Wie heeft er een lekker en makkelijk recept voor een hartige taart. Ik heb wel zin in iets met vis of gehakt!!
Ik rul altijd gehakt in de pijn fijn, doe daar een lekker uitje doorheen, dan snij ik een prei fijn en doe deze ook even mee bakken. Lekker kruiden naar smaak, wij zijn gek op knoflook dus daar gaan wel wat teentjes in Dan bedek ik de bakvorm met bladerdeeg en dan doe ik het mengsel in de vorm. Dan maak ik een mengsel van +- 250ml koffiemelk, 3 hele eieren, wat geraspte kaas en twee eetlepels kruidenboter ( die goedkope, die is lekker romig ) en dat gooi ik over het gehakt mengsel heen, ik sluit de bovenkant af met bladerdeeg, smeer er wat eigeel op zodat het lekker krokant word en dan nog wat geraspte kaas.. En dan de oven in ... Yummmiee
uhh met koffiemelk? echt waarom , heb er nog nooit van gehoord dat dat daar mee kan. is dat lekkerder dan met gewone melk?
Preiflappen; - Bladerdeeg - Gehakt - Prei - Kerriepoeder - Ketjap manis - Evt beschuit Prei kort roerbakken. Gehakt rullen. Als het (bijna) gaar is kerriekruiden en een scheutje ketjap manis toevoegen. Als het te nattig is een beschuitje kruimelen en erdoor doen. Flappen vullen en dichtvouwen (net als bij een appelflap). Insmeren met ei of wat melk en ongeveer 20 minuten in een oven op 180 graden (tot de flappen mooi goudbruin zijn) Hartige preitaart met spekjes: - Bladerdeeg - Prei - Spekjes - Paprikapoeder - Eieren - Geraspte kaas Spekjes uitbakken en hierna in dezelfde pan de gesneden prei kort roerbakken. Paprikapoeder naar smaak toevoegen Een stuk of 3 eieren loskloppen en hierdoor de geraspte kaas roeren. Bladerdeeg in de vorm doen. Het preimengsel erin en hieroverheen het eier/kaas/mengsel. Ongeveer 25 minuten in de oven op 180/200 graden.
Omdat het dan een wat dikkere substantie word, met melk vind ik het persoonlijk altijd wat waterig .. Ik vind het ook veel lekkerder smaken
Ik doe er bij de preiflappen ongeveer 2 door en bij de preitaart 4 (er blijft weinig over na het roerbakken nml) Soms eet ik het als complete maaltijd, meestal bij de flappen want ik maar er nogal veel Bij de preitaart doe ik een salade, of soep vooraf, haha!
Deze is ook erg lekker: prei-shoarma Quiche! ingr: 125 ml creme fraiche 1 schaaltje shoarmavlees (ca 400 gr) 2 eetl vloeibare margarine 300 gr gesneden prei 3 eieren 5 plakjes bladerdeeg 100 gr gemalen jonge kaas bladerdeeg ontdooien oven op 200 graden voorverwarmen boter verhitten en shoarmavlees bakken. Op het6 laatst de prei meebakken quichevorm met bladerdeeg bekleden en gaatjes erin prikken eieren loskloppen met creme fraiche en kaas eimengsel door shoarmevlees scheppen, in vorm doen en gladstrijken. Quiche in de oven doen en in ca. 30 min. gaarbakken
mmmmmm was heerlijk die van kippiekip!!! Denk alleen wel dat je met kruidenboter kruidenkaas bedoelde??? Volgende keer die met shoarma, klinkt ook heel goed. die met spekjes lijkt me ook lekker, alleen eten we hier geen varkensvlees, dus die zal het niet worden. Maar anders had ik die zeker gemaakt.