Hallo, ben ik weer met n vraagje, ik had laatst met de stethoscoop geluisterd en dacht ik hem te horen, maar het kon ook mn eigen hartslag zijn. Gisteren weer geprobeerd maar toen hoorde ik hem niet. Ik ben nu 19 weken zwanger en heb de baby nog niet gevoeld (geen plopjes of vlinders) Ben ik nou heel laat? had ik hem rond deze tijd wel moeten voelen? Mn placenta lag wel voor bij de eerste echo van 11 weken. Ik maak me een klein beetje zorgen want ik lees van iedereen bijna dat ze hem al gevoeld hebben enzo. Mn schoonzus is 20 weken en kan er zelfs al contact mee leggen zegt ze. Maak ik me terecht of onterecht ongerust? bedankt voor het antwoord lfs cherry blossom
Hoi cherry blossom, De meeste dames voelen hun kindje tussen de 18 en 22 weken dus het kan elk moment ook bi jou te voelen zijn. Met de stethoscoop kan je je kindje nog neit horen, dit zal inderdaad jou eigen hartslag zijn geweest. Als de placenta op de voorwand ligt dan kan het nog wel even duren voordat je je kindje voelt, Het moet dan eerste door een dikke boterham heen trappen voordat het bij jou te voelen is en daar moeten ze net wat groter en sterker voor zijn. Je zult binnenkort de 20 weken echo wel hebben, dan kunnen ze zien of de placenta inderdaad op de voorwand ligt en misschien heb je het dan al wel een keerjte gevoelt. Groetjes imke