lichtelijk kramp na gebruik doptone

Discussion in 'Gezondheid' started by Dania, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    De titel zegt het al. Ik had gisteren voor het eerst de doptone gebruikt. Was eerst even zoeken. Ik had eerst mijn eigen hartslag opgezocht en vervolgens bij mijn buik. Duurde wel even totdat ik wel een heel licht onduidelijk geluid hoorde van een hartje. Helemaal niet zo duidelijk als bij de verloskundige (maar dat kan liggen aan mijn wat goedkopere doptone van de Kijkshop). Op een gegeven moment dacht ik shit ik ben al 10 minuten of een kwartier bezig laat ik maar stoppen.

Hierna had ik eigenlijk direct lichte last van krampjes en gerommel in mijn buik. Is dit gebruikelijk of komt dit jullie bekend voor? Ik heb voor mijn gevoel niet te hard gedrukt ofzo( niet harder dan de verloskundige doet). Wat kan het zijn. Het is nu gelukkig wel over heb verder ook geen gekke alarmerende dingen.

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    De tegenstanders zullen zeggen dat het door de straling komt en dat je dat ding het beste ritueel kunt verbranden.

Ik zelf zou eerder denken dat je krampjes had omdat ieder mens wel eens krampjes heeft, en die worden meestal meer naarmate je je drukker maakt.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier kan ik me alleen maar bij aansluiten...
    Maar als je twijfelt over de krampjes, dan kun je natuurlijk altijd je vlos even bellen, zoals iedereen zou doen denk ik.

4. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    ja, misschien is het puur toeval. Ik wil de verloskundige eigenlijk niet erover bellen omdat ik er nu verder geen last van heb. Bovendien had ze me de doptone afgeraden omdat het veel onzekerheid meebracht zei ze,schaam me een beetje omdat ze dan gelijk krijgt :-S....

5. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    ze had gezegd dat het geen kwaad kan maar dat veel vrouwen het hartje niet kunnen vinden etc en dat ze dan juist onzeker worden.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat is het nadeel van de doptone inderdaad, maar verder heeft het mij juist weer veel telefoontjes bespaard ;) . He maar als de klachten nu over zijn, lekker zo laten en volgende week nog eens proberen. Maar dan zet je van te voren voor de zekerheid even een kookwekker op 2 minuutjes ofzo en als je binnen die tijd het hartje niet vind, dan stop je gewoon.

7. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    ja, dat had ik ook in gedachten. Vrijdag of dit weekend probeer ik het nog een keer en dan let ik ook goed op de tijd. niet meer zo lang in ieder geval.

8. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    De doptone van Kijkshop is prima, maar de hoofdtelefoon die erbij zit is prut. Gebruik een andere! En gebruik echte sonargel (Aquasonic). Ik heb hier tips gezien over olie en water en bodylotion maar dat werkt allemaal lang zo goed niet.

9. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb de gel gebruikt die ook bij de kijkshop wordt verkocht. Bedoel je die?

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

ik vind baby olie veel beter werken dan die gel.
    En ik denk dat je krampjes daar niet van komen hoor :)

11. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Verkoopt de kijkshop Aquasonic gel? Ik heb mijn doptone toen via hun website gekocht en geen gel gezien, na proberen met water en olie en bodylotion en spuug wat allemaal prut werkte heb ik toen de Aquasonic gel van babycare.nl gekocht en daarmee had ik ineens heel goed geluid.

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De angelsound is geen doptone en daar komen geen stralen vanaf.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

@keiko, de kijkshop verkoopt die gel idd, maar hoeveel weken was je dan met de olie zeg maar, want bij mij werkt het veel beter met olie! Wat gek dat dat zo verschillend is :)

14. Niet meer actief

Keiko ook hier werkt de baby olie beter dan wat dan ook hoor..

En je krijgt geen krampen van een doptone... hihi misschien zat er iets dwars ofzo ;)

15. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee, er zat echt niks dwars......ik had echt vervelende krampjes in mijn baarmoeder. Ik was eigenlijk meteen afgeknapt van dat ding. Vind ik wel erg jammer, want ik had zonder mijn man geluisterd. En toen hij savonds thuis kwam zij hij meteen oh laten we het proberen.....dus ik moest hem teleurstellen door te zeggen dat ik het niet meer wilde doen.

Maar ja dat was afgelopen maandag, misschien vandaag een nieuwe poging wagen.

Maare dames, kan je ook andere olie gebruiken, bijvoorbeeld olijfolie of gewoon zonnebloemolie? Volgens mij heb ik ook nog massage olie kan dat ook?( misschien is dat dan beter dan die gel die ik heb gebruikt)

16. Niet meer actief

Volgens mij maakt het niet uit wat voor olie, als het maar geleid... en dat doet alle olie volgens mij...

Maar geloof me, het kan echt niet van dat ding komen hoor...

17. Keiko

Keiko Actief lid

Jul 28, 2008
    497
    0
    0
    Ik zou gewoon alle olies proberen hoor, totdat je er eentje hebt die voor jou goed werkt! Ik zou verwachten dat een dikkere beter is dan een dunnere, maar verder weet ik het ook niet.

@ Marijke84: ik was 16 weken, dat was het probleem niet. Ik denk dat de olie die ik probeerde gewoon te dun was.

@ Natasja: de Angelsound is een doptone!

18. Djee

Djee Lid

May 24, 2008
    70
    0
    0
    Ik heb ook een krampachtiggevoel na echo en vanchotend na het luisteren van het hartje ook. Ik denk dat het bij mij gewoon overgevoeligheid is voor de straling. Zo krijg ik ook altijd kramp in mijn hand als ik mijn mobiele telefoon met infrarood iets laat versturen..
    Ik ga er verder gewoon vanuit dat het niet schadelijk is, na een half uurtje trekt het weer wegg..

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Die krampjes komen niet door de angelsound hoor meid. De angelsound kan geen kwaad.

Ik gebruikte zelf altijd babyolie, dit werkte bij mij het beste. Had ook van die echte dopplergel maar daarmee ging het minder goed (die gel is denk ik ook meer voor die dopplers die vk's gebruiken).

Liefs
    Sylvia

20. pucci

pucci Actief lid

Dec 8, 2007
    116
    1
    0
    Hoi,

ik heb toch geen enkel negatief gevolg gehad dusver bij het gebruik van de doptone, ik denk dat je de baby gewoon wakkermaakt en dat hij daarom krampjes veroorzaakt?

Share This Page