Ik vind dat NL eerst moet investeren in de armoede in ons land voordat ze naar andere landen gaan kijken zoals Griekenland e.d. Absoluut verschrikkelijk wat daar is gebeurd , maar helaas door alle negatieve publiciteit over rijke bazen bovenaan zo'n organisatie heb ik geen vertrouwen meer in zulke grote acties..
Besef jij wel dat er hier ook gezinnen zijn die amper rond kunnen komen, als die dan gaan doneren dan vind jij dus eigenlijk dat hun tegen de eigen kindjes moeten zeggen '' Joh, vanavond en morgen avond eten we niets want op de Filipijnen hebben ze het nog slechter dan ooit. '' ?? Geloof mij, er zijn gezinnen hier die amper eten kunnen kopen, vind het echt een enorme egoistische opmerking om te zeggen dat mensen het dan maar goed proberen te praten.
Zonder de armoede in Nl te willen bagatelliseren, maar er is natuurlijk nogal een verschil tussen hier ieder dubbeltje te moeten omdraaien om rond te kunnen komen (wat vreselijk is en I've been there, done that...), en om niets , maar dan ook niets meer te hebben dan de kleren die je aan had tijdens de orkaan. Ontzettend veel mensen hebben niks, nakkes, nada meer; geen huis, geen spullen, geen bed, geen eten, soms zelfs geen familie meer..... Prima om niets te geven, kan het ook goed begrijpen, maar de vergelijking tussen de armoede hier en de situatie daar, vind ik behoorlijk mank....
Ik vind dit altijd zo´n dooddoener...dat de armoede daar niet te vergelijken is met armoede in Nederland. Misschien is armoede in een land als welvarend Nederland nog wel erger. En dan bedoel ik echt pure armoede hè, niet een keer krap zitten. Er zijn ook hier echt wel mensen zat die weten wat het is om alles te verliezen. En als je dan om je heen kijkt, ziet dat het ook wel anders kan. Dat je jezelf de grootste loser op aarde vind, omdat je je kind niks meer te bieden hebt. En nu zeg ik echt niet wat daar op de Filipijnen is gebeurd niet erg is hoor! Verschrikkelijk gewoon. En ook wij hebben ons steentje bijgedragen: 10 euro op giro 555.
Of je nu wel of niet doneert, is ieder zijn eigen keuze, mijn hart gaat uit naar vooral de kleine kindjes die hun ouders en familie kwijt zijn, geen vertrouwd huis/bed of wat dan ook meer hebben en ontredderd de dagen en nachten door moeten zien te komen, hopen dat ze niet doodziek worden, tussen de stank van lijken en verwoesting. Wij nemen voor lief dat er een deel niet aan komt, maar dan nog kunnen we met dat andere deel iemand helpen een nieuwe start voor de rest van zijn/haar leven te maken.
Wij geven niet aan 555, maar stort op een giro opgezet door mensen op het eiland waar mijn man en ik onze huwelijksreis hebben doorgebracht. We hebben met eigen ogen gezien hoe arm die mensen op het eiland waren toen het nog 'goed' ging ( en altijd vrolijk he!), en ik heb de foto's van het eiland na de storm gezien. Mn hart brak! Dus we geven daar aan, dan weet ik 100% zeker dat het niet in een zak van een directeur, of anders bij de verkeerde mensen daar terecht komt.
Ik ga haar mailen zodaat ik daar geld naartoe kan overmaken. Giro 555 of doen we het anders? | Meisje van de Slijterij, Petra de Boevere
Ik heb niet aan 555 gedoneerd maar aan een kleine instelling waarvan ik zeker weet dat al het geld daar terecht komt.
Is er ook iets waar je kinderkleding naartoe kan doen? Geld kunnen we niet missen, kinderkleertjes heb ik heel veel.
Gelukkig gaat Trijntje 2 ton doneren, want dat had ze beloofd..... Oh nee... Ze doet het toch maar niet....
Ze had geen twee ton beloofd, maar 1 euro per like. Veel goedkoper vind ik het om een bericht te liken zodat iemand anders betaald, lekker makkelijk.
Nee ze heeft niet direct 2 ton beloofd, maar wel indirect, met d'r "euro per like".. Hoe naïef ben je dan dat je denkt dat het wel losloopt.. Ze weet toch zelf ook wel hoe social media werkt?! Ik vind het een smakeloze actie! Jezelf lekker op de kaart zetten, laten zien hoe gul je wel niet bent en dan je afspraken niet nakomen..