Ik heb geen cursus gevolgd. Eerst een keer met een vriendin samen gedaan en daarna zelf gaan proberen. Ik vond deze taarten maken van de teleac wel erg leuk om te kijken. Succes en veel plezier, voor je het weet ben je verslaafd, zoals je wellicht kunt zien bij andere topics
Nooit een cursus gevolgd Youtube staat vol met leerzame filmpjes en anders leer je alles wel van het leukste taarten forum tenminste... zo heb ik het geleerd en leer zo steeds verder suc6!
tja het is maar wat je wil natuurlijk! Een workshop is leuk en leerzaam. Toen ik begon waren er amper workshops te vinden en waren er al workshops te vinden in de buurt dan wilde ik daar voor geen goud heen.... en dat was niet omdat ze prachtige taarten maakte. Alleen vind ik het helaas de laatste tijd zo leuk niet meer, iedereen doet het en denkt erin uit te blinken tis geen uitdaging en niks aparts meer maar das mijn mening natuurlijk. Let aub heeellll goed op als je een workshop boekt, er zit zzooovveeelll waardeloos tussen! Tis een dure hobby
Ik heb ook 1 cursus gevolgd, ook ik doe het nu voornamelijk met hulp van youtube, het lijkt me soms wel leuk om nog een cursus te doen maar aan de andere kant zonde van je geld want door te oefenen en te oefenen leer je het pas echt.
heb er nu stuk of 20 gemaakt denk, maar zou graag iets meer er van willen leren omdat ik nu veel in hetzelfde blijf hangen @sanell, dat ziet er zo op het eerste oog goed uit! die ga ik eens verder uitspitten
Aan de ene kant wel ja, ik zou als ik jou was eens ff snuffelen op youtube, daar leggen heel veel mensen je heel veel verschillende technieken uit, als je dat gewoon thuis oefent scheelt het je weer minimaal 50 euro Ik zou het proberen, heb je daarna nog altijd zoiets van ik wil een cursus doen dan kan het altijd nog, toch
Ligt er ook aan hoe je zelf bent. Ik ben erg van de praktijk en leer sneller als mensen het 1x voor doen en ik daarna ook nog vragen kan stellen. Als jij van youtube een hoop kan leren zou ik dat doen. Maar ik vond een workshop wel een toegevoegde waarde en zou er in de toekomst ook nog wel weer 1 willen doen
Als je al 20 taarten gemaakt hebt, zou ik niet nog naar een basiscursus taart maken/bekleden gaan. Dat heeft geen meerwaarde dan. Maar er zijn genoeg workshops te vinden die dieper op een bepaald aspect ingaan, die je wel nog wat bij kunnen brengen. Maar wat anderen ook al zeggen, op youtube zijn zat filmpjes te vinden, er zijn ook genoeg boeken met heel handige tips en goede uitleg, er zijn sites/forums waar je heel veel informatie en inspiratie vandaan kan halen (iemand noemde het de leukste taarten forum al). Dus als je zelf niet overtuigd bent dat een workshop voor jou toegevoegde waarde zal hebben, moet je er ook geen geld aan uit gaan geven. Ikzelf vind het altijd wel gezellig en steek er nog wat van op ook, maar heb net zo goed een hoop dingen geleerd door gewoon thuis aan de slag te gaan