Qua huishoudelijke taken, boodschappen, buiten (spelen) en hoe als 2 kinderen op hetzelfde tijdstip iets nodig hebben (voeding of naar bed) en je bent alleen? Ik zie daar een beetje tegenop ben volgende week 3 avonden alleen. Oudste wil bijna nooit meer slapen, is wel moe en daardoor erg vervelend. Ik wil niet alle huishoudelijke taken in de avond doen ben nog steeds erg moe en nog niet bijgekomen van de enerverende maanden voorafgaand aan geboorte en daarna. En heb elke nacht nog een voeding. Klinkt misschien als klagen dat is het niet ik zie het alleen waarschijnlijk niet goed. ...
Tijdens de bv van de baby is de tv mijn grootste vriend geweest moet ik eerlijk bekennen. Vooral in het begin. Mijn peuter gaat ook gewoon naar bed voor 1,5 uur of ze slaapt of niet. Ze mag van mij ook boekjes lezen . De baby en peuter liggen dan allebij in bed Schoonmaken en huishoudelijke klussen doe ik vaak als de baby op bed ligt. Mijn peuter vind het vaak erg leuk me te helpen . Gelukkig kan ze ook zeer goed zelf spelen. Er op uit gaan doen we meestal s ochtends zo rond 9:00 of na hun middagslaapje Je slaat je jezelf er wel doorheen misschien kan je nog iemand vragen die drie dagen even langs te komen
Nou je klaagt echt niet hoor! Je komt gewoon een paar handen tekort met 2 kleintjes! De avonden dat ik alleen ben vraag ik een vriendin om te komen eten, neemt zij boodschappen mee en helpt de oudste in bed leggen. Is nog gezellig ook! Naar buiten idd s ochtends, de jongste heeft nog geen vast slaapritme dus die gaat gewoon mee ( en dat gaat vaak goed maar soms ook niet ) Ik vind het ook echt lastig, huishouden kom ik al helemaal niet aan toe maar dat is dan maar even zo...succes!
eerlijk gezegd gaat het hier allemaal vanzelf en zien ik het op de dag zelf wel hoe ik alles oplos. Ben sinds de geboorte sowieso 2 avonden alleen, dus beide kids alleen op bed leggen. Dat is wel het lastigste van de hele dag. ik kijk gewoon wat uitkomt, maar zorg altijd dat de oudste wel even in alle rust naar bed kan. Die heeft echt een ritme van: tanden poetsen - bad/douche - verhaaltje - naar bed. De jongste mag erbij zijn tm het bad, daarna gaat de jongste in bed. Het verhaaltje en in bed stoppen van de oudste gebeurd dus zonder de jongste erbij. Dat zorgt voor meer rust en dan slaapt de oudste ook sneller. Overdag gaat heel makkelijk met beide kids. De jongste vind het prima op een kleedje midden in de woonkamer met een paar speeltjes of onder de babygym en naar zijn zus kijkend. De oudste wil vaak met me spelen, wat ik eigenlijk ook wel leuk vind. Maar soms is het tijd om even de vaatwasser uit te ruimen, de was te doen ed en dan mag ze me of helpen, of ze moet zelf spelen. Tijdens de fles van de jongste speelt de oudste zelf of mag even op de ipad, of ik lees tegelijkertijd een boekje voor. Ze slaapt overigens vrijwel nooit overdag. De jongste heeft hier ook wel veel in de draagzak gezeten. Is hij lekker rustig en heb ik mijn handen vrij voor dan wel het huishouden, dan wel de oudste. Tja, beetje goochelen, komt vanzelf goed
Gaat uiteindelijk min of meer vanzelf, maar ik maak vooral gebruik van de momenten die zich aandienen. Dus vaatwasser uitruimen als de oudste nog zit te ontbijten, was vouwen als de jongste slaapt op in de box ligt. 's Ochtends meestal dat soort huishoudelijke taken omdat de jongste dan zo goed als zeker een paar uur slaapt en de oudste zichzelf wel kan vermaken. Dan kook ik ook vast zodat ik 's avonds sneller klaar ben. 's Middags meestal naar de speeltuin of de kinderboerderij, lekker buiten en de jongste slaapt meestal wel tijdens een wandelingetje. Tijdens het koken de oudste even Sesamstraat kijken, na het eten even snel vaatwasser inruimen. Met het naar bed brengen van de oudste leg ik de jongste in zn bed, neem wel even de tijd om met dochter verhaaltje te lezen en een liedje te zingen. Dan is het knuffeltijd voor de jongste. Die gaat pas om half 11 naar bed, na zn fles. Gebruik de slaaptijd van de jongste ook wel om wat extra aandacht aan de oudste te geven. Het ritme van de jongste is nog niet erg voorspelbaar dus dat gooit wel eens roet in het eten maar eigenlijk vind ik het prima te doen zo. Er blojft wel eens wat liggen, dat komt de dag erna wel weer.
