AAAAAAAh- Aambeien!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door QMerelQ, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Sara....
    Wat een verhaal zeg! Ik heb echt zwaar medelijden met je!
    Het is bij mij nog niet zo erg, en hoop ook dat het niet zo erg gaat worden!
    Ik heb trouwens ook zakjes Movicolon ofzoiets gekregen van de huisarts! Dus het zal echt geen kwaad kunnen! Het wordt in je darmen een soort gelei waardoor je ontlasting zachter wordt. Heb het 3 dagen gebruikt en gisteren voor het eerst weer ontlasting gehad sinds 5 dagen; wederom kei hard! Dus vrees dat die poeder nog moet gaan werken!
    Enne.....roosvisea Laxo daar moet ik mee lachen....sorry. Drink dit al jaren elke dag, soms zelfs een heel aangelengd spa flesje (ik vind de smaak ook nog echt lekker!) en ik heb er nog nooooooit betere van naar de wc kunnen gaan.
    Ik heb ook lidocaine zalf gekregen, en dacht na 2 dagen dat ik verbetering zag, maar gisteren na mijn grote boodschap was ie groter dan eerst! Dus......vrees dat er ook gesneden gaat worden.....
    Ik voel er ook een bultje inzitten, dit zal het stolsel wel zijn.
    Gek genoeg heb ik niet echt veel pijn....wel soms het gevoel alsof ik een beetje ingescheurd men, maar geen constante pijn meer sinds de lidocaine zalf.
    Sara, ik hoop echt voor je dat er vooruitgang voor je komt! Ik duim voor je! ;)
    Ik ben blij dat ik nog een paar weken voor de bevalling heb om er vanaf te komen. Ik hou me maar vast aan het feit dat de weeën pijn vast heftiger is als de pijn van de aambei. Die zal ik dan wel niet zo voelen hoop ik!
    Iedereen hier: Heel veel sterkte met deze akelige rakkers! :evil:

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Oh ja, heb dus ook een week Sperti gebruikt, maar dit is volgens mij gewoon een veredelde vaseline, geen resultaat!

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Goedenmorgen!

Meesje, hoe gaat het met jou?
    Met mij gaat het eindelijk iets beter. Pijn is beter te doen, en kan weer redelijk zitten.
    Gisteren naar een arts geweest, en vertelde dat hij tijdens mijn zwangerschap weinig kan doen. De behandeling gaat pas plaatsvinden na de bevalling. Nu dus uitzingen.
    Heb een koelstaaf meegekregen om de aambei te laten slinken. Verder heeft hij me psylliumvezels ipv movicolon voorgeschreven. Kon ook metamucil krijgen, maar ivm maagzuur hiervoor gekozen. Vindt hij beter werken dan movicolon. Ook moest ik omega 6 gaan gebruiken (zit in visolie capsules en gebruikte ik al) en lijnzaadolie door de yoghurt of salade.
    En een kiwi op de nuchtere maag. Als dit niet voldoende werkt moet ik curanal zalf gaan gebruiken. Dit is via internet te bestellen.

Groetjes Sara

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi Sara,
    Fijn te horen dat het wat beter met je gaat!
    Ik ben toevallig vanmiddag bij de verloskundige geweest en ze heeft me goed geadviseerd en gerustgesteld.
    Ik heb gelukkig geen pijn meer, maar "het" zit er nog.....zal ook wel blijven vrees ik.
    Ik vertelde over het Curanal verhaal wat ik hier op het forum steeds lees. De naam zei haar wel iest maar ze kende het produkt niet. Zij schreven ook geen medicijnen voor. Ik kon het misschien via de apotheek bestellen.
    Zij adviseerde vaker hamamelis zalf, en lidocaine (heb ik gekregen) kende ze ook. Deze zalfjes verdoven echter en nemen de pijn weg. Echt de aambei laten slinken doen ze helaas zelden....
    Tijdens de bevalling zullen ze waarschijnlijk alleen maar groter worden....nice to know.
    Mijn verloskundige adviseerde me niet meer te smeren met lidocaine zolang ik geen pijn heb. (wordt alleen maar week van al dat gesmeer) en ze had ook vaker Otrivin neusspray gehoord. Dit herken ik ook van het forum. Het schijnt vocht te onttrekken aan de aambei en daar schijnen ze van te slinken. Ik stop dus even met smeren en ga vanavond aan de Otrivin, hihi! Toevallig klaagt bij mij in de buurt iedereen over verkoudheid, dus ik sla 2 vliegen in één klap met mijn nieuwe middel!
    We moeten er maar mee blijven lachen, iets anders zit er niet op voorlopig.

Ik vroeg trouwens ook naar Movicolon, omdat er vaak gezegd wordt dat je dit niet mag. Verloskundige zei dat het echt geen kwaad kon.
    Heb het nu 4x gebruikt (echt goor trouwens, net alsof je zoutwater met citroen smaak drinkt.....hier wordt ik dus echt misselijk van!) en ik heb 1x ontlasting gehad. Was inderdaad dunner, maar echt veeeel makkelijker ging het ook niet. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook elke morgen een glas warm water en een kiwi op de nuchtere maag gegeten, en ik moet zeggen dat mij dat wel hielp. Misschien dat ik dat ook maar weer's ga proberen.
    Anyway, de baby groeit goed, dus dan maar wat probleempjes voor mams erbij.....beter dan andersom moet je maar denken!
    Hou me op de hoogte zou ik zeggen van de (hopelijk) voorderingen!
    X Mees

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi je ha heeft gelijk ga er maar vanuit dat je tot na de bevalling er last van hebt.
    Vraag je vk voor Curanal, dit helpt heel goed.
    Na mijn bevalling had ik ze getromboliseerd en zijn ze doorgesneden, maar met curanal verdwenen ze zo.
    Sterkte en laat je niet bang maken ;)

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Bedoelen jullie niet curanol? Dat heb ik namelijk, bij ons kan je dat bij de verloskundigenpraktijd kopen, kost geloof ik 11euro. Helpt super!

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Oh ja en als de pijn en jeuk echt niet uit te houden is, bij onze apotheek kan je zetpillen krijgen. Daar gaan de aambeien niet van weg, maar het verdoofd wel tegen de jeuk en pijn (ik vond het ideaal als ik er s nachts weer eens wakker van lag en alles ging bloeden en irriteren en jeuken)

Deel Deze Pagina