'opgelicht' door MP verkoper

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 2 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik heb vandaag een 2e hands kinderwagen gekocht.. volgens de advertentie in goede staat en nieuwe bekleding e.d., huisdiervrij.

Ik ben daar uiteraard gaan kijken... in een halletje van 1x1 ongeveer... niet binnen geweest verder.. regende buiten keihard...

Alles zag er daar binnen goed uit... wat van links naar rechts 'gereden' en de kinderwagen meegenomen...

Thuis aangekomen blijken er vlekken aan de binnenkant van de kinderwagen te zitten, het matrasje onder de kattenharen en een stuk van het wiel is gewoon plat...

Je snapt dat ik natuurlijk not amused ben... ( en ja het ligt ook deels aan mijzelf)

Maar is er iets wat ik hiermee kan, behalve terug gaan en proberen mijn geld terug te krijgen....

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Persoonlijk denk ik dat je de meeste kans hebt om vandaag nog terug te gaan en aan te geven wat je hier zegt.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ja beetje jammer dus dat ik vandaag geen tijd heb, moet zo werken...
    Het idee was om morgen rond etenstijd te gaan.. in de hoop dat ze dan thuis zijn

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    oh ik heb overigens al wel een bericht gestuurd met deze zaken en dat ik de kinderwagen terug wil brengen en mijn geld terug wil....

Nu waren ze sowieso al niet meega snel met reageren... maar tot nu toe uiteraard niets gehoord

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En eerst contact opnemen? Wat zijn het voor mensen? Denk je dat ze voor rede vatbaar zijn?

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Zsm terug gaan en hopen dat ze een beetje redelijk zijn.
    Zeker niet netjes van hen dat zij zeggen dat hij in goede staat is en dan ze meegeven.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    geen idee wat voor mensen het verder zijn... heb alleen de man gezien... een buitenlandse man die wat gebrekkig nederlands praat...ergens tussen de 30 en 35 ofzo..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    mja wat doe ik dus als ik daar morgen sta en hun zeggen ja ik neem hem niet terug, ik heb het geld nu niet in huis of whatever... dan sta ik daar...

9. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Dit is echt zo klote!! Wat is dat toch met de mensheid tegenwoordig!

Ik vind het echt rot voor je dat je zo in de maling bent genomen. Ik denk dat je goed doet om daar morgen heen te gaan. Alhoewel zou ik beter vandaag dan morgen gaan. Kan je man niet gaan?

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nee er is niemand die kan gaan, ik ga over 10 minuten naar mijn werk, man is thuis bij de kinderen...

11. LolaBloem

Dit is echt balen! Ik hoop dat ze er vannacht spijt van zal krijgen en morgen toch eerlijk de deal met je afmaakt.

Tip voor de volgende keer: Altijd als je iets gaat bekijken overdag doen.. Wij hebben ook zoveel gedonder daarmee gehad en uiteindelijk zelf verlies gemaakt.... Ik hoop dat je dit morgen opgelost krijgt of dat ze toch zal reageren op je mailtje!

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    het ergste is nog dat het gewoon overdag was.... wat grauw omdat het keihard regende maar goed... en 1 van ons stond voor de voordeur de hele tijd omdat de hal echt superklein was... er was ook geen ruimte om verder te rijden dan van links naar rechts...
    In de regen heen en weer lopen zag ik ook niet zitten...

Volgende keer toch maar doen dus

13. LolaBloem

Ik snap je volkomen.. Ook niet netjes dat ze je niet de ruimte geven om uitgebreid er naar te kijken.. Ik hoop dat het opgelost word hou je ons op de hoogte?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Absoluut niet netjes dat ze hebben aangegeven dat de wagen in hele goede staat was terwijl dit dus zeker niet zo was.

Echter ben je zelf na bezichtigen akkoord gegaan met de koop van de wagen in die staat en ben ik bang dat je niet in je "recht staat" op een vergoeding of teruggave. Als je verder had geinspecteerd had je de staat kunnen zien en had je ter plekke van de koop afgezien denk ik.
    Ik vind het dan ook niet vallen onder het kopje "oplichting".

Uiteraard hoop ik voor je dat ze de wagen gewoon terugnemen en jij netjes je geld terug krijgt.

Zusterke, zigzag, Colour en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sorry, maar ik vind dit je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt hem gezien en bent akkoord gegaan. Wat netjes etc is, is voor iedereen anders. Kan je het niet makkelijk schoonmaken? Matrasje geen losse wasbare hoes? (dat soort dingen zet ik er zelf dus altijd bij als ik een advertentie plaats, dan weten mensen wat ze kopen.)

Bloem2310 en dds vinden dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Liegen is toch sowieso niet netjes?
    Er staat letterlijk, diervrij huis, in perfecte staat.

Dan verwacht ik geen kattenharen en een half plat wiel...

En ik heb er ook bij gezet dat het ook Mn eigen schuld is toch ;)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben vanavond vroeg klaar met werken... dus ga alsnog vanavond terug

aboe vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tja het is niet netjes maar het blijft tweedehands en daardoor blijf je toch gebruikssporen houden.
    Ik denk dat je weinig kans maakt om je geld terug te krijgen.
    Je kunt het allicht proberen maar ik vrees dat het niet gaat lukken. Ik zou hem luchten en schoonmaken mocht het niet lukken.

Colour vindt dit leuk.
  19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Laat je even weten hoe het gegaan is? Ik ben heel benieuwd.

Zonnestralen en Biny vinden dit leuk.
  20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gebruikerssporen is niet erg... anders had ik een nieuwe gekocht... en voor alleen de haren en de vlek in de bekleding was ik echt niet terug gegaan.

Echter is de afplatting op het wiel dusdanig dat je er noet normaal mee kan lopen...en ik denk niet dat ie van luchten weer rond word :p

Niet in goede staat dus...

Deel Deze Pagina