bloed verlies, goede echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chelleke84, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo dames.
    Ben momenteel 8.4 weken zwanger en had vanmiddag op het werk ineens behoorlijk veel helder rood bloedverlies.
    Paniek natuurlijk. Heb de verloskundige gebeld en kon een uur later al terecht.,
    Meteen een echo gedaan en alles was nog goed. hartje klopte goed en de termijn klopte ook precies. verder ook niks geks te zien dus volgens de Vk hoefde ik me niet druk te maken.
    Zijn er meer mensen die dit gehad hebben en waar bij het ook goed afliep?????

Liefs Chelleke

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik kreeg bij mijn derde zwangerschap opeens veel bloedverlies, met een mk de maand ervoor (bij 9,5 week), dacht ik dat het weer mis was...
    ik kon meteen bij de gyn terecht (was pas 6 weken, maar zaten in de VS) en kreeg een echo, daarop was een prachtig vruchtje te zien met kloppend hartje, helemaal goed!
    wel was er ook een hematoom te zien, een bloedprop in de baarmoeder die dus voor het enorme bloedverlies zorgde...
    inmiddels hebben we een kanjer rondlopen van 16 maanden, en hij is helemaal gezond!

sterkte! ik hoop dat het bij jou ook niets betekent en dat jullie over 7 maanden van jullie wondertje mogen gaan genieten!

3. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha chelleke, niet ik, maar mijn zus heeft hetzelfde gehad. Inmiddels is ze 18 weken zwanger en gaat het helemaal goed met haar en het kindje! Hoop dat het goed met je gaat en dat het allemaal goed blijft gaan!

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Momenteel voel ik me redelijk dames. bloed verlies is vrijwel gestopt alleen nog wat beige afscheiding zeg maar. Wel nog flinke ongi krampen, maar aangezien de echo ok was vanmiddag ga ik er maar van uit dat ik me daar niet te druk over moet maken.
    Maandag om 09.00u mogen we weer op controle. xxx

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ook hier het zelfde gehad, tot een week of 16, aardig wat bloedverlies gehad. Ow wat wordt je er onzeker van, maar ben inmiddels 33 week zwanger en heb een actief jongentje in mijn buik. Ook tijdens extra controle/echo's is er nooit wat uitgekomen. Dus ik heb zoiets van, volgens mij hoort het bij mijn zwangerschap. Fijn dat jullie maandag weer terecht kunnen!

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Oei, zelfs tot 16 weken.... hopelijk valt dat dan mee bij mij, maar als ik maar weet dat met de uk alles prima is en er geen oorzaak gevonden wordt van de bloeding dan is het goed, maar ja je blijft onzeker he..... we hebben er vrij lang voer gedaan om zwanger te raken en dan dit... brrrrr

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Chelleke, ja tot de 16e week, maar dan had ik het niet dagelijks hoor. Het is altijd vervelend, het 'hoort' immers niet bij een zwangerschap. Ik ben er ook erg onzeker door geweest, mijn VK heeft me gelukkig altijd goed opgevangen en gerust kunnen stellen. Het vervelende is dat je alleen maar af kunt wachten. Je schrijft dat het vrij lang heeft geduurd voor je eenmaal zwanger was/bent, heb je toevallig ook Pcos?

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Nee heb geen PCOS, bij ons was er niets gevonden waarom een zwangerschap niet lukte, behalve dat ik vijandig baarmoederslijmvlies had dat niets door liet. wij zijn uiteindelijk middels de 1e IUI na 19 maanden zwanger geworden... Had jij ook op zo'n moment dat je weer bloed verlies had, dat je het idee kreeg dat je symptomen wat afnamen?

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Chelleke, Jeetje, lijkt me erg heftig zwanger worden via IUI, gelukkig heeft het gelijk naar de 1e poging al zo mogen zijn:D.

Wat betreft de sympt. daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. Durf het je echt niet te zeggen. Ik moet zeggen zoveel symptomen had ik in het begin ook niet, het enige was de misselijkheid. Zelf heb ik Pcos waardoor wij ook een dik jaar bezig zijn geweest met 'zwanger worden' en uiteindelijk toch spontaan zonder hulp ineens zwanger (wat een wonder), maar lees de laatste tijd vaker dat meiden met bloedverlies ook last hebben van Pcos, dus dacht misschien heeft dit wat met elkaar te maken?
    Hoop voor je dat je morgen weer wat meer zekerheid krijgt. Is het bloeden inmiddels gestopt?

10. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Rrianne: Ja het bloeden is helemaal gestopt en heb vanmorgen alweer boven het toilet mogen hangen dus das een goed teken. Heb wel nog flink last van krampen, maar dat is misschien omdat ik er nu meer op let dan voorheen.... Zal morgen wel geruster zijn na een goede echo, maar ben nu nog behoorlijk onzeker.... heb even weinig vertrouwen erin omdat ik steeds weer in onzekerheid wordt gebracht... ben blij dat ik telkens wel goede echo's heb!!!!

11. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier ook, met 13 weken.
    Behoorlijk wat bloedverlies onder de douche en ook krampen.
    Hartje mogen luisteren en was allemaal prima.
    Hier na nooit meer verlies gehad en nu 28 weken zwanger!
    Fijn dat de je snel gerustgesteld werd met een echo!

12. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik heb even jullie verhaaltjes meegelezen en heb een vraagje: hoeveel bloedverlies hebben jullie gehad? Ik dacht namelijk afgelopen vrijdag ongesteld te worden, maar heb gisteren 3 positieve testen gehad. Vandaag de verloskundige gebeld en nagevraagd hoe dit kon. Het kon wat hun betreft heel goed een innestelingsbloeding zijn. Maar ik ben vrijdag en zaterdag gewoon echt ongesteld geweest qua hoeveelheid en gister en vandaag met afvegen nog echt helderrood bloed..

Graag hoor ik jullie ervaring hiermee.

Ps. Chelleke, hoe ging je echo vandaag?!

13. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik verloor meer bloed dan ik gewend ben bij een beginnende menstruatie.
    Enige verschil was, dat het na 1 bloeding stopte, dus na een uurtje of 2 kwam er niks meer.

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ troelie: ik verloor gedurende 1 uurtje flink bloed, daarna werd al minder en tegen de avond was het weg...
    Mijn echo was super, kleine uk was al goed gegroeid, hartje klopte heel sterk en kleine was flink aan het bewegen ( is al vroeg in dit stadium) al met al geen reden kunnen vinden, maar de Vk zei wel dat ik er rekening mee moest houden dat het vaker voor kon gaan komen tijdens de zwangerschap dat ik plots bloed zou verliezen, maar dat ik me zeker niet meteen zorgen moest maken dan

Deel Deze Pagina