aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah willllllllllllllllllll bevallllllllllllllen!

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanbabyboy, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbabyboy

4 mrt 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik wil zo graag bevallen want begin allerlei klachten bij te krijgen. Ik heb zo een last van mijn rug en dan weer nek en dat loopt door naar mijn hoofd. Een soort spierpijn stijve nek/hoofd. Ik voel nog helemaal niks en dat maakt me zo ongeduldig. Laatste loodjes zijn toch de moeilijkste. Wie voelt zich ook zo p dit moment. Ik kan wel wat tips gebruiken om mijn dagen door te komen...

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de laatste loodjes zijn idd het zwaarst.
    succes nog even, voor je het weet is de baby er!

3. mamavanbabyboy

4 mrt 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL

4. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik doe als het even kan he le maal niets meer.... buik is groot, kleintje nog groter en bekkenklachten en alles, ik probeer mijn dagen door te komen met lezen, internet en soms wat huishoudelijk werk of even rommelen in de kinderkamer.

Sterkte! en ga lekker douchen als je last hebt van je rug! krukje erbij en lekker ontspannen :)

5. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben er ook klaar mee hoor. Ik zit ook nog eens de hele dag alleen thuis sinds deze week, want mijn vriend werkt gewoon....
    Daar zit je dan, lekkere voorweeen in rug en soms buik. Niks op tv. Dan maar een beetje internetten....
    Ik kan je dus niet echt helpen, maar ik leef met je mee ;)

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik wil ook bevallen ben nu 39 + 2 maar niks ziet erna uit dat het voor snel is

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh zoooo herkenbaar maar wat voor mij hielp bij de tweede (want dan weet je ook wat er gebeurt na de bevalling...) om het volgende nog even voor ogen te houden... :D

- hoewel je slecht slaapt kun je je nu nog ongeneerd nog even omdraaien.. en nog een keer en nog een keer
    - hoewel je veel moet plassen, lukt het nog wel om je plas op te houden
    - heb je nog geen aambeien? Dan goeie kans dat je die nog krijgt door het persen
    - vloeien, vloeien en vloeien.. fijn joh :x
    - stuwing en niet zo'n beetje ook
    - met je baby naar de bioscoop doe je echt niet.. nu kan het nog
    - geen branderige hechtingen
    - geen lekkende borsten, natte lakens, volle compressen
    - geen telefoon, visite etcetc
    - als je er al één hebt.. oh, wat is die straks opeens GROOT!
    - die zwangerschapskleding heb je nu nog aan om een goeie reden.. straks ben je 'gewoon' dik ;)
    - haar uitval met bosjes!!!
    - fijn weer biefstuk eten maar hoe kan je nou eten met een kind op schoot / aan de borst / op de arm etc etc? :(

enne.. dacht je dat het erg was, al dat commentaar op je buik, op je zwangerschap? Wacht maar ze hebben 90% bewaard tot het kind er is...!!! Doe het zus, doe het zo, dit is goed, dit is niet goed. Het moet zo en ohnee... dat kan ECHT niet.. Als mama kom je in een nieuwe wereld en oh wat is die soms irritant! :p

Veel succes allemaal.. Kijk nog maar even goed naar je buik, voel nog maar eens. Jij bepaalt het nu nog.. straks bepaalt je kindje (bijna) alles! Sterkte met de bevalling en geniet nog even van elk moment!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tips:

- ga inderdaad nog eens naar de bioscoop
    - schrijf alvast de enveloppen van je geboortekaartjes
    - ga lunchen met vriendinnen / je moeder
    - schrijf een brief aan je ongeboren kind (is hier verjaardagstraditie geworden!)
    - ga bakken (alles kan in de vriezer.. handig als je kraambezoek hebt).. er staan zoveel leuke dingen al hier op de site maar op heel internet
    - ga naar het zwembad, spa.. lekker dobberen.. even gewichtloos zijn
    - boek een zwangerschapsmassage.. heerlijK!
    - ga naar de kapper / manicure / pedicure
    - ga lekker uit eten met je kerel
    - koop een 'invul'boek (Mama, vertel eens bijvoorbeeld)
    - koop bloemen en ga bloem schikken (okay.. is wat vergezocht maar toch..)
    - probeer eens te bedenken hoeveel 'goeie voornemens' je gemaakt hebt en laat ze daarna LOS! (speengebruik, alleen / samen slapen, wel of geen kv / bv, veel kraamvisite, geen kraamvisite etc etc)

