Welke grappige dingen leren jullie je kind?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Feb 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    De laatste paar weken leert ons meisje hartstikke veel. Zo leuk. We hebben het volgende met haar geoefend en dit doet ze nu:

* klappen in haar handjes (wel pas bij een couplet later bij het liedje, maargoed :D)
    * gedag zwaaien
    * nee schudden (nog niet van het begrip "nee" hoor, maar als ze nee hoort dan schudt ze haar hoofd)
    * bij "geef papa, mama eens een kus" doet ze haar mond open en komt naar voren naar onze mond. (Die mond erbij open is soms wat minder, je hele gezicht zit onder het spuug, haha, maar superlief)
    * als ik 2 keer in mijn handen klap en armen naar voren doe dan doet ze haar armpjes in de lucht zodat we haar kunnen oppakken. (klinkt net als een hondje, maar zo is het niet hoor :))

We zijn nu met ja knikken aan het oefenen.

Wat kan ik haar nu nog meer voor leuke, grappige dingen leren?

Groetjes shampoo

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier ook al die dingen, hier ook zwaaien... Ja en nee nog niet, gaan we ook maar eens oefenen!

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    wij hebben ons zoontje de afgelopen weken het volgende geleerd:

-wij zingen: old macdonals had a farm... en dan zingt zingt: hieha hieha ho.

-wij zeggen: is ... sterk, en dan houdt ie zijn armen omhoog (zoals je je spierballen laat zien) en dan gromt ie heel hard.

-wij zeggen: high five, en dan slaat ie met zijn handje tegen onze hand aan.

-wij zeggen: hoe doet ernie?, en dan maakt ie het ernie geluid (ggggggrgrgrgrgr).

echt zo grappig hoe snel je een kindje iets kunt aanleren :D

4. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hoi Shampoo,

Zo leuk al die dingetjes die ze dan ineens door hebben.

Hier zeggen we af en toe o-oh (hoge toon o en lage toon oh) en dat doet ze na!! Lig helemaal dubbel als ze dat doet, zo grappig! Dat is dus haar eerste woordje ipv mama of papa :D
    Armen in de hoogte doet ze nog niet, zwaaien ook niet, nee schudden wel, en dan vooral als ze ergens naartoe loopt wat niet mag :D
    En als laatste wat ze doet is als ze zelf speelgoed in 'r handje heeft dan houd ik mijn hand op en zeg ik 'geeft het maar aan mama' of iets in die trant en dan legt ze het in mijn hand. Ik geef het dan haar weer na paar seconden terug. Ook leuk om te doen.:)

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Mijn kindje is dan al wat ouder, maar ook hem hebben we iets leuks geleerd, teminste vinden wij dan :D

Hij heeft sinds een enige tijd buisjes. en omdat wij hem zijn lichaamsdelen aan het leren waarop mijn man op een gegeven moment vroeg aan Quinn, waar zitten je buisjes
    Die weet hij dus nu ook aante wijzen :D

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik heb ook een grappige (vind ik zelf dan;)). Met kerst had ik mijn zoontje Jingle Bells geleerd. Dan zette ik aan en hij maakte het af met hoge "hey!!" We gaan nu langzaam richting de lente, maar elke ochtend als hij wakker wordt zingt (na-na-na) hij trouw een couplet van dit kerstliedje. Om gek van te worden!

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    als je tegen mijn zoontjes zegt : moet je poepen? gaan ze beide hard persen (tot een rode kop aan toe). En sinds deze week doen ze net of ze de hele tijd moeten gapen. Erg grappig om te zien.

En als je zegt: later, dan steken ze allebei een vingertje de lucht in.

8. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Sinds deze week een eerste echt woordje: hebbe!! Ongelofelijk, nu al zo materialistisch HAHA! :D
    Zwaaien hebben we haar ook rond 10 maanden geleerd, net als in handjes klappen, erg leuk! Zeker als ze achterin de auto naar buiten zit te zwaaien haha.
    Hier is sinds een week of 2 de muziek heel interessant, zodra we beneden komen wijst ze al naar de radio en als ze muziek hoort gaan meteen de armpjes in de lucht, echt geweldig! Dus we zingen wat af, vooral K3 is favoriet. Kussen hebben we inderdaad ook geleerd, net als aaien over de wang. Heel grappig hoe snel ze zoiets kunnen, schrijf het nu echt vaak op anders vergeet ik het en dat zou ik zonde vinden.
    Oja, en geven en nemen spelen we ook sinds een week of 2, vind het superleuk al die dingetjes!

9. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Lees heel veel leuke dingen zeg. Voor sommige dingen is onze meid nog iets te klein, maar geven en nemen ga ik ook eens oefenen van de week.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Dag zwaaien
    als ik zeg zeg maar hoi steekt hij z'n wijsvinger op.
    als ik zeg moet je nog drukken begint hij te persen (zo grappig)
    Snurken kan hij sinds deze week ook dan trekt hij z'n op
    hieper de piep (en dan de armen de lucht in) hoera
    weg dan doet hij z'n handjes in de lucht
    hand kusjes geven
    aaien

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Telefoneren. :D
    Dus nu gaat het met haar speeltelefoon zo;

'Hallo...ja...ja...uhuhh...ja...doei!'

:D
    En de Kabouter Plop dans (draai een keer in het rond, stamp met je voeten op de grond...). :D
    Die kan ze uit haar hoofd doen, echt zooooo grappig!

