Hallo Ik slik de pil, maar mijn vriend en ik hebben al een tijdje het gevoel dat ik zwanger ben. We hebben nu een stuk of wat testen gedaan, allemaal verschillende maar allemaal negatief. Kan het komen dat ik de pil slik? dat dat invloed heeft op de test? Want de laaste tijd begint me buik ook te groeien en vragen mensen mij of ik zwanger ben. Ik begin nu steeds meer te twijfelen. Hebben jullie enig idee dat de pil er mee heeft te maken? of is er niks aan de hand. Joyce
De pil beïnvloed het resultaat van de zwangerschapstest niet. Als meerdere testen van verschillende merken zeggen dat je niet zwanger bent, lijkt het me onwaarschijnlijk. Waarom denk je dat je zwanger bent? Alleen omdat je buik dikker wordt?
ben je mischien niet gewoon schijnzwanger ... ? want als al zoveel testen zegen dat het niet zo is dan moet het wel gek lopen als je wel zwanger zou zijn....
Oke dan is dat het dus niet. Ik twijfelde enorm, ook omdat mensen begonnen te vragen. En ik ook wel wat kwaaltjes had, maar dat kan ook komen van chroniesmoeheidsyndroom. dank jullie wel
De kans dat je zwanger wordt, dwars door de pil heen is vrij klein. Zwanger zijn ondanks pil gebruik en dan ook nog met negatieve testen, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Meestal begint je buik pas na een x aantal weken te groeien, dus dan zou al best een tijdje zwanger moeten zijn. De pil heeft geen invloed op een zwangerschapstest. Alleen hormonen die vrouwen via een arts krijgen met vruchtbaarheidsproblemen, kunnen zo´n test beinvloeden. Bij jou is daar dus geen sprake van. Als je heel erg met een zwangerschap in je hoofd kan zitten, kan je soms ook wat voller bij je buik worden. Puur psygisch dus. Succes!