Hai allemaal, Ik zit nu 3 of 4 dagen voor mijn NOD. Vanochtend een Sensitest dipstick test gedaan. Ik dacht héél vaag een streepje te zien maar echt alleen als je hem op een bepaalde manier (beetje scheef) in heel fel licht houdt. Je moet echt flink je ogen inspannen zeg maar Nou las ik ergens op het internet dat het resultaat scherper kan worden als je 4 drupjes water op de test doet. Dit heb ik gedaan en ik denk nu inderdaad een waterig 2e streepje te zien (kan het helaas niet op foto vastleggen) Maar nou vraag ik me af of ik het goed heb gedaan met die druppels. Weet iemand hoe dat precies zit? Waar moet je druppelen? Op het uiteinde wat je normaal in je urine dompelt of op de plek van de streepjes? Ik heb het gedaan op de plek van de streepjes maar vraag me af of dat wel de juiste manier is. Of zou dat waterige tweede streepje hierdoor ten onrechte zijn ontstaan? Uiteraard ga ik z.s.m. nog een keer testen voor meer zekerheid maar tot die tijd ben ik gewoon benieuwd naar jullie ideeën hierover!
Weet je...ik ben er niet zo'n voorstander van. Alle testen zijn onwikkeld om een streep te laten zien door hcg in urine. Als je hcg steigt komt je streep ook steeds duidelijker in beeld. En wat doen wij ongeduldige mensen...gaan er water op doen want stel nou dat..... GEwoon nog 4 dagen wachten en dan weer testen dan heb je hopelijk meer duidelijkheid.
Volgens mij doen ze die druppels water bij cassete testen, waar je normaal druppels urine in zou doen. Bij de dipstick zou dat dan denk ik zijn waar je normaal je urine ´dompelt´. Maar ik heb ondertussen al hier gelezen dat sommigen daardoor een duidelijk streepje kregen, maar dan toch niet zwanger waren. Je kan een test wel ´wassen´ die al wel goed positief zijn maar die door urine geel verkleurd zijn. Om ze ´mooier´te krijgen zeg maar. Maar met twijfel streepjes kan je het beter niet doen. Er zit niks anders op dan gewoon nog eens te testen. Hopelijk met duidelijke 2e streep!
Kruidvat 2v5 doen! Sensitest dipstick duurde bij mij ook zeker 1,5 dag langer voordat ik niet meer twijfelde. Succes!
Testen wassen is niks mis mee (er verschijnt echt niet ineens een streepje door water, anders waren we allemaal zwanger), maar je moet het alleen doen om hem te ontgelen, niet om een vaag lijntje zichtbaarder te maken. Dat heeft geen zin! Succes!
Ik heb geleerd NOOIT meer druppels water in mijn test te doen. Mijn kraan in namelijk hoogzwanger waardoor elke test positief uitslaat. Om deze reden heb ik ze deze maand niet onder de kraan gedaan en ben ik maar gewoon van de negatieve uitslag uitgegaan.