Hallo, Ik zoek iemand die het zelfde heeft meegemaakt als ik nu. Ik en mijn vriend zijn al 2 jaar bezig om een kindje te krijgen en na 1,5 jaar doorverwezen door de huisarts naar de gynacoloog. Deze heeft wat testjes gedaan en dat was gelukkig allemaal goed. Daarna heeft de fertiliteitsarts in het ziekenhuis door middel van inwendige echo's gekeken of ze mijn ei zag groeien en of ik wel een eisprong had. Dit was wel het geval maar ik heb alleen een onregelmatige cyclus. Tijdens de echo's heef de fertiliteitsarts een eitje zien rijpen en met een bloedtest zagen ze dat deze ook gesprongen is. Nu moest ik mijn nod even afwachten en als ik ongesteld zou worden zouden we beginnen met clomid 50mg. Nu was gisteren mijn nod en heb ik een test gedaan maar deze was negatief, wel heb ik wat klachtjes die ik eerder niet of niet zo erg had zoals: moe pijnlijke borsten en wat krampjes in onderbuik. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Graag hoor ik jullie reacties, Groetjes Ninas
je arts zal je dit ook gaan zeggen...wacht het nog minstens 5 dagen af..als je dan nog niet ongesteld bent...test dan nog eens...en negatief kom dan maar langs. Misschien heb je dan geen goede eisprong gehad. Mijn ervaring...bloedtest zegt dat je eisprong hebt gehad, maar niet precies wanneer...gyn gaan er vanuit dat ze rond de 20 mm springen..maar mijn eieren worden veel groter! Daarom viel mijn NOD altijd later en heb ik zooo vaak gedacht dat ik overtijd was...terwijl ik gewoon latere eisprong heb gehad dus. wachten...moeilijk he!! Ik duim voor je dat je misschien over een paar dagen een positieve test heb, of ongesteld word!
Hoi Antares, Bedankt voor je reactie. Het wachten is inderdaad het moeilijkste van alles. Het zou kunnen dat mijn eisprong toch later was, al denk ik wel dat ik hem dit keer gevoeld heb. Ik denk dat ik morgen nog maar een testje doe en als die weer negatief is bel ik de gynacoloog nog wel even op voor de zekerheid.
Heeft de gyn niet nog eens inwendig gekeken of je ei gesprongen is, want dmv een bloedtest kunnen ze niet zien wanneer die gesprongen is. Zij zien alleen de hoeveelheid/waarde van je progestron. Mijn gyn doet een inwendige onderzoek en dan evt een bloedwaarde meten. dat weet je ong wanneer die gesprongen is.
Hoi hafida80, De gynacoloog heeft inderdaad mijn hele cyclus bijghouden doormiddel van de inwendige echo's en ze heeft dus het eitje zien groeien en dat het "weg" was dus gesprongen. Het ei is dus zaterdag 16 of zondag 17 februari geprongen. Daar is de gynacoloog vrij zeker van zei ze en aangezien we in die periode flink "geklust" hebben hat ik goede hoop maar door die negatieve test weet ik het niet meer.