Loopauto met grote stevige zitting en rugleuning

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MommyOwl, Mar 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Ik ben op zoek naar een geschikte loopauto voor mijn dochter van 20 maanden. Ze heeft (onder andere) een motorische ontwikkelingsachterstand, is hypermobiel en heeft daardoor moeite met staan en leren lopen. Ook is ze nu op een leeftijd waarop ze de gevaren ziet van leren staan en lopen (omvallen en jezelf pijn doen) en is ze daardoor angstig geworden om staan en lopen te proberen. De fysiotherapeut raadde aan om een loopauto te proberen, zodat ze haar onderbenen en enkels kan leren gebruiken en zo positieve ervaringen kan opdoen bij het leren stappen, in de hoop dat ze hierdoor minder angstig word.

De fysiotherapeut waarschuwde wel dat mijn dochter misschien een loopauto te eng zou vinden. Het beweegt natuurlijk op een manier die ze niet gewend is, en dat is best griezelig. Al helemaal als je sowieso al angstig bent. Dus ik wil graag een loopauto aanschaffen die het "minst eng" zal zijn.

Ik zat zelf te denken aan eentje met een grote stevige zitting, met rugleuning, zodat mijn dochter ontspannen op de loopauto kan zitten en niet snel eraf zal kunnen vallen. Er zijn alleen zooooveel verschillende (merken) loopauto's te vinden, dat mijn hoofd begint te duizelen :(

Heeft iemand een goede tip voor zo'n soort loopauto?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik heb deze, ik kan niet meer zien welk merk het Is maar dit model kom je veel tegen.
    Een groot succes, mijn dochter van drie speelt er nog regelmatig mee.

Attached Files:

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij hebben er zo een;
    I'm Toy houten loopwagen politie | Aanbieding bij SpeelgoedindeTon.nl

Waarschijnlijk stukje duurder dan die hierboven. Maar een plastic wagen is vele malen lichter en dus makkelijker om te vallen.
    Deze houten is een stukje zwaarder en ze kunnen er ook achter lopen, zonder makkelijk optillen of kiepen.

Wij hebben hem met de eerste verjaardag van de oudste gekregen, nu na 4 jaar nog steeds in goede staat en wordt nog steeds regelmatig gebruikt. (20+ kg weegt hij nu)

Wij hebben voor de jongste zo iets;
    New Classic Toys Classic bakfiets rood-blank | Loopfietsen.nl
    Maar hier kan niet achter gelopen worden als dat een van je wensen is.

Verder zou ik vooral kijken of je een paar kunt zien. Een van plactic, een van hout etc.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Wij hebben een Bentley loopauto en die is vrij stevig en best zwaar. Is vanaf 1,5 jaar dus ook groot genoeg. De rugleuning is misschien alleen te kort.

Attached Files:

Share This Page