cholestrol tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door atje, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. atje

atje Nieuw lid

27 nov 2006
    2
    0
    0
    Den Haag, Ypenburg
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort maar gebruiker van dit forum en heb tot nu toe veel meegelezen en heb nu zelf een vraag waar ik hoop dat jullie me bij kunnen helpen.

Ik ben nu 36w zwanger van mijn tweede kindje en een tijdje geleden heb ik op mijn werk tijdens een gezondheidsweek cholestrol laten prikken en toen bleek dat 8,4 te zijn, wat aan de hoge kant is, de dame die toen prikte zei dat het misschien wel met de zwangerschap te maken heeft en zowiezo dat een prik in de vinger niet een heel goed beeld geeft en adviseerde mij het aan mijn verloskundige te melden en te vragen. Die heeft me toen weer door verwezen naar de huisarts, daar is nu een eerste onderzoek gedaan, nuchtere meting bleek 7,5 te zijn, dus ook nog steeds te hoog. Ik heb nu een verwijzing om nogmaals goed te laten prikken op de goede en slechte cholestrol, maar de assistent van de huisarts vertelde dat de zwangerschap geen invloed zou moeten hebben hierop.

Ik maak me nu toch een beetje zorgen en ben benieuwd of de zwangerschap wel of geen invloed op de cholestrol meting kan hebben, op internet zag ik namelijk dat het wel invloed kon hebben.

Ik weet niet of jullie enig idee hebben en uiteraard moet ik nog even afwachten wat de exacte uitslagen zijn en hopen dat het meevalt.

Alvast bedankt allemaal!

2. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Die van mij is ook te hoog, wel lager als die van jou namelijk 6.8
    Helaas mag je in de zwangerschap niet de medicijnen hebben om het te verlagen.
    Na mijn zwangerschap zal ik dus medicatie krijgen om het cholesterol te verlagen.
    Wat je wel kan doen is zoveel mogelijk vloeibare vetten gebruiken, dus geen pakje croma maar de vloeibare variant. En halvarine op brood ipv margarine.
    Maak je niet al te druk want das niet goed ;)

Deel Deze Pagina