Ons zoontje is nu 7 weken en heeft een duidelijke voorkeurshouding. Wanneer ik hem omdraai, draait hij gewoon weer terug zijn favoriete kant op. Ik heb ook het idee dat zijn ruggenwerveltje niet helemaal recht is. Wanneer hij op zijn buikje ligt, ligt hij ook altijd een beetje krom.. De arts bij het CB gaf de vorige keer aan dat ze het idee heeft dat zn ene beentje iets langer is als het andere, hiervoor moeten we wanneer hij 12 weken is echo's laten maken. Toen ik het woord osteopaat noemde gaf zij gelijk aan dat dit geen goed idee was, maar voor ik hier uitleg om kon vragen had ze me al weer afgeleid met een ander onderwerp. Hij is verder een heel rustig, lief kind. Huilt alleen wanneer hij honger heeft of moeilijk in slaap komt. (Slaapt overdag sowieso weinig, wordt vaak wakker) Wat zouden jullie doen; toch eens langs bij een osteopaat of juist bij een kinderfysiotherapeut? Of de echo afwachten.. ik wil liever zsm er iets aan doen als er echt iets mis is..
Mij lijkt het eerder iets voor een kinderarts, omdat het niet alleen over een voorkeurshouding gaat maar ook over een lengteverschil in benen. Via de huisarts kan je een verwijzing vragen, zodat je zelf een afspraak kan maken.
Voor de voorkeurshouding zou ik juist wel langs osteopaat oid gaan. Onze oudste had een voorkeurshouding en met 3 behandelingen bij een osteopaat was he over. Een fysio kan ook, maar die kon ons daarin minder goed helpen, wel gaf ze goede tips en handvaten.
Osteopaat heb ik goede ervaringen mee ivm voorkeurshouding. Jammer dat er zo negatief over wordt gedaan op jouw CB. Onze zoon spuugde ook heel veel en dit is al na 1 behandeling van de osteopaat verholpen. Voorkeurshouding was een wervelkwestie en dit heeft hij verholpen. Zoon kan inmiddels weer goed draaien naar alle kanten, alleen heeft hij nu zijn spieren meer ontwikkeld ad andere kant en nu is het een kwestie van oefenen, zodat hij de andere kant nu ook beter gaat gebruiken
Wij hebben de kinderfysio ingeschakeld voor het voorkeursligging probleem, uiteindelijk bleek dat dochter heupproblemen (heupluxatie) had en dat dat de oorzaak was van de voorkeursligging.
Chiropractor en kinderfysio.. er is een reden waardoor je kindje een voorkeur ontwikkeld..Bij pijn of dat (bijv) het nekje vast zit zou je dat eerst moeten oplossen voordat een voorkeur aangepakt word. Hopelijk word het snel beter!
Hier ook een dochter met een flinke voorkeur. Wij zijn naar de chiropractor gegaan en ze heeft geen voorkeur meer
Osteopaat heeft hier echt zo goed geholpen! Maar ik zou zekere ook langs een kinderarts gaan voor een echo.