het is toch echt ongelofelijk... 12/11/2007 krijgen wij een brief in de bus dat wij tenlaatste op 31/08/2008 het appartement moeten verlaten. niet erg kwm voor ons goed uit want we wilden komen. wij een leuk appartement gevonden en zouden er ergens midden maart in mogen. ok wij dus een aangetekende brief verzonden deze week met de melding dat wij tenlaatste op 21/03/2008 uit het appartement zullen zijn. krijg ik net een mail van hun advocaat dat dit niet mag en dat wij in het pand moeten blijven tot 31/08/2008 of ander een boete moeten betalen of de huur moeten blijven betalen tot 31/08/2008 dit mag toch niet zomaar wij kunnen toch niet en onze lening afbetalen en huur betalen en wij kunnen toch niet iets vinden waar we dan net op 31/08/2008 in zouden mogen dit is toch echt niet te geloven wordt niet goed van die mensen we konden er al niet mee opschieten maar nu heb ik toch wel echt zin op ze de nek om te gaan wringen.... moest het even kwijt meiden sorry...
wat is dat nou weer voor onzin? als je TENLAATSTE dan eruit moet zijn mag je dus voor die tijd vertrekken wanneer je wil toch?
Als je je aan de opzegtermijn houdt (meestal 1 of 2 maanden) zou er niks aan het handje moeten zijn... Bel even, het lijkt me een misverstand...
wel even erbij zeggen dat ik in belgie woon. in het contract staat dat het een 3 jaar contract is en dat de huuropzeg geldt 3 maanden voor het contract teneinden is. maar omdat zij al een opzeg hadden gedaan waarin we TENLAATSTE op 31/08/2008 eruit moeten dachten wij dus ook dat we vroeger eruit mochten maar blijkbaar dus niet... we gaan straks eens praten met hun maar aangezien ze ons niet zo graag zien komen betwijfel ik het sterk dt er iets te regelen valt anders moeten we 2600 gewoon aan niks betalen... ben er echt verdrietig van.
Ik weet niet of het in Nederland hetzelfde is als in België anders had je er onder uit kunnen komen...
Tot wanneer loopt het contract normaal dan? Als het een andere datum is als zij aangeven, zou je er onderuit kunnen komen volgens mij.(en het ligt er ook aan of het een geregistreerd huurcontract is, is normaal wel verplicht maar sommige huisbazen,tja...)
hey talia je kan elk moment je opzeg doen van 3 maand, dus als jullie nu je opzeg doen ben je der binnen 3 maand uit. wa betrefd de vergoeding werkt het zo, je betaalde normaal gezien 3 maand waarborg hé? wel.. als je der al een jaar inwoonde mag hij 2 maand borg inhouden, 2 jaar erwonen mag hij 1 maand borg inhouden en als je der 3 jaar woont kan je der zonder kosten uit. is de huurwetgeving hier en daar kan geen enkele advocaat iets tegen doen. je kan ook zo naar de huurdersbond gaan informeren die is der in elke gemeente en daar kunnen ze je het ook perfect uitleggen.
het zijn niet de huisbazen maar de huurders die het huurcontract moeten laten registreren hoor en sowiso maakt dat in dit geval niks uit want het is een tijdelijk contract van 3 jaar en niet van 3,6,9....
Als de opzeg 3 maanden is, dan kunnen jullie daar weg over drie maanden. Als jullie de opzeg nu doen natuurlijk. Als het zo in het contract staat, dan kan niemand je wat maken hoor veel succes nog
Oo Belgische huurbazen praat me er niet van. Heb je toen je het appartement in ging geen contact gehad waarin staat hoeveel maanden je van te voren moet opzeggen? dat ze je dwingen tot 31-08 er in te laten is echt absurd en onzin en dat mogen ze ook niet maken.
O en de berscherming van huurders is heel goed tegenwoordig, volgens mij is de opzeg termijn trouwens nog maar 2 maanden dacht ik. Laat je goed informeren anders bij de ombudsman.
hier heb je gelijk in maar dat geld enkel voor contracten van 9 jaar of van onbepaalde duur wij hebben er een van 3 jaar en dan is dat blijkbaar niet vantoepassing.... we weten gewoon niet wat we er mee moeten we gaan eens goed rondvragen maar het ziet er niet goed uit voor ons we gaan gewoon mogen hopen dat de huurbaas een beetje flexibel is...
Sorry, je hebt inderdaad gelijk, was al vergeten dat wij dat zelf hebben moeten registreren. Maar er is ons wel verteld dat het verplicht was( wij hebben ook een contract van 3 jaar) @Talia: wat Randi zegt geld toch ook voor contracten van 3 jaar?Zo is het bij ons en bij vrienden van ons tenminste ook!
talia wat staat er dan specifiek in je contract bij opzegging? en anders via het vredegerecht gaan dat kan je ook doen lucia tegen ons zeiden ze toen dat het bij 3,6,9, alleen moest , had ook zo'n contract dus kan niet zeggen of het nu degelijk waar is of niet
dit is dus wat er specifiec in ons contract staat: duur van de huurovereenkomst deze huurovereenkomst wordt gesloten voor een periode van drie opeenvolgende jaren, met ingang van 01/09/2005 en loopt op 31/08/2008 van rechtswege af. De overeenkomst heeft een vaste duur en kan niet voor het einde van de overeengekomen termijn opgezegd worden. de huurovereenkomst neemt ten einde door middel van een opzegging die door de een of de andere partij wordt betekend ten minste drie maanden voor het einde van de hierboven overeengekomen duur. indien (bij gebreke van een binnen de trmijnen betekende opzegging of) indien de huurder in het gehuurde goed blijft wonen, moet er van uitgegaan worden dat het contract verlengd is voor een periode van negen jaar vanaf de datum van het verstrijken van de oorspronkelijke huurtermijn. opzegging of verbreking indien deze overeenkomst door de huurder wordt opgezegd of nog indien ze lastens de huurder wordt verbroken betaalt deze aan de verhuurder een forfait wederhurings-en verbrekingsvergoeding waarvan het bedrag overeenkomt met een huursom van zes maanden. weet dus echt niet wat we moeten...
Zoals ik het lees mag je het contract niet verbreken want je heb hem getekend voor 3 jaar. Maar als je nu zelf huurders zou vinden en jou contract overnemen tot aan 31-08 en dan een nieuw contract krijgen van 3 jaar is dit niet te regelen met je huurbaas? Wij nemen nu namelijk ook een contract over van huurders die tot einde 2008 er in zouden moeten blijven mar zij heeft zelf huurders gevonden die dus dat contract willen over nemen.
Tja, jullie hebben volgens mij echt getekend voor een bepaalde periode, zelfs getekend voor een afspraak dat je niet eerder dan die 3 jaar mag opzeggen. Maarre... Je wist toch dat dit in het huurcontract stond... Waarom hebben jullie dan, als ik vragen mag, eerder een huis gekocht ipv pas per aug. 2008 ? Lastige situatie, ik hoop dat ze schappelijk zijn en misschien nog iets willen schipperen... Succes!
wat ik hier lees, betaal je hoe dan ook nog 6 maanden huur als je toch weg gaat want dan pleeg je contractbreuk. jullie hebben getekend tot augustus dus moet je tot augustus daar blijven.
Ik zou toch maar eens uitzoeken of zo'n contract wettelijk toegestaan is. Hier in Nederland in ieder geval niet. Groetjes, Didier