aaaahhhh kuitkramp!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natjes, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

En zo werd mijn nachtrust om vijf uur ruw verstoord door kuitkramp ;)

Nu paar uur later is de kramp nog steeds niet weg. Kuit staat strak en lopen gaat niet echt soepel :D

Jullie nog tips om het weg te krijgen? Massage en warme douche heeft nog niet geholpen...

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik denk heel lichte stretch oefeningen doen? of misschien nu even niet, gewoon laten rusten en dan ter voorkóming af en toe stretchen.
    dat stond volgens mij op mijn zwangerschaps app.

miss even google-en?

erg pijnlijk he. ik durf mijn benen soms niet uit te strekken in bed.
    één keer gleed ik krijsend van de pijn uit bed!
    mijn man schok zich wild! :$

beetje masseren al geprobeerd?

succes!

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Erg pijnlijk! Wat vooral erg belangrijk is om kramp te voorkomen, is om voldoende water te drinken. Ik heb veel krampen in mijn been en voet sinds er bij een operatie een zenuw is geraakt. Ik heb er vaker last van als ik te weinig water heb gedronken. voor nu kun je proberen even op je tenen te staan.. en weer plat, dan op je hakken, plat enz enz.. zo'n 3 keer.

4. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb er (helaas) ook last van. Ik word 's nachts gillend wakker, arme vriend...
    Ik moet veel drinken, maar ik moet hierdoor dus om de haverklap naar de wc op te plassen, niet zo fijn. Hier niet echt tips, ik weet alleen hoe je je voelt.. En fijn is het zeker niet nee!

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ooo dat is erg he dat heb ik ook altijd en die dag is lopen lastig ja.
    Ik heb een zeepje onder mijn matras liggen, dat schijnt te helpen.
    Of een ijzeren vijl onder je matras leggen.
    Idd veel drinken en misschien magnesium tabletten slikken.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ahhh dat is pijnlijk! Je hebt kalium tekort.
    In bananen zit veel kalium. Ik at het 3 x per dag en het hielp.

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik had het ook heel erg.... Magnesiumtekort zei mijn gyn. Je kunt proberen wat meer tomaten en bananen te eten, bij hielp het giga succes!

8. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Kalium bedoel ik of volgens mij is het hetzelfde...

9. nursie29

nursie29 Lid

13 jan 2013
    63
    0
    0
    Je tenen naar je neus toe trekken is het beste wat je op dat moment kan doen. Als het al een paar uur geleden is dan is het waarschijnlijk spierpijn en dat kan even duren. Je kan er dan wel een spierontspannende creme of zalf op smeren

10. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Ik had dat in mijn vorige zwangerschap extreem. Nu laatst 1 keer gehad en meten gestart met magnesium/calcium combi tabletjes 2 per dag en geen kramp meer gehad hier.

11. natjes

natjes Niet meer actief

Meiden super bedankt voor de tips! Dat water drinken probeer ik al zoveel mogelijk te doen, maar ik word er zoooooo moe van om zes keer per nacht naar de wc te moeten.. Maar goed als ik moet kiezen tussen kuitkramp of veel plassen...:D

12. natjes

natjes Niet meer actief

Mag je trouwens zomaar extra magnesium gaan slikken?

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    banaan, tomaten, zeepje, vijl. got it ;)

14. natjes

natjes Niet meer actief

De laatste twee dan niet opeten he :D;)

15. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Eventueel je magnesiumtekort aanvullen door een magnesiumdrankje van Floradix. Hielp bij mij goed. Daarnaast veel water drinken.
    Bij mij hielp het ook door geen hakschoenen meer te dragen

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    ZEEP! Beste tip die ik ooit kreeg, bizar maar waar.. Stuk harde zeep ( gewoon zo n ouderwetse handzeep) onder je matras bij het voeteneind.

17. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Oeeei dat doet zoveel pijn! Ik had het in mijn zwangerschap van mijn zoon ook zo erg. Op een gegeven moment hoefde ik alleen maar rechts of links te roepen en mijn man vloog overeind om te masseren :D

Deze zwangerschap nog niet gehad, maar ik hoop dat het ook wegblijft ;)

Ik deed er weinig aan, heb mij er toen ook niet in verdiept en zag het gewoon als een (pijnlijke) zwangerschapskwaal.

18. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Jaa ik gooi mijn benen dan ook telkens in de schoot van mijn man die dan met zijn duffe slapende kop op de uitstekende spier moet drukken.

Ik moet zeggen het helpt om je langzaam uit te rekken. Dus niet meteen te ver door omdat je spieren koud zijn. Als je merkt dat ie in de kramp schiet, meteen weer terugtrekken zeg maar en naar de ontspannen stand gaan. Hihi dat klinkt stom, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

19. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Wat al eerder is genoemd; magnesium met calcium slikken (door de calcium wordt de magnesium beter opgenomen) en heel veel drinken.

Een vriendin van zweert echter ook bij het stuk zeep.. Dus misschien het proberen waard?

Succes, vroeger toen ik jong was heel veel last van gehad en toen hielpen de tabletten i.c.m. meer drinken heel goed. Bij vorige zwangerschap ook

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Op advies van mijn gyn toen 500mg magnesium ingenomen voor het slapen gaan. Nooit meer last gehad. Verschrikkelijk pijnlijk idd!

Deel Deze Pagina