aaaarggggggghh schimmelinfectie wil maar niet weggaan (oksel)

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Schimmelkaas of champignons eten maakt weinig uit, wel als je veel suiker eet, een lage weerstand hebt (vaak tijdens of na een zwangerschap), een antibioticakuur hebt gehad etc.
    Er zijn speciale dieeten om schimmel te verminderen, google er maar eens op.
    Ik denk dat het inderdaad goed is als een dermatoloog er eens naar zou kijken, want wie weet heeft je HA wel de verkeerde diagnose gesteld en kun je smeren tot je een ons weegt. Vervelend dat je die niet meekrijgt. Zou het nog een keer proberen en er gewoon op staan dat je die krijgt.

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    He bah wat vervelend zeg. :( Ik heb nu momenteel ook last van een behoorlijke rotplek eczeem op mijn arm. Jeukt als de neten maar ik moet er vanaf blijven anders gaat het gewoon niet over!! Ikzelf heb er nu een middeltje van VSM voor, cardiflor forte.. Werkt bij mij iig altijd goed.

Ik zou echt doordrammen bij je huisarts voor die dermatoloog. Zal even lekker zijn zeg dat je eerst een jaar zo moet lopen! Pfff.

Sterkte meid! xxx

3. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Dat ziet eruit als psoriasis. Ik heb op plekken psoriasis, op wat plekken eczeem en een schimmelplek. Ik heb dus allemaal verschillende zalfjes.

Ik zou wel oppassen met steeds die schimmelzalf smeren. Je huid wordt er dunner van en als het psoriasis is, is dat niet echt handig want dan gaat het sneller kapot. Probeer er toch op te hameren dat je naar een dermatoloog mag. Ik had ook eerst verschillende schimmelzalfjes gekregen en eczeemzalfjes maar een aantal van de plekken hadden toch een verkeerd zalfje gekregen.

Sterkte ermee, ik weet hoe gek je van die dingen kan worden, vooral met warm weer.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb ook op vaste plekken eczeem/schimmelinfecties. Dus ontstoken eczeem, wat open wondes worden als ik er niets aan doe. Gewoon vet houden is het devies bij een niet ontstoken eczeem, uierzalf of vaseline helpt daar goed bij. Anders helpt miconazolnitraat/hydrocortison altijd direct. Alleen miconazolnitraat is niet voldoende, de hydrocortison helpt tegen de ontsteking! Maar ik weet niet of je dat tijdens je zwangerschap mag hebben even met de huisarts of apotheker overleggen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik vind het er niet echt schimmelig uitzien, bij schimmels zijn de randen meestal erg rood, dit is helemaal rood.
    Is je huisarts een dezer dagen niet eens op vakantie, anders gewoon naar zijn vervanger gaan, wie weet heeft die wel heel andere ideeën.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Vind t er ook eerder al psoriasis uitzien....

7. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik zou geen deo meer gebruiken
    indien je begint te zweten meerdere malen per dag weer droog/ schoonmaken zonder zeep

als je op bed gaat zalfje gebruiken

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

bedankt voor de reacties dames
    ik gebruik zoiezo geen deo en als het echt echt warm is tja jammer dan maar blijf ik gewoon thuis of bij me schoonmama en was ik het geregeld met water .. en eten doe ik gewoon gezond niet teveel vet en suikers ..... nu smeer ik trouwens geen zalf meer het heeft toch geen zin wat ik nu doe is gewoon wassen met water en voor ik ga slapen beetje babyzalf tege de jeuk .
    heb met de dokter gebeld moet nog eens gaan volgende week en als het dan nog steeds zo is (jaja gaat ineens na meer als een jaar weg gaan volgens hem ) dan krijg ik een doorverwijsbrief voor de dermatoloog

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Pfff, nou ja, in ieder geval kun je er donder op zeggen dat die plek volgende week niet weg is, dus dan heb je in ieder geval een verwijsbrief. Hopelijk kan de dermatoloog je beter helpen.

10. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ook ik vind het er niet als een schimmelinfectie uitzien maar meer als psoriasis. (mijn vader heeft het ook heel erg, dus weet hoe het eruit ziet) Doet de cortisonzalf helemaal niet of wordt het daar wel iets beter van? Als het niks doet is het op zich wel bijzonder want bij psoriasispatienten worden dit soort zalven ook gebruikt voor de ergste plekken! Hopelijk word je snel doorgestuurd naar de dermatoloog! Succes!

