Wij hebben nieuwe buren beneden. Tja, dat heb je in een apartementen complex. Alleen zijn die nieuwe buren nogal aso. Ze zijn heel agressief, dus ik sta niet te springen om ze aan te spreken. (Ze staan vaak buiten, en hebben elkaar als eens neergestoken enzo, hij's fijn) Het lawaai dat ze maken, met deuren slaan (en hard!) naar boven fluiten voor de sleutels, op de deur in het portiek rammen om hem open te laten maken door familie, naar boven gillen voor de sleutels. Waarom ze niet gewoon aanbellen? Dan maken ze de baby wakker. Nee dit kabaal helpt. Mijn kleintje heeft sinds ze er wonen, ruim een week nu, bijna geen normaal ochtend en middag slaapje kunnen doen. gisteren kwam mijn man ze tegen in het portiek. De eerste knul zei gewoon hallo, maar die meid die erbij was gaf hem een doodvernietigende blik. lekker gezellig dus. Nadeel is, je kunt niet echt klagen over deuren, en helaas heeft onze woning echt een flut deur. Daardoor horen we de knallen zo hard. En geld voor een nieuwe voordeur hebben we momenteel niet. ook hebben ze honden. Niet in ons portiek, maar het portiek ernaast. In het contract staat dat dat niet mag. Hebben ze gewoon schijt aan. De 'woningbouw' weet dat ze honden hebben, maar weten niet precies welk apartement. (Woningbouw werkt hier anders dan in NL) Anyway, als ze dat wel weten moeten of de honden weg, of zij. En dat is ze al een keer gebeurd, want ze woonden eerst hier tegenover. Naja, lang verhaal kort, ze zijn hardstikke aso en houden geen rekening met niemand. Ik probeer echt heel hard om me er niets van aan te trekken, maar ik vind het zo sneu voor mijn kleintje En jullie, ook even lekker klagen over de buren?
Wow wat een rot situatie! Dan woon je ook niet prettig ! Onze buurman is verder heel aardig ! Maar hij parkeert zijn auto continu half op ons oprit!
Hehe wat toevallig zat ook net aan te denken om zo'n topic te openen.. vanmorgen was ik wakker geworden van mijn zoontje, toen hij weer sliep wou ik terug. Sliep ik bijna werd ik wakker van de buren.. die kinderen die springen constant die kamer door. En gingen keihard Sinterklaasliedjes zingen. Doe dat dan beneden!
het is niet echt een woningbouw, het is een 'Management Company' zij onderhouden het complex en repareren en dat soort dingen. Zij zijn een verzameling van iedereen die een koop apartement heeft, en wij dus ook, en betalen per maand een fix bedrag voor het onderhoud. Zij verhuren niet direct, dat doen de eigenaren. Als wij dus ons apartement zouden verhuren, heeftt de management company een mevrouw die mensen screened. Alleen doet ze niet erg haar best, als je het mij vraagt.
Meer een VVE? Maar eh kan je dan niet gewoon het huisnummer doorgeven of zeg ik nu iets ontzettends doms..
Over die keffende en overal poepende honden? Zou het zo doen, als ik wist welk apartement ze zitten. Ik zie wel welk portiek ze ingaat, maar weet niet welk nummer ze woont. En om ze nou te volgen, valt ook zo op Ik weet wel, dat een van de bestuursleden hier 'savonds soms in de auto zit en alles in de smiezen houdt, maar hij heeft nog niet ondekt wel nummer ze wonen. Als die buren beneden na 10u 's avonds kabaal gaan maken, gaan we wel klagen, maar als we het nu doen, komen we over als van die zeikerds haha
Ohh oke je hebt allemaal portieken en daarin zijn de appartementen dus, je kan niet zomaar ieder portiek inlopen.. Ik zou ze gewoon volgen..
haha ja, ik heb het overwogen. Alleen kun je het portiek niet binnen zonder sleutel, dus moet ik direct achter haar aan lopen. Als ik dan bij d'r voordeur binnen stop, staat dat best apart en volgens mij is het dan vrij duidelijk dat wij de klagers zijn. Heb ik straks heel die familie op mijn dak Ach die honden, als ze achter ze opruimen zit ik er verder niet mee. Ik vind dat kabaal in ons portiek veel vervelender!
