Tot mijn 18e jaar is er eigenlijk niets aan de hand geweest, mijn gewicht was 52 kilo en ik had een prachtig slank figuur. Toen ben ik ongepland zwanger geraakt en beetje bij beetje zijn er vanaf toen de kilo's aangekomen, op dit moment ben ik 24 jaar en weeg ik 85 kilo. In gedachten ben ik nog steeds 52 kilo, maar schrik elke keer in de spiegel, op foto's en met kleding passen. Elk pondje gaat door het mondje dat klopt bij mij wel, ik kon altijd eten wat ik wilde en kwam geen gram aan. Buiten dat dit gewicht niet gezond is (krijg last van mijn knieen en onderrug) doet het me psychisch erg zeer, nu valt overgewicht in het niet bij ernstige ziektes etcetera en mag ik in mijn handjes knijpen dat ik voor de rest gezond ben, maar ik zit soms uren te huilen omdat ik zo baal van mijn gewicht. Nu ga ik volgend jaar trouwen en heb ik al een trouwjurk gekocht, vandaag nog even gepast in de spiegel en het was weer een drama. Tranen met tuiten, ik wil niet als dikkerdje mijn trouwjurk in en op de foto's staan, ik voel me geen dikke moeke, in mijn hoofd ben ik nog steeds een jonge slanke meid. Mijn doel is om in een jaar tijd 30 kilo af te vallen, mensen met een gastric bypass lukt dit toch ook enkel door minder te eten, het enige wat hen ontnomen word is kunnen eten. 2 kilo per maand afvallen, ik hoop dat het me lukt...
Je hebt PB meid! En heel veel succes. Hou je doel voor ogen, dat je over een jaar stralend in je prachtige jurk staat.
Is je schildklier al getest? Herken je verhaal in die van mij 50 kg toen ik zwanger was van de eerste, toen 22 kilo aangekomen = 72 kg maar een week na de bevalling alweer 58, maar vanaf toen flink aangekomen terwijl ik voorheen meer at als nu Nu bleek mijn schildklier na de bevalling om te zijn geslagen naar te traag en krijg daar nu medicatie voor. Sindsdien 0,0 kilo aangekomen terwijl ik voorheen 10 kg per 6 maanden aankwam zonder de medicatie Als je altijd erg dun bent geweest en nu ineens tientallen kilo's aankomt is daarop prikken nog niet zo verkeerd
Het zal idd een strijd worden, zoveel afvallen. Afvallen is een grote strijd met jezelf. Maar als je het echt wil, dan moet het lukken. 2kg per maand is in ieder geval een realistisch beeld. Dat moet je gewoon lukken!! Ik ben zelf bezig met de strijd tegen ''maar'' 10kg. Iedere dag weer een opgave, om nee te zeggen tegen al dat lekkers. Maar we kunnen het Succes!!!
Probeer ook goed op te schrijven wanneer en wat je eet.. Dan kun je zien waar je sterke/zwakke momenten zitten en kun je daar rekening mee houden
Als je het echt wil is 2 kilo per maand goed te doen. Bij mij is het begin altijd het lastigste, als er eerst wat kilo's af zijn, geeft dat val wel stimulans om door te gaan. succes!
2 kilo per maand is makkelijk te doen zelfs met normaal (tot veel!!!) eten, ik doe WW en ben nu bijna 18 kilo kwijt in een dik half jaar en eet meer dan ik normaal deed, dus zou ik zeker aanraden dan mag je gewoon een keer snoepen en hoef je je niet zo rot te voelen..
Inderdaad ik raad je ook weight watchers aan. Daar is het prima mee te doen. Ik ben voor mijn zwangerschap daar 13 kg mee afgevallen in 5 maand van de 20kg die ik kwijt moest. Toen werd ik zwanger en tijdelijk gestopt. Nu stop ik met borstvoeding en ga ik weer beginnen nu weer 14 kg kwijt te raken.
