Hallo allemaal, Ik heb sinds ongeveer een week last van stekende buikpijn. Deze buikpijn komt vaak ineens opzetten en lijkt op flinke menstruatiekrampen. Ik moet dan echt even een paar keer diep zuchten wil de pijn afnemen. Daarnaast heb ik ook last van mijn stoelgang die veranderd is. Ik moet nu soms ineens rennen om naar het toilet te gaan voor een grote boodschap. Dit gaat dan vaak ook gepaard met wat buikpijn vooraf en wat dunnere ontlasting met soms wat slijm erbij. Sorry voor de smerige details. Ook heb ik meer last van winderigheid die niet zo fris ruikt. Hebben deze twee kwalen met elkaar te maken en kan ik er wat aan doen?? is dit normaal?? Ik ben nu bijna 30 weken zwanger.
Het kan zijn dat de kleine aan de indaling is begonnen. Maar als je dunne ontlasting hebt met slijm lijkt het me wel verstandig even naar de huisarts te gaan daarmee. Weet niet of het er mee samen kan hangen maar slijm bij de ontlasting is in ieder geval niet goed.
Ik zou inderdaad ook even de huisarts bellen ivm dat slijm en dunne ontlasting. Maar over je pijn, het kan ook indalen zijn inderdaad, ik heb ook sinds ze begon met indalen dat ik steeds darmkrampen heb voor ik naar het toilet moet, alleen mijn ontlasting bleef wel normaal. Dat komt denk ik omdat je darmen/endeldarm ook meer in beknelling komt omdat je kindje lager ligt. Maar ja, winden die niet fris ruiken? Ik heb nog nooit een wind gelaten waarvan ik dacht 'yummehh' haha. Denk niet dat dat ernstig hoeft te zijn hoor, komt denk ik door de dunnere ontlasting en de veranderingen in je darmkanaal.
dankjewel voor jullie reacties! ontlasting is niet super dun, maar dunner dan twee weken geleden. Dat geldt ook voor het slijm, het is niet extreem, maar wel een beetje..
Zou toch voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Slijm bij je ontlasting is zo wie zo niet goed. Ook niet een beetje. Je kan het beter voor de zekerheid laten nakijken.