Ik ben op zoek naar tips van ervaren 'draagmoeders' over het dragen van je kindje in de winter! Van mijn zus kan ik de Marsupi (https://www.ikdraag.nl/14-marsupi-draagzak) lenen. Deze wil ik zowel binnen- als buitenshuis gaan gebruiken. Zeker ook omdat ik ook nog een peutertje heb om achter aan te rennen Ik vraag me alleen af hoe je jezelf en je kindje goed warm houdt in de winter. Ik zie veel zgn covers, maar dan niet per se voor de Marsupi. Zou dit dan niet passen? En draag ik de drager+cover dan onder mijn jas? Maar dan past m'n jas niet dicht en zou ik een grotere maat jas moeten kopen? HELP!
Vorige winter als ik MN dochter droeg deed ik gewoon mijn eigen jas aan en dan de onderkant dicht en voor de rest zat zij ervoor dus warm zat. Tenminste voor mij wel
Meestal een vest. Is net wat flexibeler en ik deel mijn warmte met haar en er zitten nog 3 lagen spijkerstof over haar heen. (Ik draag met een draagdoek)
Warme beentjes door beenwarmers en wollen sokjes/slofjes en baby in vestje en mutsje moet voldoende zijn. Ze krijgen het al warm en zweterig met lichaam tegen je aan. Vandaag was vrij warm heb ik in bindolino haar gedragen ze had rompertje en longsleeve en mutsje. Ik zwette mij ongeluk ze ook had erg warme lichaam.
Je kunt een draagjas kopen, maar ik vind dat een beetje zonde geld,. Mijn zoontje had babylegs aan en een Hoppediz fleecepakje en hij was altijd heerlijk warm. Het fleecepakje kan over de gewone kleding aan en ik deed mijn zoontje er altijd een dik vest onder aan. Nu loopt hij meer, dus is het niet meer zoveel nodig. Voor mijn jongste zoontje ga ik ook nog zo'n pakje kopen
Ik vind een draagjas persoonlijk ideaal. Als ik bijvoorbeeld naar de stad ga in de winter en je loopt winkel in en uit, kan je je jas even openzetten. Toen we dat nog niet hadden, zweetten we ons allebei een ongeluk en kon je niet eens langer dan een paar minuten in een winkel blijven. Bovendien, als je kleintje nu slaapt en je komt van buiten, kun je gewoon je jas uitdoen en verder gaan waar je mee bezig was.
Hier ook een draagjas. Ik heb die van Zoli en gebruik hem nog steeds. Je kan hem aanpassen voor het dragen op de buik, dragen op de rug, zwangerschapsjas en naar gewone jas. Superfijn ding!
Ik heb een fleeceponce van een paar euro gekocht bij de Action. Daar heb ik de achterkant van af geknipt. In de voorkant ter hoogte van het hoofdje een horizontale gleuf geknipt. Doe dan eerst je draagzak om. Dan de col van de poncho om je hoofd, hoofd van het kindje door het gat. Stop dan de punten van de poncho tussen de draagzak en je kindje. Trek dan je eigen jas er overheen en doe die zo ver mogelijk dicht. Lekker warm! Zo ziet dat er uit zonder jas....
Ik wikkel een sjaal om ons heen, kan je ook makkelijk afdoen als je bijvoorbeeld winkel in en uit gaat. En... We wonen niet in Rusland . Zelf doe ik het al jaren zonder winterjas!
Ik heb julikinderen, dus die waren al wat groter in de winter. maar ik heb ze altijd gewoon lekker warm aangekleed (mutsje, winterjasje, lange mouwtjes, evt maillootje onder broek als het echt koud was, dikke wollen sokken of gevoerde slofjes) in de draagdoek of bondolino. Om hun nekje zonodig een sjaaltje of een stuk van mijn eigen sjaal. En dan gewoon mijn nette, aansluitend vallende halflange jas open. Warm zat met een kind tegen je buik