A.U.B. helpt me! Wat zou jij kiezen in mijn geval opereren of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ik zou voor de optie gaan om te opereren.

lijkt me zeer pijnlijk om er nog lang mee rond te lopen. En je kleine kun je nu denk ik ook niet goed optillen..

Ik heb een kennis en ze had een dubbele hernia. Ze heeft zich er meteen aan laten helpen.
    De operatie is zeer goed gegaan,
    Ze traint nu ook heel veel op buikspieren en beenspieren.
    Ze heeft er eigenlijk nooit last meer van..

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat ik me toch maar laat opereren, maar ik vind het nog steeds heel erg moeilijk. Ik heb hier al eerder last van gehad, dus ben bang mocht het vanzelf weggaan het weer terug komt. Verder heb ik gelezen dat het vanzelf herstellen wel een jaar kan duren, maar die mensen kunnen ook gewoon nog werken en hun dagelijkse dingen doen. Hier is het zo dat ik al 2 mnd in de ziektewet zit en buiten niet ver kan lopen.

Ik ga het ook via zorgbemiddeling regelen. Ik word dan sowieso nog een keer door een chirurg gezien en zie het als een second opinion. Als hij ook wilt opereren dat laat ik dat doen en kan al binnen 2 weken. Des te sneller kan ik herstellen etc. Hulp is geen probleem manlief krijgt 20 dgn zorgverlof. Hij werkt in ploegendienst dus dat is bijna een maand. Verder kan ik altijd rekenen op ouders/schoonouders en broers/zussen en goede vriendin.

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zou niet opereren... mijn man is aan 2 eenvoudige hernia,s geopereerd en de 2e keer is er littekenweefsel ontstaan.. gevolg is nu dat zijn zenuwkanaal beklemd zit.... er is niet veel aan te doen en hij moet leren leven met chronische pijn.... dat is ook meteen de hoofdreden dat ze niet graag opereren en het is een veel voorkomende complicatie.... wisten we dat maar eeerder...

dus ik zeg probeer een operatie zo lang mogelijk uit te stellen

gr Jose

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Joseetje26: wat verschrikkelijk zeg voor je man dat hij nu met pijn zit en er niets meer aan te doen is:(. Zulke reacties die jij geeft zijn dus mijn angst, maar ja de kans dat er complicaties kunnen zijn is 2 tot 5% zei de chirurg. En tja zo leven is ook geen optie. Ik ga dus de gok wagen. Ik laat me niet opereren omdat ik een beetje pijn heb. Nee ik kan niets meer voel me invalide zo en ben het zat:(

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik weet niet hoelang de herstelperiode is van een nekhernia, ken niemand die eraan geopereerd is.

Je collega zal wel een andere hernia hebben dan ik, die in mijn nek is niet operabel, want dan is de kans dat ik niet meer kan lopen te groot.
    Daardoor heb ik ook een raar gevoel over die in mn rug, en heb ik zoiets van, laat maar zitten.

Deel Deze Pagina