat dan idd niet goed te praten voor jezelf.
Ik vraag me ook altijd af of het geld goed terechtkomt, maar als ik dan gisteren weer op t.v. een vrouw zie die al een paar dagen met haar dode baby in haar armen zit....dan breekt m'n hart en ga ik toch weer geven....je zal er zelf maar zitten.
ik heb nog nooit via giro 555 gegeven altijd zoek ik naar kleinere betrouwbare opties. maar eerlijk gezegd ben ik er voor de Filipijnen nog niet aan toegekomen mocht ik ooit in zo'n situatie komen hoop ik ook dat ik geholpen word en verder karma is een bitch
Mijn schoonzusje woont al jaren in de Filipijnen, en zij heeft nu met een andere Nederlander die daar woont, kleinschalige en directe hulpverlening op touw gezet. Ze kopen dus directe hulpgoederen (eten, kleding, bouwmaterialen, medicijnen etc) en geven dat aan getroffen mensen ipv dat ze geld geven. Dit is in een gebied dat niet het allerzwaarst is getroffen (noordelijk Cebu), en wat dus een beetje wordt "vergeten" door de reguliere hulpverlening en media. Toch is ook daar vreselijk veel schade en zijn er veel mensen die alles, maar dan ook echt alles kwijt zijn... Vanzelfsprekend heb ik aan haar gedoneerd! Ik weet niet of dit mag van het beheer , maar als iemand geinteresseerd is in haar hulpverlening, kan je me een pbtje sturen, dan wil ik je graag de naam van haar website geven!
Ik vind het vreselijk wat daar gebeurd is. Maar heel eerlijk zou ik niet weten waar ik het geld vandaan zou moeten halen.
Ik heb wel geld gestort, 10 euro. Als je niets doet, weet je zeker dat je niet een beetje helpt. Nu heb ik in ieder geval een poging gedaan. En als dat alleen maar betekent dat een gezin een maaltijd krijgt ter waarde van bijvoorbeeld 1 euro ipv geen maaltijd, dan was het toch de moeite waard.
Ik geef wel wat, maar niet via 555, en helaas ook niet veel. Kan alleen maar denken dat wanneer ik in zo'n situatie zit ook graag geholpen wil worden.