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    #9 Peetje83, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Ooh zo herkenbaar, ik heb het ook helemaal gehad!
    Ik ga nog wel de deur uit, gelukkig zit hier veel in de buurt. Maar ik heb het gewoon gehad met het zwanger zijn. Buik zit alleen nog maar in de weg, ik laat alles uit mijn handen vallen, waardoor ik weer moeten bukken, en dat gaat ook niet echt meer haha. Vooral mijn onhandigheid erbij is best frustrerend. En ondertussen kunnen we gewoon niet wachten tot we onze kleine kerel vast kunnen houden. Ook mijn man vindt het wel goed geweest.
    Was net hardop aan het denken "wat zal ik vanmiddag eens gaan doen"
    Zijn antwoord: Bevallen! :D

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ik dacht ook even productief te gaan doen door een was te draaien. Geeft die verdomde wasmachine een foutcode waar ik dus niks mee kan.... Kan ik alsnog wachten tot mijn kerel thuis is en met de waterpomptang aan de slag kan.

Ik heb ook nog wel een tip. Zelf heb ik geen zin om nog overal heen te gaan, maar een maskertje voor gezicht en haar aan huis en dan lekker even ontspannen met een boek op de bank OF gewoon ff een dutje doen :D

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hihi, ik sluit me helemaal aan bij Cygnet :) . Als ik nu geen kleine huppel rond zou hebben lopen zou ik echt genieten van mijn rust (en nog steeds wel willen bevallen hoor ;) )....lijkt me heerlijk om gewoon ongegeneerd uit te kunnen slapen en een beetje loos te internetten en boekjes te lezen en lekker te bakken ofzo....dat moet ik hier allemaal voor de avonduren bewaren ;).

Ik heb er ook genoeg van maar aan de andere kant geniet ik echt van mijn vrije avonden als mijn dochtertje op bed ligt en ik lekker foto's in kan plakken, baby/zwangerschapsdagboeken bij kan schrijven, etc etc ;)

12. Linana

Linana Niet meer actief

@eylem
    Je hebt me op een idee gebracht: BAKKEN!!! Lekkere taarten bakken in mijn nieuwe oven :D Nog niet gedaan haha
    En foto's uitzoeken voor in mijn nieuwe huisje
    Thank you :D

13. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Haha ja ik zou ook heerlijk nog even mijn rust nemen!! Of gewoon even lekker met vriendinnen ergens lunchen! Gewoon een boek lezen zonder steeds gestoord te worden ;)
    En internetten werkt natuurlijk ook goed haha
    Zo zeggen blijf bezig dan gaat de tijd sneller :D

14. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Haha ik moest echt lachen toen ik de titel las.... ;) ik voel namelijk precies hetzelfde! :) hmm kan helaas niet zoveel meer nu...

Ik geniet nog wel van me rust maar ik ben zoooo nieuwsgierig! ;)

Succes met de laatste loodjes!

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier ook het gevoel. En het ergste is ik heb al vanaf het begin het gevoel dat ik de 14 zou bevallen. Vannacht voor het eerst een beetje "last" gehad van ongie krampjes dus meteen hoop dat er in de komende uren iets gaat gebeuren. Maar ja mijn dochter is mijn afleiding. Morgen weer brengen en halen van de peuterspeelzaal.

16. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Hier nog iemand die het wachten beu is! Alleen ben ik niet meer zo mobiel dat ik nog lekker dingen buitenshuis kan doen.. Dus de dagen vullen met internetten, lezen, tv kijken en was doen :p

Dus ik leef met je mee en sterkte voor de laatste loodjes :D

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Plan voor elke dag iets leuks. Zo leuk (of lekker, haha) dat je graag wilt dat je dat nog hebt voor de bevalling. Ik lees hier bioscoop, maar je kunt ook een leuke film downloaden (of lenen van een vriendin), een zak van je lievelings chips/nootjes/chocolaatjes kopen, een recept waar je zin in hebt, een bepaald kledingstuk/artikel/babypakje wat je graag wilt kopen, etc. Maak een lijstje en schrijf 1 ding bij elke dag, liefst voor zolang je het nog kunt bedenken. Ik had dit gedaan vanaf 37 weken (bij de eerste) en met 38 week zat ik gewoon niet meer te wachten. Elke dag even iets doen of iets leuks, en uiteindelijk kwam ze nog bijna onverwacht, bij bijna 40 weken. Gewoon omdat je jezelf niet meer zo zit op te eten.

Verwen jezelf, gruwelijk! Enige wat helpt ;)

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker vrijen zonder condoom, heeft hier prima gewerkt! Ik ben diezelfde nacht nog bevallen met precies 38 weken.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha zal ik maar doen..........ook dat wordt straks anders hihihihi............

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eventuele succesrecepten willen we natuurlijk wel horen :D

Alvast een tip: Raspberry Cheesecake Brownies « Kayotic Kitchen :cool:

Deel Deze Pagina