Weet je...het is gewoon niet anders...dus je moet ik ben zelf nu in het hoogseizoen 7 avonden per week alleen! En tussen 5 en 7 savonds is dit best pittig met een baby en dreumes..maar ja...er is niemand anders en ze moeten toch allebei eten, wassen, verschonen etc... gewoon alles combineren... het gaat vanzelf Ik ga trouwens altijd na het middag slaapje (11.30-13.00) lekker naar buiten. De oudste geeft ik snel hapjes brood terwijl ik de jongste aankleed...dan snel weg, fles mee voor de jongste, die geeft ik wel zodra ik ergens ben beland anders kom ik nooit weg ) mijn jongste slaapt dan vaak onderweg nog een half uurtje smiddags of thuis 3kwartier...dan is hij er helaas ook wel weer klaar mee
Dat ging hier vanzelf. Trouwens, ik zal wel moeten aangezien ik alleenstaand ben met 2 kids dus ben altijd alleen met ze Gaat prima. Ik hou me niet aan schema s. Als ik weg wil dan doe ik dat. Kleine slaapt wel in de wagen. Doe de huishoudelijke klusjes verspreid over de dag. Ben ik bezig dan heeft peuter even pech. Ze hoeven niet continu aandacht te hebben. Ook leren zichzelf te vermaken. En anders doe ik evt klusjes onder haar slaapje.
Het is gelukt vanavond haha. Oudste niet in bad gedaan was gisteren uitgebreid met papa geweest. Vanmiddag gekookt, toen baby mee naar kinderdagverblijf om grote zus te halen. Daardoor elke keer wakker en thuis huilen en niet kunnen slapen. Grote zus had weer niet geslapen dus viel bijna om van de slaap. Baby sliep op mijn arm en daarna verder in de box. Grote zus lekker gewassen, tanden gepoetst, boekje, en meteen vertrokken. Baby begon daarna te huilen; tijd voor de fles. Wat een timing. ...
Het is ff lastig met twee maar het komt allemaal vanzelf goed. Hier in het begin zelfs kijken hoe het naar bed ging met twee kids als we er beide waren. Nu doe ik het regelmatig alleen en gaan ze vaak beide nog in bad! Hier beetje het ritme nu: 6/7uur: zoon wakker, tv kijken bij mij in bed 7/7:3: dochter wakker, naar beneden ontbijten 8:30 weer naar boven (beneden is ontbijttafel leeg en geveegd) 9:00uur kids zijn gewassen en aangekleed, ik aangekleed, dochter in bed. Ik en zoon gaan naar beneden en ik doe vaatwassr, huishouden beneden. Zoon speelt zelf. 10/10:30 dochter wakker en eten we fruit. Daarna gaan we vaak boodschappen doen of rondje wandelen, speeltuin,kinderboerderij of bij slecht weer binnen dingen doen. 12:30/13:00 boterham eten en dochter naar bed. Ik en zoon spelen samen, kleien of verven, kijken tv of lezen. En soms vouw ik nog een was. 14:30/15 dochter wakker en we drinken roosvicee met koekje/rijstewafel Dan van 15-17:00 kijk ik per dag wat we doen. Boven stofzuigen terwijl de kids zelf spelen bijv. Of zoals vanmiddag hebben we hele middag in de tuin gespeeld met zn 3en Rond 17uur begin ik met eten en dan komt mn vriend ook thuis..die speelt en knuffelt dan met de kids en ik kook dan. Als we gegeten hebben neem ik de kids mee naar boven, doe ze tegelijk in bad en leg ze op bed. Vriend ruimt dan beneden alles op en in vaatwassr en het speelgoed weg enz. Hij komt dan vaak nog naar boven en leest een verhaal aan onze zoon. Die ligt er dan wel inmiddels in en de jongste slaapt vaak al. Douchen doe ik alijd 's avonda. Ik kan niet relaxed onder de douch staan als dochter en zoon allebei aan het spelen zijn boven. Bovendien vind ik het heerlijk lang te douchen maar heb daar 's ochtends geen "tijd" voor. En soms ruil ik de middag om met de ochtend en doe ik 's ochtends de grote huishouddingen en gaan we 's middags naar buiten. Ligt er ook maar net aan of we boodschappen nodig hebben. Op een of andere manier vind ik het relaxter om 's ochtends boodschappen te doen zodat we 's middags de tijd hebbe lekker te spelen.