Hey meis, Ik wil je even heeeeeeeel erg veeeeeeel succes wensen en hoop dat het je lukt! Dan zit je een stuk beter in je vel en voel je je een stuk beter. dikke kus
Goh TS wat herken ik mijzelf in je verhaal! ik ben tot mijn 28e altijd maatje 34/36 geweest, 53 kg en kon eten wat ik wou tot mijn zwangerschappen en toen zat er 27 kilo erbij Ik voel mij ook nog steeds hetzelfde zolang ik niet in de spiegel kijk en naar de grote van mijn kleding kijk (en het wijde) de spiegel en de maten doen mij pijn en ik ben al maanden in strijd tegen de kilo's en het wil maar niet lukken (gezond eten,trainen met personal trainer ect) soms val ik eens wat af, en zit er zonder reden ook spontaan weer aan afgelopen week ben ik bij de huisarts geweest en maandag laat ik bloed prikken om mijn schildklier te laten testen....
Ongeveer zelfde hier, kwam alleen van een kilo of 60 hooguit Maar het lukt je echt! ik ben in 3.5 maand 16 kilo kwijt! reken idd. voor het gemak 2 kilo per maand Tip: ga erbij sporten, dat geeft je ladingen meer energie en zorgt echt dat je het beter vol houdt, ik ben daardoor veel en veel gemotiveerder!
Heel veel succes!! Heb je je al eens na laten kijken door een HA? Soms kunnen tijdens/na een zwangerschap je hormonen uit balans zijn waardoor je moeilijk gewicht kwijtraakt/ makkelijk aankomt. Ze kunnen bijv. met een bloedtestje uitsluiten of je last hebt van je schildklier. Edit: Ik zie net die optie al genoemd was.
Labformulier om mijn schildklier te testen heb ik al in huis, maandag laat ik dat inderdaad even prikken. Ga er niet meer vanuit dat dat het is, maar dan is er mss een verklaring voor. Bedankt voor alle lieve reactie's dat is ook een stimulans!
Ik had het zelf kunnen schrijven!! Mij lukt het ook maar niet, snoep niet maar lust wel een wijntje of biertje, lust ook graag pizza, stokbroodjes, pistoletjes. Mijn probleem is dat ik zelde ontbijt en matig lunch. Pas NA het avondeten barst mijn honger los.... Ik snap heel goed dat ik mijn patroon dien te veranderen, maar het is zoooo moeilijk als je smorgens geen hap door je keel krijgt en smiddags de gewoonte erin geslopen is. Eigenlijk eet ik wanneer ik wil en boeit het me niet hoeveel. Succes! Ik ga na de zomervakantie weer beginnen. Voor mij is 70 kilo genoeg nu ik er 85 weet. Dat figuurtje wat ik met mijn 20 had met een gewicht van 49 kilo zal nooit meer terug komen, al weeg ik straks 45 kilo bijvoorbeeld! Mijn probleem is ook dat ik te snel resultaat wil en dus stop als het stagneert... Anyway, nogmaals succes!
Ik wil je heeeel veel succes wensen. Je zit nu in een diep dal, maar jij kunt jezelf hieruit omhoog helpen krabbelen. Al gaat het met vallen en opstaan... Leer gezond te eten, ga bewegen, niet treuren maar sporten, kom op...pak jezelf bij elkaar en zet je schouders eronder. Op die manier straal jij straks iig zelfvertrouwen uit in je trouwjurk en de kilo's die je bent afgevallen zijn dan niet eens het belangrijkst. Ik ben zelf ook ooit van 78 naar 62kg gegaan met het gi-dieet. Daarna twee zwangerschappen en ik weeg nu 68kg, dus er mag weer wat af, maar ik heb iig een gezonder gewicht nu als die 78kg... Je kunt het (als ik het kan, kan iedereen het, echt waar...)
Ennuh.... ik vergat het bijna te zeggen, maar wees niet te hard voor je lijf. Hard sporten mag best, maar wees er ook een beetje trots op. Dit is jouw lijf, het heeft een mensje gemaakt.... dat is echt zo ontzettend cool! Oke, ik snap dat je (en ik ook, en meer dames hier) even niet lijkt op een bikinimodel, maar je mag wel echt trots zijn op je lijf. Niet te hard oordelen, hoor. Jullie - jij en je lijf - gaan het samen doen.
Vandaag bezig met de derde dag van mijn ´dieet´ 1 boterham s ochtends, tussendoortje, 2 boterhammen s middag, tussendoort, avond maaltijd en erna thee. Tot nu toe prima vol te houden, maar wat wil je na 2 dagen haha.