Zooo druk! maak me beetje zorgen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirwar, Oct 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi hoi,

misschien klinkt t een beetje gek maar ik maak mij best zorgen dat mijn dochtertje (7,5 maand) zo ontzettend druk is....

Het is echt niet 'normaal'...ze kan geen 3 seconden stil zitten, tijdens het drinken alleen al is t; wippen, draaien, murmelen, kreunen, hijgen, draaien,wippen, met de handen op t flesje slaan, fles erin/eruit/erin/eruit/erin, voet in de nek, voet in de mond, aan mijn gezicht grijpen en trekken etc etc...
    Als ze dan de fles opheeft wordt t alleen maar erger! ze gooit zich soms zo bijna van mijn schoot af als ze de hond (een puppy) ziet lopen (is ze he-le-maal weg van en hij ook van haar dus ze zoeken elkaar steeds op). Ze wurmt zich van je schoot af, draait de hele tijd om, laat zich achterover vallen....etc...etc...etc...

Ze kan soms even lekker op haar buik spelen maar dit duurt maar even en dan hupt ze alweer als een wilde met haar armen en benen op en neer (ze kan nog niet tijgeren ofzo...misschien zou dat een stukje schelen!) terwijl ze op haar buik ligt...druk hijgend en kreunend..

Knuffelen...kroelen...op schoot zitten/liggen...het zit er allemaal niet in!

Nou werk ik zelf op een kinderdagverblijf en ik ken geen een kind die zooo druk is als die van mij...Sterker nog...NIEMAND die ik ken heeft ooit zo'n druk en bewegelijk kindje gezien...Ik ga me dan ook een beetje zorgen maken...Ik denk de hele tijd 'ze zal toch geen adhd hebben ofzo he?'...of iets anders!

Herkent iemand dit? en zal dit/zij altijd zo blijven?

2. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hier net hetzelfd hoor!
    vind het wel lekker,moet je je toch geen zorgen in maken....
    liever te actief dan geen leven erin toch...;

komt allemaal in orde,en anders is het goed voor onze lijn

3. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ik vind t wel fijn dat ze lekker actief kan zijn maar het is echt CONSTANT. Geen moment rust in haar lijfje....megadruk!

En daar komt bij dat ik t ook wel lekker zou vinden als je even gezellig kan knuffelen en kroelen zeg maar..

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Zo was ik ook vroeger :oops:

En het is goedgekomen hoor!

Mijn moeder moest me toen ik 4 was ook in de houdgreep houden voor een middagdutje zodat ze even rust had. na heel hard vechten viel ik van vermoeidheid in slaap.

ze heeft wat te stellen gehad met me :oops:

Maar zoals je ziet komt het goed, alleen het is even doorbijten hahaha

5. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Heel herkenbaar! Jaslynn is precies zoals jij je dochtertje beschrijft. Ook ik vind het soms wel jammer dat ik niet fftjes lekker rustig met haar kan knuffelen maar ach, dat komt later wel als ze wat ouder is ;) . Ik maak me er verder geen zorgen over.

Groetjes, Jessy

6. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Erg herkenbaar! Sanne zit geen seconde stil. Precies hetzelfde wat jij ook verteld. Ik maak me er geen zorgen over. Wel zou ik willen dat ze eens lekker bij ons zat om te knuffelen :).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook zo 1, maar sinds een maandje ofzo kan ze wel eens een paar seconden stil bij me zitten, en soms zelfs heel even knuffelen. Kusjes geven doet ze nu ook heel lief.

Mijn nichtje heeft 3 kinderen, die waren als baby vrij rustig. Ze wist dan ook niet wat haar overkwam toen ze Eva vasthad ;).

Eva is ook altijd druk bezig, tijgeren, staan, lopen en weer zitten enz. Slapen doet ze nog 1 x per dag voor anderhalf uur, een 2e slaapje lukt gewoon niet meer (ook al is ze dan wel moe, ze wil gewoon bezig zijn). Op het aankleedkussen ligt ze ook geen seconde stil, toen ze heel klein was telkens heel druk schoppen, nu gaat ze telkens staan. Ik weet niet beter, ik moest vorige week een ander kindje verschonen en dat lag gewoon stil! :)

Bang voor ADHD ben ik niet, als ze het heeft, doe je er toch niets aan. Maar volgens mij komt dat altijd pas op latere leeftijd tot uiting en kan je er nu nog niets over zeggen.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    hier ook een bezig baasje. de echte knuffelmomentjes zijn op een hand te tellen. ook altijd bezig. wat wel leuk is dat de ontwikkeling snel gaat. ze zijn zo ondernemend :D

9. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik heb zelf adhd is echt mee te leven hoor ;)

10. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    tuurlijk,maar dat momentje heb ik dan meestal savonds na zijn laatste fles...dan zit hij met zijn hand in mijn haar te prutsen,terwijl hij slaapt.jawel ook dan ligt hij niet stil
    hij ligt de hele nacht met zijn handje te krabben zeg maar
    xxx

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier ook een enorm druk kind! Ondertussen ontdekt hij de wereld en heeft hij het veel te druk. Hij vecht ook dikwijls tegen zijn slaap, maar eens je hem in bed legt, gaat hij wel meteen slapen.

Het is ook al beter, hij komt je wel knuffelen enz, maar je moet hem zeker niet proberen bij jou te houden, want hij spartelt toch maar tegen.

Ik heb ook al aan ADHD gedacht, maar eerlijk gezegd denk ik dat die diagnose 'snel' wordt gesteld. Een kind kan toch ook gewoon druk zijn, niet?

Tja, en is het zo, dan is het zo en moeten we daarmee leren leven, het is ook niet onoverkomelijk..

12. vlademira

vlademira Niet meer actief

Mijn zoontje van 4 maand is ook ontzettend druk .
    en meisjes die ADHD hebben zijn juist heel erg in zichzelf gekeerd en juist heel rustig bij jongens uit zich adhd in druk gedrag een druk kind word al snel bij gezegd dat het ADHD heeft maar hier komt veel meer bij kijken.
    wees blij dat ze zo druk is (ook al is het soms ook wel vermoeiend ik weet het ) zo wordt ze in elk geval niet dik en houd ze ook conditie
    ik was zelf als kind ook erg druk nu nog wel en blijf hierdoor mooi slank en ik kan eten wat ik wil

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen is ook zo hoor. Constant in beweging en alles ontdekken. Steeds draaien, dingen pakken etc en de hele tijd overal op en mee timmeren dingen in zijn mond stoppen etc.
    Thijmen kon zich trouwens ook pas laat voortbewegen en dat frustreerde hem mateloos. Nu hij zelf kan gaan zitten en kruipen is hij een stuk "rustiger". Hij is nog steeds wel druk bezig, maar meer tevreden.

Het helpt bij Thijmen ook wel om een rustmoment te creeeren, bijvoorbeeld met een badje voor het slapen of voorlezen oid (met voorlezen bedoel ik trouwens niet dat ie lekker bij me zit hoor :) Hij zit in zijn bedje en ik zit er naast te proberen om het boek uit te lezen voor Thijmen het opeet).

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Mijn zoontje is precies hetzelfde. Soms ben ik wel jaloers op moeders die met hun baby lekker op schoot zitten. Boekjes lezen is d'r ook niet bij helaas...
    Hij kon bijvoorbeeld met 6 maanden al kruipen, zitten pas bij 8 maanden. Had ie het geduld niet voor! Ik ben er wel aan gewend, mijn moeder zegt dat wij net zo waren vroeger. Het is ook wel leuk, hij is altijd zo bezig. Ik merk wel dat hij iets rustiger wordt nu hij ouder wordt. Hiji s nu 11 maanden ruim en kan soms best lang geconcentreerd met blokjes spelen ofzo.
    Ik zou niet meteen aan adhd gaan denken. Ik straf mijn man altijd af als hij het voor de grap tegen mijn zoon zegt. Je geeft zo'n kind meteen zo'n stigma mee van jij hebt adhd... is niet goed, gaan ze het later als excuus gebruiken. En er zijn een hoop kinderen die 'gewoon' druk zijn.
    er zit bij ons veel adhd in de familie, dus ik weet dat de kans groot is, maar ik ga daar echt nog niet aan denken voorlopig.

Overigens, mijn broertje heeft echt adhd, medicijnen gehad enzo, en hij was van ons 3 de rustigste baby. Kon heel erg goed alleen zitten spelen, dus het zegt echt helemaal niets. Adhd is een concentratie stoornis, is niet perse zo dat je druk bent. Ik ben ook heel druk, maar heb geen concentratieproblemen en dus geen adhd!

15. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hm :confused:, ik had het zelf geschreven kunnen hebben! Sharon is dan redelijk rustig als ze de fles krijgt, maar zodra ze genoeg heeft wilt ze rechtop zitten en van alles doen, dit wilt ze dan natuurlijk niet in de box maar in de huiskamer.... dus ze kruipt rond, gaat staan, dan zitten, kruipt weer wat verder, gaat weer staan maar oh wee als ik haar optil om te kroelen, dan buigt ze zich helemaal van me af want 'mama kan me daar wel even naartoe brengen'.

Kroelen is er al helemaaaaaaaaaal niet bij, dan gaat ze zich strekken omdat ze op de bank wilt spelen (niks is leuker dan op de bank staan, de zitkussens dan he) waarbij ze gaat staan en zichzelf op de kussens laat vallen... En als er een kat voorbij komt is het 'miauuuwwwwwwww' en wilt ze er als een speer achteraan kruipen.

Dus JA! Het komt me HEEL bekend voor. Ik denk maar zo; ze is lekker actief, ze groeit goed, ze eet goed, ze slaapt goed, dan zal het allemaal wel goed zijn!

16. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Jeetje ik kon t hele onderwerp niet meer terug vinden! vandaar dat ik niet meer gereageerd heb...

Maar bedankt alsnog voor jullie reacties! Blij te lezen dat er dus meer hele drukke kiddies zijn. Ik werk zelf op een kdv en daar is echt geen 1 kindje volgens mij zo druk als die van mij vandaar dat ik echt wel begon te twijfelen!

Ze had toevallig vorig weekend de hele dag 40graden koorts en toen bleef ze na de fles helemaal stil en afwezig tegen je aanliggen.....heel sneu en echt een teken dat ze niet fit was...maar ik vond t stiekem ook wel fijn (schaam schaam)..zo kreeg ik tenminste even t gevoel dat ze mij 'nodig' heeft. Dat steekt nl denk ik nog wel t meest want normaal is t: fles leeg..HUP...en ze drukt zichzelf overeind! Dan heeft ze me al niet meer nodig...:(

Nou ik blijf hopen dat de knuffels zullen komen, ze geeft soms wel kusjes..dat is ook heel lief :)

17. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Nou hier nog een die megadruk is. Zelfs als we hem de fles geven ligt hij nog te stuiteren in onze armen, dan zet hij zich af met zijn beentjes en bonst dan met zijn hoofdje tegen de stoel bijv. Hij kan echt geen seconde stil liggen, ook niet als we hem bij ons nemen en we gaan met hem liggen op de bank of op bed ofzo. Mijn man heeft wel eens gezegd dat het wel eens door zijn hoofd spookt dat hij ADHD heeft ofzo. Maarja, hij heeft misschien gewoon zoveel energie. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij die energie kwijt kan als hij gaat kruipen enzo. Maar je bent dus echt niet de enige!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm anne lag hier ook nooit stil
    en ze speelde al heel snel zelfstandig

en knuffelen... echt niet

maar nu als je aan komt lopen komt ze meteen aanrennen
    en vliegt je om je benen met zo'n blik van "til me op mama!"
    en als je dat dan doet krijg je er ook nog eens een natte kleffe kus bij ook
    echt superleuk!

(en ja ik heb ook weleens met een zieke baby er stiekum toch wel van genoten.. dat is normaal denk ik :) )

maar eh.. adhd kunnen ze pas testen als je kind 5 is ofzo :)

19. amalia1

amalia1 Actief lid

Jun 17, 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Heel herkenbaar. Hier ook een actieve, drukke dametje; van klimmen, lopen, timmeren, alles onderzoeken, pfff. Aankleden, verschonen een ramp. Er zit geen moment rust in. Onze knuffelmomenten duren exact 5 seconden. Boekje lezen zit er hier ook helaas nog niet bij, na 2 min. werpt ze zich achterover om er vervolgens vandoor te gaan.

20. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje is ook enorm druk. Laatst bij het cb was hij eindelijk een beetje rustig, zegt de wijkverpleegkundige 'zo wat een druktemaker zeg!' Terwijl ik dus net dacht, goh hij is nu even lekker rustig.... :( Somds maak ik me daar ook wel eens 'zorgen' om. Hij kan ook nooit gewoon even rustig stil zitten/liggen. Maar toch denk ik dat het vanzelf goed komt. Ik heb soms het gevoel dat hij te veel wil wat hij nog niet kan. Wie weet gaat het beter als hij gaat kruipen.

Share This Page