Wat een rotsituatie, en vervelend dat je er eigenlijk niet achter kunt komen van de honden. Ik zou me in zo'n situatie geen raad weten. Hoop voor je dat ze na een paar weken zelf de rust in hun huis vinden. Hier helemaal geen rotburen. Overbuurvrouw is soms wel vervelend. Parkeert haar auto voor de deur op de dagen dat de containers geleegd worden. De vuilniswagen kan de draai niet maken en rijdt dan aso door onze tuin (wij wonen in een hoekhuis).
wonen er buiten jullie en de aso buren nog meer mensen in jullie portiek??? Ik zou daarover ook de woningbouw tippen, je kan altijd kijken hoe ze reageren. Als er meer mensen wonen dan weten ze tenminste niet meteen dat het van jullie komt, want daar zou ik wel mee uitkijken als ik je verhaal zo lees.
Wat vervelend voor jullie dat jullie zulke aso buren hebben gekregen zeg. Misschien inderdaad eens met anderen overleggen of zij er ook last van hebben? Wij hebben Colombiaanse buren, toen we hier net 2 dagen aan het klussen waren waren we al door de halve buurt gewaarschuwd over hoeveel herrie ze altijd maken. Nou.. dat was niet overdreven zeg. Ze hebben altijd het hok vol en het lijkt wel alsof de derde wereld oorlog uitgebroken is daar (het schijnt dat ze het dan heel gezellig hebben.. zo klinkt het over het algemeen niet). Nu is dat nog wel te doen als ze binnen zitten maar ze zitten ook heel veel buiten.. dan kunnen mijn kinderen dus niet slapen en wij kunnen elkaar of de tv niet verstaan. Ook zijn ze niet zo zuinig op hun auto en gaan ervan uit (geloof ik) dat andere buren dat ook niet zijn, gevolg is dat onze auto binnen no time dat we hier woonden onder de krasjes en de putten zat en 2 auto's van andere buren hebben al een flinke deuk omdat ze daar gewoon tegen aan gereden zijn. Ook in onze nieuwe auto zaten binnen 2 weken 3 flinke putten (met lak) en kleine krasjes, bij de 4de put is mijn man erg boos geworden, gevolg was een ordinaire schreeuwpartij op straat maarja.. het is nu redelijk rustig en ze parkeren hun auto niet meer in de buurt van die van ons. Nu de zomer nog afwachten of ze zich dan ook wat gaan aanpassen in de tuin ipv te gaan zitten schreeuwen en joelen met zijn allen. Verder hebben we alleen maar hele leuke buren die over het algemeen rekening houden met elkaar.
Hier ook een oervervelende onderbuurvrouw. (ongeveer mijn leeftijd, half 20) Een beste meid, zij het niet dat ze af en toe nog wel eens woedeaanvallen heeft, en ze dan keihard door dr woonkamer stampt.. zo hard dat hier boven letterlijk kan volgen waar ze loopt. Ze heeft niet eens een trap in huis, maar soms ist net of er een kudde olifanten de trap op/af stormt Maar goed, gebeurt 3x in de week ofzo als ik mazzel heb, dus kan er nog mee leven. De muziek daar in tegen word ik knetter van. Best dat ze muziek luisterd, is dr eigen woning, dus wie ben ik daar wat van te zeggen.. en eerlijk is eerlijk, het is hier supergehorig.. maaar ze zet hem ten eerste al kneiter hard, dat ik mn eigen muziek amper meer horen kan, en ze gaat ook nog eens super vals mee zitten ''zingen'' Ze begint 's morgens om tussen 06.00 en 07.00u, en eindigt tussen 23.00 en 01.00u. :x Me eige muziek kan ik amper horen, en zelfs als ik bij ons boven ben (wij hebben hier wel 2 verdiepingen) kan ik de woorden die zij zingt letterlijk horen. Heb er al tig keer wat van gezegd, maar ze is blijkbaar zeer hardhorend/hardleers.
