Geen lekkende borsten

Discussion in 'Zwangerschap' started by leen1982, Mar 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leen1982

leen1982 Bekend lid

Jul 8, 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hallo,

ik zit met een vraagje waar ik me heel druk om maak! Ik hoor vele vrouwen vertellen over hun borsten die lekken maar ik heb juist niets!
    Ze zijn zelfs niet verdikt en ben al redelijk klein geschapen! Nu zit ik daar zo mee in omdat ik graag borstvoeding zou geven en enorm bang ben dat ik geen melk ga hebben!
    Ik heb geen last in mijn borsten ook, juist mijn tepels zijn wat donkerder van kleur! Maar lekken? Nog niks gemerkt, ben echt bang dat ik geen melk heb want zo voelt het aan. Alsof er niks inzit...

Zijn er mensen die dit herkennen of zou dit willen zeggen dat ik geen BV ga kunnen geven?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Maak je absoluut geen zorgen leen! De ene vrouw krijgt wel lekkende borsten, en de ander niet! Bij heel veel vrouwen komt dit pas allemaal op gang als de baby geboren is en aan de borst ligt. Het heeft ook niks met de grootte van je borsten te maken. Geniet van je 'niet lekkende' borsten ;) :)

3. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Hier ook iemand die bij de vorige geen lekkende borsten had, ja met 42 weken af en toe een drupje op den duur en ik had borstvoeding bij overvloed, kon wel een weeshuis voeden :confused: dus het zegt niets hoor ;)

4. Niro

Niro Lid

Feb 15, 2007
    37
    0
    0
    Student
    Oudenbosch
    Hi meid,

Maak je niet druk. Ik ben ook even ver als jou en heb ook geen lekkende borsten. Zoals de anderen al zeiden het maakt helemaal niets uit.
    Niet iedereen heeft dat.

Het zal wel goed komen, geniet van je zwangerschap!

Niro

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Wees blij, ik loop al bijna 20 weken te lekken, nee dat is fijn :( , komt allemaal wel goed hoor.

6. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    hoi,

Ik geef nu 4,5 maand borstvoeding en ik heb nooit een druppel gelekt niet tijdens de zwangerschap maar daarna ook niet. Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken.

liefs,
    Manouk

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    heb de hele zwangerschap (41 weken en een paar dagen). geen lekkende borsten gehad, meteen na de bevalling (10 minuutjes daarna) gaf ik melk en kon mijn dochetr aan de borst drinken! Je lijf kan dit.

Tip, koop een witte kool als je net bevallen bent tegen de stuwing, gaat wel weer over maar je gaat het niet lekker nog wel missen :) (je kraamhulp vertelt je wel wat je met de kool moet doen, staat ook ergens op deze site geloof ik)

Groetjes van lekkende Lisette

8. leen1982

leen1982 Bekend lid

Jul 8, 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ben nu al veel meer gerustgesteld!

Witte kool? Nu maak je mij nieuwsgierig! Wat moet ik daar mee aanvangen? :)

9. ik moet eerlijk zeggen ik heb daar ook nog geen last van,en ben er wel n beetje blij mee,ik wil ook proberen om BV gaan te geven dus we zien wel!ja kan er toch niks aan doen.

succes

groetjes krulliewullie :(

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik heb er ook geen last van.

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey,

ook ik had geen lekkende borsten en maakte me ook een beetje zorgen
    Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik geen bv kon geven.
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen qua melk.
    Ik kolf omdat we een "tepel"probleem hebben, maar ik heb gelukkig genoeg melk. :D

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Witte kool uit de koelkast is lekker als je stuwing hebt, die vouw je om je borst en stop je dan in je bh en dat verkoelt enorm, maar hoe en wat precies kan je kraamverzorgster je precies vertellen dan..

13. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb ook geen last van lekkende borsten.
    Soms heb ik wel(de laatste weken dan) dat als ik er op duw dat er wel wat melk/vocht uitkomt maar niet veel ;)

Mijn borsten zijn ook bijna niet gegroeid.

Dus geen zorgen!

14. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Gelukkig ben je al wat meer gerustgestelt! :D

15. Nessa

Nessa Actief lid

Sep 14, 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik ben vorige week naar een infosessie geweest waar het thema borstvoeding besproken werd. Lekkende borsten hoeft echt niet omdat de borstvoeding op zich eigenlijk maar op gang komt wanneer de baby voor het eerst drinkt. Het is eigenlijk door de "masserende" beweging van het mondje van het kindje dat de productie gestimuleerd wordt. Maak je dus maar geen zorgen ;)

16. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    ben blij dit te lezen.
    vroeg het me nl. ook van de week af

groetjes susanne

17. anja 29

anja 29 Actief lid

Oct 11, 2006
    400
    0
    0
    mijn borsten lekken af en toe voral savonds in bed komt er wat vocht uit ik ben nu 25 weken zwanger maar het is niet zo erg dat ik overdag ook lek groetjes anja

Share This Page