Trouwboekje bij aangifte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Savita, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een vraagje voor als ik straks bevallen ben; MOET je perse je trouwboekje meenemen als je aangifte doet bij de gemeente van de geboorte van je kindje? Punt is namelijk dat ik ons boekje kwijt ben en echt geen idee heb waar ik nog moet zoeken (heb alles al afgezocht).
     
  2. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Nee hoor is niet verplicht. Mijn man was hem vergeten mee te nemen, en toen zeiden ze tegen hem dat hij Alyssa later nog bij kon laten schrijven. Maar 8 maanden later hebben we het nog niet gedaan :rolleyes:
     
  3. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hoop het niet want ben niet getrouwd ;)
     
  4. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ben wel getrouwd maar dan in het buitenland.
    En dan krijg je geen trouwboekje werd ons verteld.
    Ja dan moeten we naar Den haag en dit en dat doen nou ja dan maar geen trouwboekje hoor.
    Dus zal wel niet verplicht zijn.
     
  5. meiske

    meiske Lid

    20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    hihi, twee weken geleden lag ik al in bed toen ik me plotseling bedacht dat ik ook geen idee had waar ons trouwboekje uithing. Na een tijdje wakker te hebben gelegen van het piekeren ben ik er midden in de nacht maar uit gegaan om te zoeken.

    En nu lees ik dat dat allemaal voor niets was :) Heb het boekje trouwens wel gevonden...
     
  6. Dat scheelt weer een heel weekeind zoeken, bedankt!
     
  7. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Ik dacht dit wel verplicht was, om aan te tonen dat het wel jouw kind is en dat de man de vader is.
    Hij gaat wel zinder jou aangifte doen.
    Ons zoonte is er volgens mij niet eens bij ingeschreven, alleen als bewijs dat wij getrouwd zijn en hij de vader is.

    Gr.
     
  8. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Nou verplicht is het niet hoor, want mijn man heeft toch echt aangifte gedaan zonder trouwboekje ;)
    Hij had wel in het ziekenhuis een papiertje meegekregen waar bepaalde gegevens op stonden die hij mee moest nemen naar het stadskantoor. Wat daar precies opstond weet ik niet.
     
  9. Niet meer actief

    Trouwboekje is niet verplicht, later bijschrijven kan ook.

    Stellen die niet getrouwd zijn moeten in de zwangerschap al naar hun gemeente om de vader het kindje te laten erkennen zodat hij aangifte van geboorte kan doen, heeft je partner het kindje niet erkent dan mag hij ook geen aangifte van geboorte doen tenzij jij erbij bent!

    Ook als hij tijdens de zwangerschap jullie kindje gaat erkennen moet je erbij zijn en moet je beide een geldig legitimatie bij je hebben
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dit klopt niet! Iedereen die bij de bevalling was mag aangifte doen, dus ook je partner als hij bij de bevalling was en het kind niet erkend heeft!
     
  11. Niet meer actief

    Daar moet je dan wel zelf toestemming voor geven anders mag dit niet
     

Deel Deze Pagina