Ze onthoudt redelijk snel liedjesteksten, dus we leren haar vaak een liedje. Momenteel is het Vrolijke vrienden. Dus dan gaat het 'Vrooke, vrooke, viende. Vrooke viende, da zij wij!' :D

En we hebben haar geleerd dat je niet met je voeten op tafel enzo mag, dus als je toevallig met je voeten op tafel ligt, loopt ze meteen naar je toe, roept 'nee, nee!', zwaait ondertussen met haar vingertje en duwt dan je voeten van tafel. :D

Ben haar ook aant leren 'tellen', dat gaat zo 'die, zes, act!' :p
    En ik probeer haar alvast 'twee jaar!' aan te leren als antwoord op de vraag 'hoeveel jaar ben jij?', maar dat wil nog niet zo. :D
    Eén jaar doet ze wel. :D (compleet met vingertje 'éé jaa!' :D)

Vind het zo leuk allemaal. :D

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een dansfreak in huis... als er ook maar iets van muziek klinkt, gaat hij met zijn hele lijfje wiebelen, handjes in de lucht, en zelfs zijn schouders doen mee 8)

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zwaaien
    nee knikken en roepen
    high five
    dieren nadoen zoals kippen, koeien, schapen, hondjes, poezen en varkens
    kussen met bijpassend mwwwaaa geluid
    dansen en springen waarbij hij niet van de grond afkomt hahaha
    hoiiii en dan 1 vinger in de lucht

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij proberen op dit moment Fae te leren dat ze naar m'n buik wijst als ik vraag 'waar is de baby? ' hihi... Maar dat is alleen hier van toepassing natuurlijk... Haar pop werd ook altijd als 'de baby' aangeduid, dus het is wel even wennen. Het ene moment wijst ze dan ook en bui! Maar het volgende moment gaat ze lopen zoeken haha :) Ach, we oefenen pas 2 dagen en over een week of 3 zou het leuk zijn als ze het doet :)

15. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    dierengeluidjes na doen,
    high five en dan om ste beurt met allebei de handjes,
    hieperdepiep hoera en dan beide handjes omhoog,
    doei zeggen en zwaaien,
    alle neuzen, oren, ogen, haren, voeten, handen enz bij iedereen en zichzelf aanwijzen,
    telefoneren (allo, ja ja doei),
    alles (telefoon, babyfoon e.d.) terugbrengen naar waar het hoort te staan,
    zelf de luier en doekjes pakken als ze een schone luier wil,
    poes eten geven (wel het bakje waar ze eten mee mag geven hoog wegzetten anders krijgt de poes de hele dag door eten)
    uitkleden als ze op de douche komt
    en nog veel meer wat ik nu even niet kan bedenken.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn man heeft ons dochtertje leren "sproeien" met eten, dus een hap nemen en dan pffrrrr! vindt ze helemaal geweldig als mama er dan onder zit :D

17. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben niet zo erg van het pushen van dingen aanleren. ik wacht meestal tot iets zich als vanzelf aandient. wat nu hier speelt is het oefenen met zwaaien. wat ie doet als je 10 min gedult hebt hahaha. hij weet inmiddels dat als je de deur uitgaat je even later voor het raam verschijnt. dan kijkt ie alvast die kant op.
    dat een koe boe doet weet hij hij maakt wel een geluidje maar nog niet echt boe. hij smekt met zijn mond en dat moet een kusje voorstellen. dat heeft mijn vriend hem geleerd en doet ie nu te pas en te onpas.
    hij piept in met een mouw aandoen. en werkt juist tegen met zijn broekspijpen.
    probeerd water te pakken in de douche. zo grappig gezicht met die handjes en hoe hij dan kijkt.
    hij wipt op en neer met de sesamstraat eerste stapjes dvd met zijn been.
    hij doet kiekeboe boven en naar beneden in de box. hij zakt dan steeds door zijn knieen zeg maar en dan moet je meedoen. hij begint dan heel hard te grijnzen.
    als je hem kieteld begint hij heel hard te schaterlachen.
    we proberen hem uit een tuitbeker te laten drinken maar dat werkt voor geen meter.
    hij weet wat een poes is en dat ie mauw zegt maar krijgt het geluid nog niet voor elkaar.
    met de elmo dvd probeerd hij mee te tellen. maar het is iets van eeehhheeehhhheeeehhh.
    ja wat nog ..... moeilijk zo uit het hoofd even opdreunen. veel dingen zijn inmiddels als zo gewoon geworden. je groeit erin mee hé.

18. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    De 'normale' dingen (handjes klappen, high five, zwaaien..) natuurlijk allemaal. Maar wat erg grappig is dat ze bij iedereen toettoet op zijn/haar neus doet:D

En sinds kort mn shirt open trekken, dr in kijken en dan zeggen waaaaauw, maar dat heb ik dr niet geleerd en deed ze uit zichzelf;)

Bij alles wat ze aan iemand geeft zegt ze netjes dankewel:D

En heb haar sinds een week of 3/4 geleerd om haar neusje (eeeusje) buikje (bukje) en voetjes (oeties) aan te wijzen:D En dat doet ze nu ook bij haar pop en andere mensen:D

Boos kijken (klik, 'middelste'foto...) ook érg grappig:D

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse praat nog niet, maar alstie nu iets laat vallen, zegtie 'ach' of 'och', net als ikzelf vaak zeg. :D
    Niet aangeleerd, maar dat deed hij zelf opeens.

O-oooooooh, zegtie ook.

En als we 'visje visje' zingen, doet hij mee met z'n handjes.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Hier zeggen we altijd "dagdag" en dan gaat ze altijd zo lief zwaaien *smelt*!!

En ze geeft iedereen kusjes. Doet ze haar hoofdje en lippen naar voren (mond open, tong er half uit) maar zo lief!!

In de handjes klappen zijn we nu an het oefenen.

Maar verder leert ze zichzelf vooral dingen aan, zoals de box opruimen (alles wat erin staat wordt eruit gegooid)

Share This Page