Hier ook fijne buren NOT!!! Kan er een boek over schijven. De problemen van de laatste tijd zijn, bedreigen, mijn auto bekrassen en mijn man is aangevallen. Aangifte hebben we nu al 9 keer gedaan voor van alles en nog wat maar niemand wil getuigen omdat ze ook bang voor ze zijn, de woningbouw erkent het probleem maar kan er niets mee zeggen ze. We hebben inmiddels camara's hangen en nu is het een stuk rustiger mits ik ze tegen kom met de honden, dan durven ze wel omdat en dan geen camara's zijn en mijn man er niet bij is. We zijn al 4 jaar bezig om weg te komen maar helaas nu zijn we met een koopjes bezig en dat is nu afwachten. Er zijn ook al 5a6 andere familie verhuisd om hun!
Ik heb zelf prima buren gelukkig. Alleen mijn ouders hebben echt rotburen. Mijn zoon slaapt er regelmatig omdat ik dan heel vroeg de deur uit moet om te werken. Het is een gezin met 6 kinderen (zwaar christelijk geloof maar ik respecteer alle geloven) De kinderen krijgen een vrije opvoeding, en worden weinig gecorrigeerd. Ze slaan met de deuren, stampen op de trappen, schreeuwen en gillen altijd en halen het hele huis overhoop. Nu hebben ze een hond aangeschaft vorige week, uit het asiel dus daar heb ik respect voor dat ze zo'n beestje een toekomst willen geven. Maar het is een zenuwachtig beest met verlatingsangst. Is er niemand thuis dan jankt dat beest dus de hele dag in huis. 's nachts blaft hij soms een hele nacht door, dus mijn ouders liggen ook wakker. Mijn moeder is er naar toe gegaan en de buren willen het nog even aankijken en afwachten en ze willen zo weinig mogelijk naar beneden 's nachts want daar went de hond aan. ik denk dan zet de bench op een slaapkamer als die hond verlatingsangst heeft, maar ben geen hondenkenner mijn ouders hebben inm behoorlijk slaaptekort door dat beest en mijn moeder wordt volgende week geopereerd dus hopelijk is ze dan wel wat fit. De andere buurvrouw spreekt vaak de kinderen aan op hun gedrag als ze buiten zijn 's avonds omdat haar zoon van 5 jaar er last van heeft als hij op bed ligt. De ouders zelf corrigeren de kinderen helemaal niet en laten ze gaan. Verder zijn het prima mensen die alles voor je over hebben, alleen ze hadden in een vrijstaand huis moeten gaan wonen waar niemand last van ze heeft
Pff wat een verhalen... je kunt het ook echt treffen he? Op zich is iedereen in het portiek hier vrij normaal. De buren naast ons hebben een meid van 3 en die sturen ze in dr eentje met de lift naar beneden, zo van, de groeten, ga maar spelen. Dat meisje gilt om 23u ook alles bij elkaar omdat ze niet naar bed wil. Niet zo gek, als ze tot 9u/10u 's avonds buiten mag spelen. Maar ondanks dat we verschillen in opvoeding, zijn het best aardige lui. Het probleem is, dat wij de enige zijn in dit portiek met een koopwoning. De rest huurt. De meeste die er zitten (8 woningen in ons blok) klagen niet, die houden zich stil want ze willen geen gezeur. Als ze de telefoon al besluiten op te pakken, moeten ze hun huurbaas bellen, en niet alle huurbazen doen iets met klachten. Wij zijn de enigen die in direct contact staan met de management company. Wat dus wil zeggen, dat wij altijd moeten bellen, omdat er dan wel iets meegedaan word. maar ja, ik wil dus niet altijd bellen, want dan lijken wij van die zeikerds. Ach, vergeleken met toen we hier pas woonde, is het al een stuk fijner wonen nu. Ze hebben de meeste rotte appels eruit, er woonde echt tuig hier toen we hier net kwamen wonen. Wisten we uiteraard niet haha Nu is het mooi opgeknapt en prima te doen. Juist daarom vallen deze lui zo op, omdat de rest wel rekening met elkaar houdt, alleen zij doen net of ze de baas zijn. Erger ik me wezeloos aan.