Even snel, president brie dat mag ik toch gewoon eten? Ik las 60+ maar ik zie dit niet erop staan maar wel dat het gepasteuriseerd is dus dan zit het goed toch?? En ijs, zit hier nou rauwe ei in of niet? Als ik uit eten ga kijken ze me een beetje vreemd aan als ik vraag of er rauwe ei door het ijs zit, en gek genoeg zeiden ze ja in het restaurant. Misschien om het safe te spelen omdat ik zei dat ik zwanger was. En slagroom bovenop je ijs in een restaurant, is dat ook zonder rauw ei? Ik ben alles even vergeten van mijn eerste zwangerschap, ik heb nu zo'n zin in een broodje met brie!!!
ik heb geen idee hoe het met die producten zit.. maar als je een keertje trek hebt in ijs of slagroom zal ik dara geen punt van maken hoor. zeker niet als je over de 3 maanden bent. eens in de zoveel tijd kan vast geen kwaad..
Verpakte brie is goed maar de verse brie waar ook duidelijk een waarschuwingssticker op zit niet. Toch ff vragen in het restaurant.... Want je weet niet of ze het ijs en slagroom zelf maken.
ik blijf toch even hangen voor wat iedereen zegt over ijs en slagroom! ik ben in augustus uitgerekend en zal dus erg vaak ijs willen eten
Slagroom is vaak ook gewoon van gepasteuriseerde melk ook als je een spuitbus of bekertjes uit de supermarkt gebruikt.
bij vorige zwangerschap was ik in juni uitgerekend en bergen met ijs op toen en dochter gezond en wel ter wereld gebracht nu in augustus uitgerekend dus geheid dat die ijsjes weer niet aan te slepen zijn.
Slagroom wordt toch gewoon gemaakt van room dat je opklopt? Als het vers is?..Ik heb nog nooit ongepasturiseerde room gezien ergens. En lang houdbare slagroom moet wel veilig zijn anders kun je het ook niet bewaren...
Iemand zei het van de week tegen mij, slagroom mag je ook niet, vandaar dat ik het me afvroeg, uit de supermarkt in een spuitbus zit het natuurlijk wel goed, maar in een restaurant weet ik dus niet.. deze vragen zijn omdat ik met kerst uit eten ga en wel een toetje wil kunnen eten, en op ijs na zit in veel dingen rauwe ei heb ik gemerkt
Brie is geen probleem, tenzij er 'au lait cru' op staat, van rauwe melk. Slagroom en ijs is volgens mij ook niet erg. Komt toch vaak uit een pakje of spuitbus welke gepasteuriseerd is. Het is misschien wel 'gevaarlijk' om een ijsje in de winter te kopen wat uit een ijsmachine komt. In de winter word er weinig ijs verkocht en is het apparaat misschien miinder schoon. Ik zou zeggen: Gewoon van genieten, maar wel met mate!
Eigenlijk geld met ALLES als je het met maten eet is het niet erg... Er zijn natuurlijk dingen echt uit den boze tijdens je zwangerschap, maar ijs, slagroom en brie (zolang je gewoon de president pakt) is geen probleem...
ik als banketbakker heb echt nog nooit van slagroom gehoord waar ei in zit..... slagroom is opgeklopte room, en dat is alleen gepasteuriseerd verkrijgbaar, of je moet al bij boerin annelies in zuid beveland verse room van de koeien kopen.... ijs in de winkel ook gepasteuriseerd. zelfgemaakt ijs in goede restaurants bevat wel ei. brie zonder waarschuwing is altijd goed, zeker uit de supermarkt. 1 tip: stress over wat je wel en niet mag, is NIET goed. en niet naar alle mensen luisteren...
Haha, slagroom met rauw ei erdoor? Het is geen omelet ofzo. Het kan wel eens in desserts zitten, maar nu net niet in geslagen room.
Joh en al zat er wel rauw ei in, dan kon je het nog gewoon eten hoor. Salmonella is heel vervelend en je moet erg oppassen voor uitdroging dan natuurlijk, maar op zich kan het voor je kindje geen kwaad.