Nou Denise, ik vind het wel een erg felle reactie. Jij gaat over je kraamvisite, kraamtijd, en jij mag bepalen hoe of wat. Ik vind: een zwangere vrouw bepaalt hoe de bevalling en kraamtijd eruit ziet (in het redelijke). Maar vragen staat toch vrij??
normaal gezien staat vragen vrij bij mij ja maar ik vind dit gewoon een absurde vraag, ik snap niet dat mensen dit durven te vragen want het is niet meer dan logisch dat je je kraamtijd met je kersverse gezinnetje doorbrengt.. maar ik zie dat hier de meningen over verdeeld zijn.. ik zou er iig niet aan moeten denken
Ik zou er ook niet aan moeten denken en zou absoluut nee zeggen, maar ik begrijp haar vraag wel en vind jouw reactie ook vrij ver gaan. Ze woont 2,5 uur bij jullie vandaan Rijdt niet zelf zo ver Haar man zou haar ene week kunnen afdroppen en andere week kunnen halen.. Lijkt mij dus best logisch dat ze het vraagt. Je verbaast mij dat je niet op een normale manier nee zegt, maar er zo'n toestand van maakt. Maar je bent natuurlijk wel zwanger, en dan reageer je vaak toch heftiger dan normaal.
ik heb op een normale manier nee gezegd.. ik heb gewoon aangegeven da het mij niet zo'n goed idee lijkt aangezien het dan wel erg druk wordt bij ons in huis... is toch vrij netjes omschreven of niet?
Hartstikke mooi. Maar vervolgens reageer je hier wel heel fel over de vraag die zij zo schandalig heeft durven stellen en ik vind dat inderdaad overtrokken. Niet nodig, relax.
hmm nou in mij zou het echt niet opkomen om te vragen aan iemand of je in de kraamweek mag komen logeren hoor, dan leef ik echt in een andere wereld denk.
Mijn schoonmoeder woont hier 3,5 rijden vandaan, met de trein zijn dat ongeveer 4 a 5 uur.! Als onze kleine geboren is mag zij deze kant op komen en dan hier komen logeren, ik ga haar echt niet "dumpen" in een hotel. Het verschilt natuurlijk idd hoe je band met je SM is. Maar omdat ze al zo ver weg wonen mist ze al heel veel. Mijn moeder woont hier nog geen 5 minuten vandaan en kan komen wanneer ze wilt. Voor SM is dat gewoon wat moeilijker.!
ja je hebt behulpzame schoonmama's en blok aan je been schoonmama's. ik vindt het ook nog al veel gevraagd of ze mag blijven logeren, dat ze komt is normaal, en ik vindt ook dat je daar wat van mag zeggen, het is naar mijn idee puur eigen belang omdat ze zo ver weg woont. ik zou net zoals je nu gedaan hebt, hier vriendelijk maar wel duidelijk in zijn. kijk als ze na een maand ofzo, en jullie hebben je draai gevonden een nacht komt vindt ik het een ander verhaal' sterkte hoor!!
ik heb nie alles gelezen ! maar meid , damn wat een schoonloeder jeetje zeg ik vind het eigelijk ASO dat ze zeg ach een meer of minder , this verdikkeme jou kraamtyd ... NEE IS NEE !!!
Ik zou nooit nee kunnen zeggen. Het is tenslotte de moeder van je vriend/man. Haar zoon heeft een huis maar ze moet maar naar een hotel? Maar ja, jullie keuze. Ik vind het echt erg als je nee tegen iemand zegt. Vooral familie.
Mijn eigen moeder woont hier ook 2,5 uur vandaan en na lang nadenken hebben we er toen voor gekozen om haar hier te laten logeren in de kraamtijd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen succes vond. Na de bevalling ben je gewoon zo moe en dan is al die drukte om je heen niet prettig. Ik denk dat je een goede keuze maakt. Lekker samen met je gezin genieten en rusten en daarna komt de rest wel. Als je toch overweegt haar te laten komen zou je haar kunnen vragen elders te overnachten. Een bed and breakfast of zo.
Ik ben benieuwd hoe het voor ons straks is. Bij onze zoon 7jaar geleden woonde we bij mijn schoonouders!! Dus ik ben eigenlijk niet anders gewent. Vond het uiteindelijk wel en niet prettig. Mijn schoonmoeder hielp me wel vaak,ook in de nacht want ik gaf bv. Maar mijn schoonvader bv die rende bij ieder kreetje het kamertje op,deed heeft hij gedaan totdat we EIN-DE-LIJK op ons zelf gingen wonen. En dat was vorig jaar oktober. Hahahahaha pffffffffff Dus nu ga ik EXTRA genieten van alle rust.
Als mijn allerbeste vriendin 2,5 uur zou moeten rijden om bij me te zijn, en zou vragen of ze mag komen logeren in mijn kraamtijd zou ik zelfs nee zeggen. Puur en alleen zodat mijn man en ik alle tijd en ruimte te hebben om samen met de kleine te zijn. Ik denk dat het vaak wordt onderschat hoe belangrijk dat is: Gezin zijn. Lekker genieten, moe zijn, huilen, lachen, de eerste x dit en de eerste x dat met de kleine, nee ik zou dat zolang mogelijk willen rekken. Daarna ist tijd voor visite