Hoe zouden jullie Ruben eigenlijk uitspreken? RUben of RubEN? Ik vind de naam nl minder als de nadruk heel erg op de EN komt te liggen.
Hoi lieve mensen, Ik zoek een jongensnaam. wil graag mijn zoon vernoemen naar mijn overleden broer Bennie. maar wil het iets moderner maken maar kom er gewoon niet op! wie kan mij helpen? alvast bedankt! Mvg,
Ongeveer de helft van de namen stond ook bij ons op het lijstje voor onze zoon. Uiteindelijk is het Reinout geworden. Een kaknaam, maar daar houden wij van en hij past. Ik vind het bovendien leuk dat het afhankelijk van hoe hij opgroeit nog Rein of Nout kan worden. Maarja, deze stond er niet bij. Van de namen in de poll vind ik Casper en David het mooist. Tobias en Felix zijn voor mij honden, net als Midas, hihi, grappig hoe associaties werken. Succes met de keuze!
Mijn zus heeft een David. Tweede zoon heet J.onan. Bij ons stond Daniel ook o de lijst, maar we hebben voor N.athan gekozen. Ik zie al dat Thomas en Lucas af vallen, waren hier ook kanshebbers. Overigens vond mijn zus Daniel voor de tweede ook heel mooi maar vind het helemaal niks dat dan 2 namen met Da- begonnen. Misschien iets om mee te nemen. Abel vind ik ook leuk. Adam leuker, maar die keuze zou ik bij Eva ook niet maken. Zo willen wij geen Bram (dochter S.arah) terwijl we dat wel echt een hele leuke naam vinden.
Abel en Ruben vind ik verreweg de leukste namen in je rijtje. Heb op Abel gestemd. Het zijn beide namen waarbij ik een mooie stoere maar fatsoenlijke jongen bij in gedachte heb. En de namen geven geen lading mee (maar dit kun je juist ook willen). Enkele andere namen vind ik namelijk een gelovige lading meegeven. Ikzelf zou dat niet willen, maar wellicht willen jullie dat juist wel. Zo zie je maar, dat een ieders mening misschien niet is wat jullie zou helpen.
Abel geen gelovige lading? Ik ken nauwelijks iets van de bijbel en ben ongelovig opgevoed, en ik vind Abel zelfs wel redelijk bijbels (maar dat vind ik niet erg).
Abel was de tweede zoon van adam en eva. Werd vermoord Door zijn oudere broer Kain. Mijn man weet dat gewoon. (Ik niet).
Abel is inmiddels definitief afgevallen, omdat onze achternaam begint met Bel, dan krijg je Abel Bel........, en dat vinden we toch niet zo mooi. Maar wij houden idd van bijbelse namen, al zijn we zelf niet gelovig of gelovig opgevoed. Maar we vinden klassieke namen mooi, en dan zit je al snel een beetje in dat segment denk ik . Ruben komt overigens ook in de bijbel voor. Verder omschrijf jij precies naar wat voor soort naam wij op zoek zijn! Wij willen een naam die mooi past bij een volwassen man (dus niet te schattig), en daarbij hebben we dan inderdaad een mooie, stoere, intelligente en fatsoenlijke jongen voor ogen (nog maar afwachten natuurlijk, maar je moet ergens vanuit gaan). Mijn man en ik hebben deze week allebei los van elkaar een lijstje van onze 5 favoriete namen van de lijst gemaakt en die naast elkaar gelegd, zodat we met de overlap door kunnen (we kregen het lijstje anders niet kleiner). Nu zijn Ruben, Oscar en Tobias nog over, dus waarschijnlijk wordt het er hier een van. Waarbij Ruben denk ik de beste papieren heeft, want van de andere 2 heb ik het gevoel dat mijn man ze er alleen maar op heeft gezet omdat hij weet dat ik ze zo geweldig vind. Al ontkent hij dit. Ik vind Ruben ook echt heel mooi, alleen jammer dat ie zo populair is.
Oscar en Tobias vind ik geweldig leuk! Vooral Oscar! Staat bij ons ook op het lijstje voor ooit, ook al begint de achternaam met Kar. (We vinden jongensnamen nogal moeilijk dus ik ben allang blij dat er twee namen op staan).
Ja, jongensnamen zijn echt vreselijk moeilijk, ik heb bij heel veel meisjesnamen echt een heel erg ja-gevoel, dat heb ik eigenlijk maar bij heel weinig jongensnamen. Oscar is ook mijn favoriet van onze lijst trouwens, mijn man was alleen steeds niet erg enthousiast, zodat ik m al een beetje had afgeschreven, maar hij lijkt daar nu toch een beetje op terug te komen, dus wie weet .