Niet ingedaald is niet strippen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door missle, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Wie weet er hoe het zit?
    Is het alleen minder succesvol, of wordt het gewoon echt nooit gedaan?

Mijn verloskundige zegt dat er niet gestript gaat worden als de baby niet ingedaald is... Best wel balen, want een 2e kindje daalt volgens mij best vaak niet in toch?

Okee, en ik ben ook gewoon een beetje ongeduldig ;), maar ik had gehoopt als ik volgende week de 40 weken voorbij zou gaan dat er in ieder geval iets geprobeerd zou kunnen worden...

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat ik begrepen heb is dat bij een 2de kindje het indalen vaak pas gebeurt tijdens de bevalling zelf en strippen is zelden succesvol als het kindje nog totaal niet is ingedaald :(

3. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Toevallig vroeg ik me dit vandaag ook af. Ik wordt als er spontaan niks gebeurd maandag met 41.1 gestript, maar ons kleintje ligt ook nog altijd beweeglijk in t bekken,, niet ingedaald dus.. Ik ben super benieuwd of ze me zoizo kunnen strippen, weet niet of ik al wel ontsluiting heb.. Ik ga dit toppic ook even volgen en hopen op positieve verhalen. Begin wel heel erg te verlangen naar ons wondertje!

4. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hier ligt ze ook beweeglijk boven het bekken, tot aan de 38 weken ging ze er zelfs nog wel eens helemaal uit om maximaal 90 graden gedraaid te gaan liggen...

Best wel balen als ze dan niet kunnen strippen, dan is het dus echt afwachten of eventueel inleiden als het echt lang gaat duren.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn baby is nog niet ingedaald maar ben vorige week toch echt gestript. Het heeft niet geholpen.. overigens denk ik dat dat eerder aan het termijn ligt.
    Ze hebben het gedaan omdat ik al 2 weken vol in de voorweeen zit die niet voldoende doorzetten en me beginnen uit te putten.

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik wist dit ook niet... Hier ook nog niet ingedaald, en heb nog geen enkel voorteken, dus vrees dat het nig wel even gaat duren..

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Hier al wel een hele tijd ingedaald.. 3e kindje trouwens..
    2e was ook optijd ingedaald.. over het strippen..dat weet ik niet..
    Lijkt me ergens wel logisch dat er niet gestript word als het kindje nog
    niet is ingedaald..

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Mijn eerste kindje was niet volledig ingedaald, maar ik had al 2 cm ontsluiting. Ze hebben mij toch proberen te strippen. Zonder succes welliswaar, maar ze hebben het tot 3x toe geprobeerd.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had bij de eerste met 41 nog geen ingedaalde baby. De vk wilde me niet strippen. En ik wilde het ook niet omdat laat bevallen in de familie heel normaal is. Heb de vk ook niet helemaal uit laten praten ;)Kennis was dezelfde dag uitgerekend, had afspraak voor me en was wel gestript.

Ik had de dag erna met lunchtijd een baby in mijn armen. De kennis is nog 3 keer gestript, slecht geslapen door de valse voorweeen. Om met 41-6 te bevallen terwijl ze erg vermoeid was..

10. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Leuk om alle reacties te lezen!

Nog 2 dagen voor de uitgerekende datum nu en zo meteen een afspraak bij de verloskundige. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet de drang voel om gestript te worden op dit moment, of het wel of niet zou kunnen buiten beschouwing gelaten. Ik ben snotverkouden, maar ziek melden voor een bevalling schijnt onmogelijk te zijn :)

Wel wil ik haar gaan vragen of ze wil kijken of het gerommel en de lichte krampen van de afgelopen dagen al iets hebben gedaan of dat er nog helemaal niks gebeurd is. Stiekem heb ik de hoop dat ook bij mij het waar is dat je bij een tweede al ontsluiting kan hebben voor de start van de bevalling ;) Best wel spannend zo aan het einde...

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn dochter lag bij het inleiden met 38 weken nog los in mijn bekken.
    Ik werd 3x per dag gestript (enorm pijnlijk, alles zat nog dicht), maar het had geen effect.

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hier ook de 2e niet ingedaald, maar wel gestript. Elke dag zeker 1cm erbij. Na 4 dagen besloot ze eens te komen,zat toen op 6cm toen het begon.

Deel Deze Pagina