Wij gaan een kat van kennissen overnemen. Hij is geeent als kitten en toen die 1 was. Hij is nu 3, nu dus het dilemma gaan we enten of niet ik lees zoveel verschillende verhalen dus ben opzoek naar ervaringen..
Hier worden ze elk jaar geent omdat ze naar het pension gaan tijdens vakantie. Anders zou ik er wel wat langer tussen laten zitten.
Onze Joey wordt ook elk jaar geënt. Laatste keer ook enting tegen vlooien, helemaal super. Die pipetjes vindt ie echt niks. En uiteindelijk was zo'n enting nog goedkoper ook. En ook ontworming natuurlijk elk kwartaal.
Hier ook jaarlijks, aangezien hij ook veel buiten is. Onze wijlen binnenkatten na een tijdje niet meer ge-ent trouwens.
hier hebben ze alleen de eerste 2 jaar hun entingen gehad. daarna niet meer. is ook nergens voor nodig om zo vaak te enten. dit is alleen om de rekening van de dierenarts te spekken entingen hebben een jarenlange werking. als je het niet helemaal vertrouwd dan kan je ook een dierenarts zoeken die het bloed kan titteren. dan kijken ze hoeveel entstof er nog aanwezig is in het bloed. (of zoiets. weet het niet exaxt) maar goed, mijn hond is getittert en het was iig niet nodig om te enten. katten zijn nu 8 jaar en de hond 9. zijn binnenkatten. antivlooien middelen krijgen ze hier ook niet preventiief. of eerlijk gezegt, ook nooit gehad. allemaal rotzooi. geef dit alleen wanneer nodig.
Hahaha ik ook! Maar on topic. Nee. Onze katten hebben hun eerste entingen gehad, het tweede jaar ook en een aantal maanden daarna de niesziekte gekregen. 2 van onze katten waren er bijna dood door, de ander had het minder heftig. Ze zijn nu 4 en 3 jaar en daarna niet meer ziek geweest. Ook niet meer ingeënt.
Haha, dat las ik ook Onze kater van 4 maanden heeft zijn entingen voor dit jaar gehad en ik blijf hem ook laten enten. Onze honden worden ook geënd.