Tja ik heb dus een grote placenta? Niet erg natuurlijk maar vroeg mij af of iemand hier ervaring mee had. Heeft dit gevolgen voor de bevalling ivm nageboorte? Dikke kus Cindy
Mijn placenta lag wel breed uitgesmeerd tegen de baarmoederwant, maar of hij groter dan normaal was weet ik niet. Hebben ze tijdens de 20-weken echo niet de doorstroming van en naar je kindje gemeten en gekeken waar de aanhechting van de navelstreng zit? Dat zegt meer dan de grootte van de placenta. Gevolgen heeft een grote placenta pas als hij in de buurt van de baarmoedermond of zelfs ervoor ligt, want dan ligt hij in de weg voor de bevalling. Maar ik neem aan dat ze dat wel hadden gezegd als het zo was. En zelfs dan nog: mijn placenta lag rond de 20 weken ook laag maar is keurig mee omhoog gekropen met mijn baarmoeder. Maak je geen zorgen, geniet van je zwangerschap! Groetjes, Wendy
ik moest met 30 weken voor een placentalocalisatie echo naar de gyn en ze zag dat de placenta overal lag. hierdoor moest ze inwendig een echo maken en hij lag gelukkig niet meer voor de baarmoedermond. bij mijn vorige bevalling bleek ik 5 bijplacentas te hebben. tja placentas in soorten en maten schijn je ze te kunnen hebben
Bedankt voor jullie antwoorden, en hij ligt gelukkig niet voor mijn baarmoedermond, maar vroeg mij alleen af of dit bij de bevalling geen problemen geeft ivm de nageboorte...