Wat is jullie ervaring met werving en selectiebureaus? (dus geen uitzendbureaus) Ik ben er bij behoorlijk wat ooit op gesprek geweest, en nooit is er wat uit gekomen. Bijna altijd kun je direct bij de werkgever terecht. Maar is er iemand wel eens aan een baan gekomen dankzij een headhunter, en wat zien jullie dan als voordeel?
Er zijn heel veel headhunters die je uitnodigen voor een gesprek om hun data base bij te vullen met potentiele "klanten" die zij aan werk kunnen helpen. En de mensen die als headhunter werken moeten natuurlijk ook aan hun baas kunnen tonen dat ze actief bezig zijn. Dus eens in de zoveel tijd bellen ze je weer een keer op of emailen ze je weer eens om zogenaamt te kijken of je nog beschikbaar bent of om te zorgen dat hun info over jou up to date is. Er zijn heel veel slechte bureautjes die dit als dagelijkse kost doen naast die paar die ze daadwerkelijk aan het werk krijgen en waar ze een mooi bedrag aan opstrijken. Er zijn er ook die ECHT hun beloftes waar maken en je idd uitnodigen om je naar een bedrijf te sturen die wel degelijk geintereseerd is in jou als nieuwe werknemer. Daar tussen zitten er nog n boel die je uitnodigen om naar bedrijven te gaan die totaal geen interesse in je hebben (deze headhunters kijken naar trefwoorden in je cv en als er ook maar iets overeen komt met wat de werkgever zoekt pikken ze jou om er heen te sturen) en waar jij EN het bedrijf dus een zure smaak aan over houden. Hoe je het verschil ziet? Helaas...dat is uitproberen. En dan heeft het doorgaans nog niet eens met het bedrijf als headhunter te maken maar met diegene die jou belangen behartigt binnen het headhunters bureautje. Mijn man heeft HEEL vaak gewerkt via headhunter bedrijven. Vast en detachering. Op n gegeven moment weet je welke bureautjes te klein zijn en waarschijnlijk niet veel opleveren...welke je serieus moet nemen en bij welk bureau je het beste door welke persoon kan benadert worden. Hoeveel werk ze hebben zegt niet altijd even veel over het bureau...vele jobs worden nml bij verschillende bureaus aan gemeld. Daarnaast zetten veel werkgevers veel jobs uit die eigenlijk nog niet bestaan of nog bezet zijn om te kijken wat de markt doet.
Mijn man staat al jaren ingeschreven bij een headhunter en krijgt af en toe eens een aanbieding... Nu heeft hij een eigen bedrijf dus is het niet meer nodig, maar in het verleden heeft hij wel een paar leuke aanbiedingen gehad.
Het bedrijf waar ik werk wordt vaak gebeld door een Headhunters-bedrijf (noem de naam maar niet verder). We lenen eigenlijk nooit iemand in... Het ziet er wel proffessioneel uit!
Ik stond ook bij 2 of 3 werving en selectiebureau's ingeschreven van die 2 heb ik nikssss meer gehoord. EN van de ene heb ik binnen een maand of max binnen 2 maand een jaarcontract gekregen ben ''ingehuurd'' bij de gemeente