wat wordt er onderzocht bij de eerste keer bloedprikken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djam, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

Ik was gister bij de verloskundige, het was het eerste bezoek. Ze prikte natuurlijk bloed en vertelde mij dat er veel onderzocht werd. Vlogens mij hoorde ik haar zeggen dat er onderzocht werd naar antistoffen en hiv. Ik stond er van te kijken want volgens mij zijn er behoorlijk wat dingen veranderd. Met de zwangerschap van mijn zoontje werd dit niet onderzocht. Weten jullie nog wat er o.a bij jullie in je bloed onderzocht werd?

Liefs Mariska

2. Niet meer actief

Hoi Mariska

Ik heb t formulier met de uitslagen er even bij gepakt, dit werd er bij bij gecontroleerd:

Treponema pallidum (een of andere infectieziekte (lang leve google))
    Hepatitis
    HIV
    Bloedgroep
    Rhesusfactor
    Antistoffen

3. Bri

Bri Niet meer actief

antistoffen tegen rubella (rode hond) en lues (syfilis) worden ook getest.
    geen idee of dat allemaal nieuw is (1e zwangerschap), maar wel belangrijk. als je geen antistoffen tegen rubella hebt, moet je uitkijken dat je er niet mee in aanraking komt tijdens de zwangerschap.
    SOA's (lues, HIV) en hepatitis kun je overdragen aan je kind, dus dat moet extra in de gaten gehouden worden.

4. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Thanx meiden,

Hoe gek het ook klinkt, ik heb totaal geen aanleiding om me eigen zorgen te maken over de bloeduitslag, toch ben ik er best wel mee bezig. Ben ik daar de enige in of niet?

Liefs Mariska

5. Bri

Bri Niet meer actief

Nee hoor, daarin ben je beslist niet de enige. Ook al weet je dat er geen reden toe is, het blijft spannend om te wachten op een uitslag. Gelukkig duurt het meestal niet heel lang voor je de uitslag krijgt (en anders moet je gewoon even bellen). Het zit vast goed met je, maak je dus niet te veel zorgen.

6. Niet meer actief

Ik krijg morgen de uitslagen van het bloedprikken, ben ook benieuwd, ookal zal er niks ergs uitkomen ;)

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha ik was als de dood dat er gekke dingen uit zouden komen! Ik bedoel: ik heb niet hele rare sexuele uitspattingen gehad, maar heb het in mijn vrije periode (17/18 jaar) ook wel eens niet zo nauw genomen met veiligheid en dergelijke. Het zou je maar gebeuren dat je er met zo'n test achter komt dat je een enge ziekte hebt... Gelukkig was dat niet het geval, en zal dat ook maar zelden het geval zijn...

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ik heb me ook echt heel veel zorgen gemaakt! Toen ik net zwanger was raakte ik uitgedroogd en kwam ik in het ziekenhuis terecht. Er kwam een vriendin op visite en die gaf me een aantal tijdschriften, ter ontspanning. Stond er in een van die bladen een verhaal van een meid die er dus tijdens haar zwangerschap achterkwam dat ze HIV-positief was. Ik heb dat verhaal maar niet uit mijn hoofd kunnen zetten.

Toen ik een paar weken later naar de gyn moest, moest ik ook bloed laten prikken. Ik ben tot de volgende afspraak zenuwachtig geweest. Echt niet fijn! Ik dacht wel steeds: zal wel goed zijn, anders bellen ze meestal wel... Kwam ik daar, bleek dat ze m'n buisjes met bloed waren kwijtgeraakt. Moest het weer opnieuw! Weer even in de spanning gezeten, maar gelukkig was alles goed.

Hoe je dan geobsedeerd kan raken door zo'n verhaal, terwijl je weet dat de kans dat je het hebt teverwaarlozen is....

Maar nee, je bent dus zeker niet de enige zie zich daarwat zorgen om maakt ;)

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij keken ze ook naar het Hb-gehalte, vitamine B11 (geloof ik) en toxoplasmose.

Deel Deze Pagina