11. peekaboo

zalf doet niets ik vind het niet vreemd bij mijn mama hielp dit ook niet op haar psoriasis plekken :(

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat heb ik nu op mijn arm zitten en ze zeggen bij mij exceem hmmz vreemd heb precies de zelfde plekken 1 grote op me arm 1 kleintje me knie holte en mijn andere arm 1 vlek

ik had ook hydrocorstisoni creme werkt niet nu heb ik het volgende

triamcinolonacetonide en dat werkt (Y) super goed buiten dat moet ik het insmeren met vaseline lanettecreme van de huisarts
    probeer dat en echt bij mij word het nu lichter die 1ste is hormoonzalf die sterker is als de cortisoni

meer weten hoor ik het wel anders via pb

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Het is heel vreemd dat als je arts denkt dat het schimmel is hij cortisonzalf voorschrijft! Dat onderdrukt de ontstekingsreactie zoals bij eczeem door allergie bijvoorbeeld, maar doet niets aan een schimmel. Sterker nog: schimmels gedijen er heerlijk bij! Het helpt doorgaans wel tegen de jeuk, maar als het echt schimmel is moet je een schimmeldodende creme hebben. Kan ook nog secundair geinfecteerd zijn door bacterien en dan moet je er nog antibiotica bij krijgen. Waanzin dat je een jaar op een doorverwijzing moet wachten trouwens, je bent een geduldig mens! Ik had al veel eerder stampei gemaakt!

Ik heb overigens zelf toevallig nu aan mijn hand een heftige schimmelinfectie die hevig geinfecteerd was, gaat nu beter. Maar het duurt heel erg lang voor een schimmel weg is, dus je moet vooral lang door blijven smeren. Als je niet zwanger bent schrijven ze vaak orale middelen voor, die werken sneller! Maar lijkt me zinnig eerst door de dermatoloog de diagnose te laten bevestigen.

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Welke cortisonenzalf heb je gehad? Ik heb eczeem, maar bij mij werkt alleen de sterkste categorie. Ik heb vroeger ook wel zulke plekken onder mijn oksels gehad maar cortisonen zalf hielp dan wel (geen hydrocortison of triamcinolone).

15. peekaboo

heb al zoveel verschillende zalfjes gehad dat ik het niet meer vanbuite weet wat ik wel nog weet is daktacort ,en dan nog een heleboel zalfjes en pillen ..

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Eis gewoon een doorverwijzing voor een dermatoloog. Als het er echt zo uitziet als op de foto moet dat toch geen probleem zijn? Evt kunnen ze even een kweekje nemen, of desnoods een biopt ofzo.

17. peekaboo

ziet er echt uit zoals op de foto ja ... zou volgende week een doorverwijzing krijgen hoop het zo ... mijn dokter experimenteerd zelf te graag met zalfjes enzo denk ik had het inderdaad al veeeeel langer moete doen maar ja ...

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gewoon op je strepen staan! Hier ook ellende om een verwijzing te krijgen hoor. Heb al van baby af aan eczeem en liep de derma-poli plat. Nu het weer een tijdje goed was het moeilijk om een verwijzing te krijgen. Heb mijn enkel momenteel (naja, al jaren eigenlijk) volledig open liggen en is ontstoken. Gelukkig kan ik morgen al terecht bij de derma. Moest een verwijzing via de vervangende HA vragen.....wat een gedoe was dat.

19. peekaboo

ja ik ken dat gedoe de dokter wuifde mijn verzoek voor doorverwijzing elke keer af ach kom we proberen dit zalfje of dat pilletje nog eens maar nu ben ik het zo beu krijg men arm niet meer ophoog bijna zo pijnlijk open alles wat niet deugd dus

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ken dat met zalfjes uitproberen. Heb ooit een dermatoloog gehad die blijkbaar niet kon lezen, ik was naar hem doorverwezen en hij wilde eerst het zalfje maar proberen wat ik al weet ik hoe lang gebruikt heb. Ben inmiddels wel mondig genoeg geworden. Uiteindelijk had ik dus een prednison kuur nodig.

Deel Deze Pagina