Weten jullie oudere kinderen de naam van hun toekomstige broertje of zusje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door ikkie97, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Omdat wij zo 'handig' zijn geweest een aantal namen te laten 'keuren' door onze dochter van 2 en ook openlijk spreken over de naam van haar broertje waar ze bij is, weet ze hoe haar broertje straks gaat heten. Eigenlijk praat ze er verder niet over, tenzij iemand haar gericht zou vragen hoe haar broertje heet.
    Nou heeft ze een fvoriete knuffel, een varkentje en we hebben nog een miniknuffeltje, ook een varkentje. Nou zei ik vorige week dat dat z'n broertje was. Leek me wel grappig, zij straks een broertje, knuffel ook een broertje, beestje heette gewoon varkentje tot nu toe. Sinds vandaag noemt dochter dat beestje echter bij de naam van haar broertje:) heeft ze echt zelf bedacht dat die ook zo kan heten..
    Nou is het niet zo erg, behalve als oma van de week weer oppast en ze met dat beest gaat spelen of mee op bed wil... Hopelijk ebt het weer weg ;)

Maar weten jullie oudere kinderen de naam van tevoren en hoe ga je daar mee om als je het verder voor de buitenwereld nog wel geheim wilt houden?

2. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Niet vertellen lijkt me handiger!

Na de geboorte zijn ze hier snel gewend aan de naam van hun zusje.

3. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Nee wij vertellen t niet zeggen gewoon 'baby' haha

4. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is oud genoeg om zelfs mee te beslissen. Maar als ze jonger zou zijn zou ik het echt niet zeggen.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Nee, ze zou het er ook overal uit geflapt hebben (ze was net twee toen broertje geboren werd). Hij heette "baby" of "broertje" tot hij geboren was

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee wij zeggen de naam niet, wel baby of zusje-broertje straks

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier weet zoon het wel.

8. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    nee, wij weten zelf niet wat het wordt (m/j) dus we kunnen moeilijk beide namen aanbieden :)
    En zouden het ook niet doen, verrassing bewaren!!

9. Humava

Humava Niet meer actief

Nee in het begin het wel een paar keer gezegd maar het is niet blijven hangen bij dr gelukkig. Ben blij want oma en andere familieleden zijn soms aan het vissen bij haar naar de naam. Maar ze zegt gewoon broertje.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier weet ze het niet. Opzich mag ze het wel weten en zou ze ook goed haar mond kunnen houden bij iedereen behalve bij mijn moeder en laat die net de gene zijn die haar alleen maar uit hoort....
    Dus toch gekozen om het niet te vertellen...

Maar een kleintje 2/3/4 jaar had ik het echt niet verteld die snapt er toch nog vrij weinig van over het algemeen als je zegt dat hij/zij het niet aan iemand mag vertellen. Mijn S.dochter is bijna 9 dus die snapt het wel maar niet bestand tegen mijn moeder ;)

11. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee wij hebben het ook niet gedaan, ook om de reden dat ze het zou verklappen. We hebben wel een keer getest of ze de naam goed kon zeggen maar meer niet..
    Na de geboorte was ze gelijk gewend.

Bij een derde keer vertellen we de meiden ook niks, want nu weet ik 100% zeker dat de oudste het door verteld haha.
    Het geslacht mogen ze wel weten.

Toen mijn moeder zwanger was van mijn halfbroertje wist ik de naam wel maar toen was ik al 10 en kon ik t goed geheim houden.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hadden het wel verteld aan onze oudste, maar we maakten ook totaal geen geheim van de naam. Iedereen wist al hoe de baby ging heten voor de geboorte :).

13. Haha nee, want als hij het weet, weet de rest van de wereld het ook :D We hebben het wel besproken, om te kijken hoe hij erop reageerde, en hem ook namen laten bedenken. Daar kwamen dingen uit als Elsa, Rosa en Pierelipipilo ;) De naam die het wordt, werd eerst helemaal afgekraakt door hem. Inmiddels vindt hij 'm wel mooi :)

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hij weet hem misschien wel, maar hij kan hem toch niet zeggen, hier zitten we dus safe.
    Hij noemt haar zus. En iedere baby is ook zus

15. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Nee, kids (3 en 5 jr) krijgen de naam pas te horen bij de geboorte. Maar ze mogen wel meedenken en komen soms met leuke suggesties. Soms ook met de meest vreemde, daar kunnen ze dan de grootste lol om hebben!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Onze dochter hebben we wel "mee laten kiezen" maar uiteindelijk niet gezegd welke naam het werd

17. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Wij zeggen het niet. Mijn dochter is 4, bijna 5. Ze zegt al tegen vreemden dat ze een broertje krijgt. (Wat geen geheim is trouwens) het gemak waarmee alles bij haar er uit flapt... Nee hoor. Toevallig vroeg ze vandaag of ze het mocht weten, maar wij hebben eerlijk gezegd dat het voor haar nog te moeilijk is om het niet tegen anderen te zeggen en dat ze het als eerste hoort als hij is geboren. Als het qua tijd etc zo uitkomt mag zij het dan vertellen hoe hij heet.

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Om die reden vertellen we het hem niet. Misschien dat hij het niet doorverteld als we zeggen dat dat niet mag, maar wil het risico niet lopen haha.
    Misschien dat we het vlak voor de bevalling wel vertellen, maar dat weet ik nu nog niet.

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Onze zoon weet de naam wel, maar we maken er sowieso geen geheim van.

Mijn moeder, zus, schoonouders, 2 vriendinnen, en zelfs de buurman en een kennis weten de naam ( die laatste 2 vanwege de babykamer waar ze moesten zijn en de naam hangt aan de muur ).
    We praten thuis ook gewoon over haar naam, en noemen haar dus ook niet baby ofzo, wel buitenshuis, en dan zegt hij ook niks.
    Hij is dan ook al 4 jaar en weet heel goed dat het ons geheimpje is.

20. Luja

Luja Niet meer actief

Wij hebben de meiden wel gevraagd welke namen zij mooi zouden vinden voor hun broertje, daar kwamen inderdaad soms hilarische suggesties uit :D ' pepernoot, zwartepiet, poeperd ' en een lol dat ze er samen om hadden. Uiteindelijk pas na de geboorte de naam aan de verteld, daarvoor was het gewoon 'broertje'

Deel Deze Pagina