Aaaargh ik had zo'n lief kind (even klagen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanSimone, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Maar ze is nu voor de 2e nacht op een rij ontzettend aan het krijsen in bed. Ze heeft denk ik wel last van haar tandjes maar ze lijkt het er nu om te doen. Kom je de kamer binnen is alles prima, gaat ze gewoon weer liggen en als je dan blijft staan gaat ze slapen. Maar owee als je de deur uitloopt, dan krijst ze alles bij elkaar.
    Gisteren duurde dit van 7 uur tot kwart over 12, ik ben nu best gesloopt. En ze ligt er nu vanaf 7 uur in en het is inmiddels weer dikke drama.

Ik wil best boos worden op haar maar waarschijnlijk is ze gewoon echt heel ongelukkig. Ik ga dus over 5 minuten toch maar weer troosten als ze dan nog niet stil is.
    Vroeger kon ze zo lekker de hele nacht doorslapen.....

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb je al iets tegen de tandjes gegeven? Tegen de pijn?

Hier slaapt ze altijd direct in.. Tenminste ik hoor haar nooit..
    Maar als ze zo doet dan is het hier echt wat.. Meestal geef ik nog wat drinken..

Maar ja.. Als je denkt dat ze het erom doet? Dan misschien toch steeds langer wachten met ernaar toe gaan of op een gegeven moment laten huilen.. ( heb ik ook wel eens gedaan..) als je alles gedaank en checkt hebt..

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja ik heb haar bed verschoond want dat was nogal nat, ze heeft een droge knuffel gehad en papa heeft gengigel gesmeerd. Gisteren hadden we een fles geprobeerd maar die hoefde ze niet, uiteindelijk heb ik haar een pcm gegeven en een half uur later viel ze in slaap met mij naast haar op een stoel. Toen kon ik eindelijk zelf gaan slapen.
    Op dit moment is het stil, ze heeft ongeveer 5 minuten gekrijst. Ik hoop dat ze nu lekker door kan slapen, voor haar is het ook niet leuk natuurlijk....

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gelukkig is ze nu stil! :)
    Tuurlijk is het niet leuk voor je meisje.. Maar ik dachthier ff doorbijten en dan gaat ze vast wel slapen.. En dat deed ze ook gelukkig.. Ik kan er namelij totaal niet tegen hoor:(

Hier komen haar hoektanden door.. Man o man wat een hel! Pff..
    Op een gegeven moment heb ik al voor het slapen gaan een zetpil gegeven..
    Misschien slecht.. Maar ze heeft er zoveel pijn van!

Heb je ook al eens chamodent geprobeerd? Dat versnelt ook het doorkomen van de tandjes.. En hier helpt het ook super tegen de pijn.. Zorgt ook voor minder druk un de oortjes dacht ik :)

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Moeilijk hè,ik zou haar er gewoon uithalen en een half uurtje later nog eens proberen.
    Ff uit die nare situatie halen.
    Dat doe en deed ik eigenlijk ook altijd en bij ons werkt het goed.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Als mijn meisje meerdere dagen last heeft, geef ik ook voor het slapen gaan een zetpil. Dan slaapt ze tenminste en heeft ze geen pijn.

Overigens zit Jen nu ook in een lastigere fase qua slapen en heeft ergere luieruitslag. Denk ook hoektanden. Vooralsnog niet zoveel last dat ze niet in slaap valt, maar het is wel eventjes krijsen. Gelukkig maar een minuut of 2 (langer dan 5 laat ik het nooit duren). Maar ze begint ook spontaan te krijsen in de avond of nacht... En de laatste week wordt ze standaard om 4-5 uur wakker en slaapt dan alleen verder dicht tegen mij aangekropen ;) Als ik haar zeg dat ze ook lekker bij papa kan liggen, is het nee, en kruipt ze nog dichter tegen me aan ;)

Maar goed, vervelend als ze zoveel last hebben hè? Boos worden heeft hier sowieso geen zin, wordt ze alleen maar verdrietiger van. Ze kan het ook niet echt helpen...

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Vervelend dat ze het nog niet kan vertellen hè?
    Wij pakken onze zoon in zo'n geval bij ons in bed en dan gaat hij wel slapen. Je hoort vaak dat mensen dan bang worden dat hij eraan gewend raakt maar na een paar nachten is het meestal weer over en slaapt hij weer op zijn eigen kamer.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als je denkt dat ze pijn heeft - ze viel in slaap een half uur na de pcm, dat lijkt wel een teken van pijn dus - zou ik gewoon voor het slapen een pcm geven hoor. Dat doe je toch niet dagelijks, dus als je haar daarmee meer comfort kunt geven vind ik dat een goede reden.

(En spannend, morgen weer een testje zie ik!)

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Mijn zoontje krijgt al 2 wkn 4 kiezen tegelijk door, ook ineens krijsen, ik troost niet om se 5 min want dan raakt hij overstuur naar geef wel elke dag tot t door is chamodent en als hij verhoging heeft voor t slapen geef ik PCM 120 kauwtabletje
    Ook smeer ook dentinox voor t slapen gaan. Als k dit allemaal niet doe slaapt hij echt heel onrustig.. Als t inslapen met erg huilen gepaard gaat ga ik er altijd 1 x naartoe om nogmaals hb te stoppen een knuffel liedje ofzo daarna blijf ik weg..snachts ga k er meestal niet heen en is t na 5 min krijsen ineens over en Praat hij over ballonnen enz...

Maargoed dit werkt voor mijn zoontje (21 mnd)

Deel Deze Pagina