Aaaaargh!! Ik wil een huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Setteke, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn ex en ik zijn sinds eind juni uit elkaar en ik sta al heel lang ingeschreven bij de woningbouwvereniging, en sta zo goed als bovenaan, maar er vinden bijna geen huuropzeggingen plaats en de huizen die wel vrijkomen gaan in de verkoop! Hoe frustrerend!

We zijn beiden zo toe aan een nieuwe start en nu zitten we dus noodgedwongen bij elkaar... ;) Tis niet zo dat we elkaar het huis uitmeppen, maar voor onze verstandhouding zou het toch beter zijn echt bij elkaar weg te gaan. We hebben tijdelijk gebruik kunnen maken van de stacaravan van mijn ouders om daar om de beurt te slapen, maar die moet nu afgesloten worden voor de winter (water eraf enzo ivm mogelijke vorst). Ik heb al vanalles geprobeerd, qua vakantiehuisjes, maar dat is gewoon te duur en er zijn genoeg mensen die aanbieden om te komen slapen, maar we hebben beide wel behoefte aan rust, hoe lief het ook is van die mensen.

De laatste week slapen we dus weer samen, maar het voelt voor ons beiden niet goed. Wat verschrikkelijk irritant zeg! Heb een compleet nieuwe (tweedehandse) inrichting klaarstaan in de garage, die ik graag wil gebruiken, maar ik kan er alleen maar naar kijken tot nu toe... grr... De hypotheek is bijna rond, ex neemt hem over, dus op papier ben ik bijna dakloos. Hij zal me er niet uitgooien hoor, maar het voelt wel vreemd.

Nou ja bedankt voor het lezen, ik ben mijn frustratie even kwijt, diepe hap lucht en we gaan er weer voor!

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat is echt een vervelende situatie idd.
    Heb geen tips of advies, wel de moeite genomen om je frustratie aan te lezen;)

Wel fijn dat jullie nog zo'n verstandhouding hebben, dat jullie zolang in 1 huis kunnen wonen. Maar begrijp heel goed dat je nu toe bent aan je eigen plekje.

Hoop dat je snel een huisje vind!

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zit sinds jan in een soortgelijke situatie,alleen moeten wij eruit en ex slaapt tijdelijk ergens anders...ik snap je frustratie..sterkte en hopelijk duurt het niet lang meer.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoop dat je snel wat hebt meid

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

heb jij geen voorrang op een woning dan? ik dacht altijd dat je urgentie kreeg bij een scheiding en je het huis uit moet.....

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat vervelend voor je zeg :( ja dan helpt de woningmarkt ook nog eens niet mee ! Hoop dat je snel wat hèbt! Succes en sterkte

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee helaas, daar krijg je geen urgentie voor... Tegenwoordig alleen als je bijvoorbeeld niet meer veilig bent of medisch gezien niet meer in je huis kunt blijven.

Allen, dank dat jullie met mee meeleven! :)

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    kan je ex niet ergens anders slapen zolang? of jij bij je ouders?

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat doen we dus al maanden idd, steeds 1 ergens anders slapen, maar we zijn allebeide kapot door al dat heen en weer gereis en het niet hebben van een eigen plekje. Maar ja het zal wel moeten vrees ik...

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Dat is toch ook geen doen. En dan heb je nog geluk dat jullie geen ruzie hebben. Ik duim heel hard dat je eind dit jaar nog 'n eigen plekje hebt.

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Is het niet een idee om een bureau te bellen waar ze vakantiewoningen verhuren, misschien kun je voor een lager bedrag ergens iets huren met de afspraak dat je in de kerstvakantie er tijdelijk uit gaat?

In elk geval succes!

12. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Antikraak?? Kun je ooit vrij snel een redelijk goede woning hebben. Het is vaak niet mooi ed. Maar met een beetje inspanning best wel wat van te maken!! Kennis van mij heeft ivm scheiding hetzelgde gedaan, nu grote boerderij antikraak, met veel grond ed! Hartstikke groot ed. Wel heel oud, maar ja als je graag weg wil...!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    guppiebe, dat mag vaak niet met kinderen.

14. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Klopt, daar had ik idd even niet bij stil gestaan... Sorry!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    misschien een brief schrijven aan de woningbouwvereniging. Dat heeft bij 2 mensen die ik ken geholpen...

16. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    wel RESPECT voor jou en je ex dat jullie nog een (voor de situatie) goede verstandhouding hebben.
    en sterkte met het vinden van een woning voor een nieuwe start! Zal vast niet zo lang meer duren!:)

Deel Deze Pagina