Wij hebben een kleuter, dreumes en baby. Huishoudelijke taken doe ik net wanneer het uit komt. Als dreumes 's middags in bed ligt, of hij gaat maar even in de box als ik bijvoorbeeld strijken wil/moet. Ookal wil jouw dreumes/peuter misschien niet meer slapen 's middags, zou haar gewoon wel een poosje in bed leggen. Heb je allebei even rust. Heb ik met de oudste ook altijd gedaan. Boodschappen vind ik wel altijd lastig. Doe ik meestal als man thuis is of vraag even oppas. Kan dreumes en baby niet allebei kwijt in winkelkarretje en in de duowagen nauwelijks ruimte voor boodschappen. Daarbij gaat het ook een stuk sneller zonder kinderen. Het naar bed brengen 's avonds is lastig als je alleen bent en je hebt kinderen die veel aandacht vragen of die gaan huilen. Hier zet baby of dreumes het ook geregeld op een huilen en als het dan net stil is komt kleuter weer met veel lawaai uit zijn bed. Als ik dan alleen ben wordt ik daar vaak wel flauw van. Verder overdag zie ik altijd wel hoe alles loopt. Gaat vanzelf wel goed merk ik. Ik ga overigens niet heel vaak weg. Kleinste slaapt niet in de kinderwagen of maxicosi en van veel wakker zijn overdag wordt ze 's avonds vaak huilerig.
Vanmorgen allebei de meiden om 7u wakker, oudste ging met papa mee naar beneden die moest ook nog eten. Boven de fles geven. Daarna beneden, baby even in de wipstoel. Zelf gegeten (zou ik bijna vergeten en ben ik bij de eerste ook nog al eens vergeten..) om 8.30 baby naar bed. Sliep meteen gelukkig. Zelf gedoucht. Oudste aangekleed. Mezelf even opgemaakt. Toen baby jasje aan en in de duowagen. Hele weg geslapen tot we thuis kwamen! Oudste een banaantje in de duowagen onderweg en ze heeft zo'n tafeltje en daar kon haar rietjesbeker in. Had heel veel nodig en er kon best veel in de wagen! Topmark tandem. Om 11u weer thuis, flesje baby, zandkasteel aan voor de oudste, boterham eten. Dames in bed en zowaar ze ging vandaag slapen! Vanmiddag nog even naar de supermarkt dan met gewone kinderwagen en de oudste mag zelf lopen. Moet nog eten hebben dat paste niet meer en de tijd was om. En dan even naar de speeltuin we komen langs een glijbaan.
Ze gaat inderdaad elke middag wel naar bed maar bij het kinderdagverblijf halen ze haar er weer uit als zij gaat keten want ze stoort de andere kinderen.......
Komt wel goed hier moet gewoon even goed van gelegenheden gebruik maken voor bepaalde dingen. En met dit heerlijke weer loop ik dagelijks naar het centrum 20 min heen en 20 min terug (goed voor de kilo's) Vind het met de auto teveel gedoe dus die laat ik liever staan. Vind het wel leuk om jullie ervaringen te lezen dus post gerust!