Die werd vandaag voor het allereerst geplaagd in het speeltuintje. Een meisje van zijn leeftijd en een iets ouder jongetje waren samen aan het spelen en "oude opa" moest weg. Hiervoor had dat jongetje hem al geduwd, maar toen hij hem later zag gaf hij het jongetje een duw terug (met zijn bijna 2 jaar, kontkruimel). Hij dacht waarschijnlijk dat als dat jongetje hem duwde, hij het ook wel zou mogen doen. Alleen laat dat jongetje nu net een jaar of 4 geweest zijn . Overigens was mijn zoontje totaal niet onder de indruk hoor. Hij is inmiddels nog geen 2, dus waarom zou hij zich aangesproken voelen door zoiets als oud opaatje
Nee niet grappig. Eerder sneu, maar het was vrij onschuldig hoor. Denk dat een kind van 4 ook nog niet echt het besef heeft wat echt plagen is .
Vandaag in de kinderhoek van de AH een 4-jarige tegen twee 3-jarigen: " naanana jullie zijn lekker baby's, dus dan moet je weg en mag je dit filmpje niet zien" (de leeftijden weet ik omdat dat voorafgaand aan die opmerking besproken werd). Sneu inderdaad, maar ook echt onschuldig (meestal dan, je hebt altijd uitzonderingen)
Agg omdat het onschuldig is kan ik het ook niet afdoen als iets wat erg is. Ik bekijk het ook maar luchtig dan. Vandaar de smileys. Vooral omdat het hem echt geen klap leek te interesseren. Hij had het veel leuker met de oudere meisjes die hem zooo schattig vonden.
Ja, dat zal je toch wel een beetje met kinderen onder elkaar houden. Dat meisje wat erbij liep was notabene net zelf 2. Dus die was vooral haar broer aan het papegaaien. Ze vond hem namelijk maar al te leuk en interessant.
Het komt op mij eigenlijk ook wel over als een grappig verhaal.... En het kan wel dat dat gevoel versterkt wordt door jouw smileys.... Denk dat Miepje dat bedoelt?
Wat wil je nou precies met dit topic dan? Volgens mij weet je het zelf niet helemaal? Moeten we het nou grappig of sneu vinden?
Agg ik wou het gewoon even delen. Zo vaak komt hij nu ook weer niet in aanraking met 'leeftijdsgenootjes'. Wist eigenlijk zelf ook nu niet wat ik er van moest vinden. Vond het namelijk aan de ene kant wel lollig (omdat het zo onschuldig is), maar aan de andere kant sneu .
Ik gaf de reactie nav jouw reactie op kinderwens 88. Die dacht ws ook dat het grappig bedoeld was. En toen kwam jij met dat het juist sneu was? Dus je maakt het zelf onduidelijk.
Ik moet er ook wel om lachen hoor. Mijn jongste heeft met een oudere broer en zus heel goed door hoe hij voor zichzelf moet opkomen. Hij is nog geen 16 maanden maar zie hem soms hevig tegen peuters en kleuters aanduwen om bij zn doel te komen haha. Ik ga ook altijd naar een Dreumesochtend en daar zie je ook precies welke kinderen geen oudere broer of zus hebben, die zijn vaak net een tel te laat met het pakken van bepaald speelgoed oid haha.
Ja ze weten zichzelf toch prima te redden ook al zijn ze nog zo klein. Ben wel blij dat hij van zichzelf af durft te bijten ook al is hij normaal gesproken altijd heel lief tegen andere kindjes (kusjes geven enzo). En gelukkig had hij genoeg 'steun' van de oudere meiden. Die vinden mijn oude opaatje namelijk zo schattig .
knap zeg! Mijn dochter is nog steeds in tranen als er iets verkeerds gezegd word laat staan als ze nog s geduwd word is heel gevoelig, emotioneel. Ook als ze bijvoorbeeld niet mee 'mag' spelen. ik probeer haar ook wat flinker te maken, maar ja ben zelf net zo.. Aparte reacties hier trouwens, snap best de gevoelens van TS hier omtrent. En de meeste topics gaan tegenwoordig over trouwen en afvallen TS, weer eens wat anders (PS mooi deze avatar weer, heb het gevolgd toen..)
Tnx . Ag denk dat dat gewoon qua karakter verschilt ook per kind. Je dochter zal waarschijnlijk ook haar weg er wel in vinden. Hij kan trouwens nu wel van zichzelf 'afbijten' en er niet mee bezig zijn, maar dat kan als hij iets ouder is ook ineens veranderen natuurlijk.
deze mama moest ook ff slikken toen een jongetje van 4 hier uit de buurt dochterlief 'stom meisje' noemde. Maar ja dat was omdat mijn dochter hem meisje noemt (alle kinderen zijn nu meisjes...) en als stoere jongen laat je je dat natuurlijk niet zeggen.
Gheghe, nou, hier geen oudere broers of zussen (ofwel, een halfbroer, maar die is al 15 dus dat telt niet ) maar meneertje weet het prima te fiksen... Vanmiddag bij de Jumbo had hij een ballon gekregen, kwamen er 2 kliertjes van een jaar of 6 en die sloegen hem uit zn handen en wilden er mee weg lopen, brult meneer: Magge niet!!! Stoute jongens!!!
*proest* Zo zie je maar hoe de kinderlogica in elkaar steekt. Ook bij de knullen . Het mooiste is; Wij krijgen er een knoop van in ons maag en die kids zijn het morgen alweer vergeten.