succes morgen en probeer te genieten van het moment dat je eindelijk moeder word. daar wacht je dan negen maanden op, liefs
Misschien een rare vraag maar bedoel je dat het pijnlijk is?? Ik heb namelijk bij mijn 1e zwangerschap een totaal ruptuur opgelopen waardoor mijn sluitspier nog maar voor 80% werkt en uit voorzorg krijg ik een geplande keizersnee zodat ik niet incontinent wordt. En het ophouden van lucht lukt mij dus ook niet meer zo goed . Ook heb ik een chronische darmziekte waardoor mijn darmen sowieso al heel gevoelig en vaak opgezet en pijnlijk zijn. Klopt het dat iedereen een klysma krijgt?? @Mendie, heel veel succes morgen en ik begrijp je spanningen en ondanks dat ik (nog) geen ervaring heb met keizersnedes wil ik je toch meegeven dat je zoveel mogelijk probeert te genieten van je eerste momenten van je meisje en het mama zijn want het gaat zo snel voorbij.
Ik wil je heel veel succes wensen, morgen. Ik heb geen ervaring met een geplande keizersnede, maar wel een spoedks gehad en dat vond ik erg meevallen. Nog even wachten en je hebt je mooie, kleintje in je armen.
veel succes meid! laat het allemaal op je afkomen en niet teveel piekeren en zorgen maken. het komt echt helemaal goed. geniet van die eerste geluidjes. laat je emoties gaan. het is zo mooi! en alvast een dikke proficiat!
Ben echt heel erg blij met jullie reacties. Voel me al heel de avond niet lekker.hoofdpijn,buikkrampen en heel erg misselijk. T zou toch niet ineens uit zichzelf begonnen zijn?
dat kan altijd hoor, mijn beste vriendin had het ook. telkens voor de ks begon het uit zichzelf. maar volgens mij zijn het bij jouw echt de zenuwen meid. komt echt allemaal goed!
Zou wel een stunt zijn zeg.. Maar doe toch liever maar niet want zou graag nog eerst even willen proberen een paar uurtjes te slapen. Voel m echt helemaal niet lekker. En dat ze nog draait..hmm wie weet..voel wel heel veel drukte in me buik nu,maar de kans dat ze nog kon draaien was maar 1 procent zeiden ze.
de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. Zou wel morgen ff vragen of ze voor de zekerheid ff een echo maken om te kijken of ze nog in een stuit ligt (heb t wel vaker gehoord!)
mijn oudste meid is ook nog de nacht of ochtend van de ks gedraaid. dit was op 38w4d. gedraaid van dwars naar hoofdligging. voor mij speelde het geen rol, want door te smalle bekken moest het toch met ks.
Is helemaal geen rare vraag hoor Ik kreeg de avond van de dag ná de keizersnee veel buikpijn. Ik voelde duidelijk dat het om opgehoopte lucht ging en dat bevestigde de gyn die kwam luisteren naar mijn darmen. Ik heb al mijn hele leven prikkelbare darmen overigens. De lucht zat nog heel hoog en daardoor had ik behoorlijk last van een opgezette, pijnlijke buik. Als de lucht lager had gezeten, maar er niet uit kan komen, dan kunnen ze een zogenaamd 'schoorsteentje' in het eerste gedeelte van je darmen plaatsen zodat de lucht er gemakkelijk uit kan (een klysma is iets anders. En je krijgt een schoorsteentje niet standaard, bij ons tenminste niet, dit wordt altijd overlegd). Maar dat had bij mij geen zin. Ik was er echt een paar uurtjes ziek van. Ze hebben me toen een slaappil gegeven en toen ik zes uur later wakker werd kwam de lucht er eindelijk uit. Je mag direct na een ks niet te veel water drinken. Ik had mega dorst en heb toch enkele glazen water gedronken. Of dat de boosdoener was, weet ik niet. Ik zou van te voren wel bij de verpleging aangeven dat je een darmprobleem heb, dan kunnen jullie wellicht afspreken wat te doen.
meis, geniet ervan! over een paar uurtjes heb je gewoon je kleintje op je borst liggen na ruim 8 maanden wachten..
succes vandaag! als het voorbij is kan je eindelijk je kindje lekker knuffelen en daar doen we het toch allemaal voor Miek