A.s moedertjes met buitenlandse partner dus....Mixed kids?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door HelmaSerdar, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik ben Nederlands (blond, groen/grijze ogen), mijn man is Indisch, zwart haar, hele donkerbruine ogen.

    Ik ben benieuwd hoe de kleine er uit zal gaan zien, ik ga er eigenlijk wel van uit dat hij een tintje zal hebben, maar mijn man heeft ook hoogblonde nichtjes, dus wie weet....
     
  2. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ben nederlands, mn vriend Zweeds. Niet echt cultuur shocking, maar toch wel wat verschillen!

    Zo doen zij niet aan geboortekaartjes en beschuit met muisjes. Er staan wel pakketjes klaar met beschuit en muisjes die we straks opsturen naar mn schoonfamilie.
     
  3. rimo79

    rimo79 Lid

    22 feb 2009
    12
    0
    0
    Leuk om te lezen dat er zoveel mixen zijn....
    Mijn vriend is Ghanees en ik ben Nederlands.
    Wel van plan om ons kindje Nederlands op te voeden, maar natuurlijk moet het ook zeer zeker de Ghanese cultuur meekrijgen....
    Wel spannend om te weten hoe je kindje eruit zal zien, maar goed dat zullen Nederlandse stellen ook wel hebben!
     
  4. LadyJenn75

    LadyJenn75 Actief lid

    19 dec 2008
    190
    0
    0
    Leuk al die mixjes! Zelf ben ik een nederlandse van surinaamse afkomst. Manlief is n blonde Fries.
    Er zijn bij ons totaal geen cultuurverschillen, dit omdat ik ook gewoon in NL ben geboren en gewoon nederlands ben opgevoed.
    We hebben al 2 mixed kids en verwachten nu onze 3e ukkepuk!

    Iedereen suc6 met de zwangerschap
     
  5. Askim

    Askim Bekend lid

    8 jul 2007
    634
    0
    0
    Ik woon samen met een turkse jongen en wij hebben een zoontje van bijna 11 maanden. Mijn vriend is bijna 2 jaar in NL en bij ons af en toe dus wel een cultuur verschil maar niet echt grote meningsverschillen. Bv dat de man niet bij de bevalling is komt mij ook bekend voor, mijn vriend heeft er 9 maanden tegenop gekeken maar was er wel bij. In z'n familie is hij de enige man die bij de bevalling van z'n kind is geweest.....
    Ook met de verzorging helpt hij heel veel en doet van alles, ook dit in tegenstelling tot bv z'n broers. Wij leven dan ook echt westers. Bij sommige dingen merk je het verschil, bv als de kleine ziek/verkouden is. Mijn vriend vind dat hij dan naar het ziekenhuis moet (niet eens huisarts, nee ziekenhuis....). In turkije is dit heel normaal en wordt er altijd wel een of ander middeltje voorgeschreven. Wel even anders dan hier in NL dus.
    We willen onze zoon twee-talig opvoeden maar tot nu toe spreekt mijn vriend ook alleen maar NL tegen hem. Maar tot het 4e levensjaar kun je er nog beginnen om het kind de 2e taal als moedertaal te leren.
     
  6. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben nederlands... mijn man ook maar hij is geboren in India. Hij is geadopteerd toen hij 10 maanden was. Qua cultuur zitten we dus helemaal op 1 lijn maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe ons kleintje er uit gaat zien straks. Half indiaas en half Westers...
     
  7. nefertary

    nefertary Actief lid

    3 nov 2008
    484
    0
    0
    Ik ben Nederlandse en ben 7 jaar getrouwd met een Egyptenaar die ik in Egypte heb ontmoet. Wij hebben samen een dochtertje van 2 jaar en 8 maanden -zie album- en ik ben, zoals je aan mijn banner kunt zien, zwanger van de tweede.
    Ons dochtertje wordt tweetalig opgevoed, ik spreek uitsluitend Nederlands tegen haar en mijn man probeert uitsluitend Arabisch tegen haar te praten maar vergeet het nog wel eens omdat hij zich de Nederlandse taal al behoorlijk eigen heeft gemaakt :D
    Wij zijn van plan om mettertijd in Egypte te gaan wonen, dus proberen we ons dochtertje zoveel mogelijk van de Nederlandse taal en 'cultuur' mee te geven. Ik hoop daar ook een mogelijkheid te vinden om haar toch wat Nederlandse les te laten krijgen.
    Er komen wel eens cultuurverschillen om de hoek kijken, maar dit levert geen onoverkomelijke problemen op.
     
  8. noralie

    noralie Actief lid

    18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Zie dat hier al een poos niets geplaatst is maar leuk topic en helemaal van toepassing op mij dus maar eens wat leven in de brouwerij gooien ;)

    Ik ben Nederlandse en mijn man Israeliër (vader Romeens, moeder Egyptisch). Een mooie mix dus die werkelijk van alles kan opleveren. We zijn dus stikbenieuwd naar het uiterlijk van ons dochtertje!

    We willen haar tweetalig opvoeden, zijn zelfs naar een workshop geweest om daar meer over te leren. Heel interessant!

    Er zijn legio cultuurverschillen, ik kan zelfs niet 1 overeenkomst tussen Nederland en Israël bedenken...
     
  9. Geekess

    Geekess Actief lid

    13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Leuk topic!
    Ik ben (zuid) indiaas en mijn man is oerhollands. Maar hij heeft gedurende zijn leven in een paar tropische landen gewoond en ik ben op mijn eerste geadopteerd door nederlandse ouders. Dus we passen goed bij elkaar. Mijn ouders hebben altijd mijn indiase cultuurinteresse gestimuleerd. Ik heb o.a. Indiase Talen & Culturen gestudeerd en ben in indiase stijl getrouwd. Ons kindje wil ik dat ook meegeven, want het is toch haar afkomst.
    Kwa cultuur komen mijn man en ik erg overeen, maar we hebben wel verschillende opvattingen over de naam van het kind. Vanuit mijn cultuur zijn namen heel erg belangrijk, en krijg je meer dan één. Mijn man vindt één naam wel goed genoeg, en die moet niet te exotisch zijn. Ik vind dat op zich wel te combineren, een "hollandse" naam en twee indiase namen :)
    Oh en de achternaam was ook nog wel moeilijk. Ik kom uit een weeshuis en heb de naam van mijn moeder meegekregen aangezien alleen die zeker is. Dat vind ik bij kinderen eigenlijk wel zo logisch :) Ik ben 100% zeker van het vaderschap van mijn man maar toch vind ik dat een bloedlijn alleen via de moeder kan lopen. Mijn man is het daar niet mee eens. Nou ja, daar komen we ook wel uit :)
     
  10. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat een leuk topic! Ben zelf nederlandse en mijn vriend spanjaard, wel wat cultuurverschillen, maar niet onoverkomelijk en wij zitten behoorlijk op een lijn (schoonfamilie helaas minder).
    We willen ons kindje nederlands- en spaans-talig opvoeden, maar spreken onderling engels, dus daar zal het ws ook wel wat van meekrijgen..
     

Deel Deze Pagina