Zoals elke woensdag als mn jongste zoon thuis is haalt hij lekkere broodjes op de markt bij Bakkerij het Stoepje. Hij is ondertussen 10 dus hij doet wel meer boodschappies voor mama tegenwoordig (was erg handig toen ik hoog zwanger was ) En hij vind het doorgaans leuk om te doen. Bied het ook altijd zelf aan (ook soms als er niks te boodschappen valt ) Dus vandaag weer. Netjes gewacht op zijn beurt zoals altijd. En doorgaans zijn de andere klanten altijd zo vriendelijk om dan voor te dringen want t is toch maar n kind Die heeft toch alle tijd (dat er dan thuis een moeder met nog n kind en eventueel vriendje op brood zit te wachten maakt niet uit schijnbaar!). Maar dit keer niet gelukkig. Hij rekent netjes af (en dat joch kan rekenen als de beste! Dus gaat altijd goed en anders merkt hij t wel op...heb er ooit bij gestaan dat t mis ging aan de kant van de kassiere nml. En hij krijgt zn wisselgeld...2,50...1 euro en 2 x 10 cent en voor de verderest allemaal 5 cent! Hij vraagd nog of t misschien wat groter mag want al die 5 euro centjes daar zit zn moeder niet op te wachten weet hij ook wel...en die vent ook wel! De meneer achter de kraam is hier blijkbaar niet van gedient en blaft dat hij nu maar snel weer weg moet gaan! Heb echt t idee dat hij dat schroot (zo noemen wij klein geld vanaf de 5 cent) speciaal aan mijn zoontje gaf want die zou er toch niks van durven zeggen.... Echt....ik snap zulke lui niet. We zijn vaste klant daar en 9 vd 10 x is het mijn zoon die daar de boodschappies doet. Dus ze moeten hem zo ongeveer wel herkennen als klant. Het is er duurder als gewoon c1000 brood en de c1000 zit tegenover de kraam dus we gaan speciaal daar heen. Niet omdat t dichterbij is ofzo. En dan word je zo behandelt Nu wil hij dus niet meer naar die kraam want zo wil hij niet meer behandelt worden.
Jeetje, schandalig! Kan me helemaal voorstellen dat ie geen zin meer heeft om daar naartoe te gaan. Toch wel ff een schouderklopje voor je zoontje. Vind het nl erg dapper en stoer dat ie gewoon fftjes vraagt of het wat groter mag. Hij laat zich niet zomaar wegsturen en dat vind ik echt een pluimpje waard! Groetjes Jessy
nou ja zeg belachelijke man.. knap van je zoontje dat hij dan ook gewoon vraagt of ie groter terug mag hebben.. snap het wel dat ie niet terug wil..
Ik zou het schroot lekker bewaren en er volgende week samen even brood van halen en er dan gewoon lekker mee betalen 8) Voor je zoon vind ik het jammer dat hij zo behandeld is. Groetje sAnita
Wat een geweldig leuk zoontje heb je Wilma! En inderdaad net wat Pluk zegt, volgende keer met allemaal 5 centjes betalen.
He wat rottig zeg. Balen. Kan me voorstellen dat je kind daarvan onder de indruk is. Goed plan om volgende keer met schroot te betalen. En dan liever ook nog meer dingen kopen zodat je een groter bedrag helemaal klein moet geven... hahaha.... zal ze leren...
Ja idd dat zei mn moeder ook al toen ik het vertelde. Maar kon nu niet meteen terug want Wendy lag te slapen en mn andere zoon had n vriendje mee. Anders was ik dat gaan doen hoor. Heb toch n grote vriezer dus dan vries ik t wel gewoon in. Maar was echt verontwaardigd...dat jochie het nog netjes vragen...word hij afgeblaft Normaal komt hij helemaal opgewekt en trots terug en nu kwam hij teleurgesteld n boos terug. Heb hem maar n lekkere warme choco gemaakt.
Jemig! Wat een aso zeg! Ik snap niet dat je zo tegen een kind kan doen.....nou ja alleen als het echt een straatschoffie is en zelf ook niet netjes naar mij toe, maar als ik dit zo hoor is jouw zoon een hele nette lieve jongen. Ik zou inderdaad ook gewoon al het kleingeld sparen (wij doen namelijk al dat schroot in een spaarpot) en dan de volgende keer met alleen dat mee nemen. En dan doodleuk alles op de toonbank gooien en uitgebreid geld tellen
Ja vooral dat ook nog idd. Heel uitgebreid en lang er over doen. En vooral op een moment dat het heel druk is.
Jeetje wat een abnormale reactie. Kan me voorstellen dat je zoontje daar geschrokken/beduusd van is. Ik zou idd ook gewoon volgende week teruggaan met die centen en daarmee betalen. Volgens mij mag hij dat niet weigeren (mochten wij in de winkel waar ik werkte ook niet, maar wij waren er altijd blij mee).
wat een sukkel zeg! ik zou inderdaad doen wat de andere dames zeiden. alle kleine muntjes deze week opsparen en volgende week spaarpot mee en leeggooien op de toonbank
Ik zou naar de bank gaan en die 5 centen om wisselen voor 1 centen en daarmee heel veel brood gaan kopen bij die achterlijke ***. Vind dat je zoon erg dapper gereageerd heeft en kan me voorstellen dat hij niet meer terug wil.
Wat iedereen al zegt zou ik ook doen. Ik heb altijd een pot waar k al t kleingeld in mik, en dat bedrag loopt aardig op. Zou dus flink wat kleingeld pakken en daar gaan shoppen. Belachelijk dat hij zo doet tegen je zoontje. Hopenlijk blijft dit voorval niet bij hem hangen.
Dapper van hem hoor. Wat een maffe vent zeg. Ik zou er ook iets gaan kopen, en met schroot betalen. En als ie net klaar is met tellen zeggen dat je toch geen brood nodig hebt. Mafkees!
nou ja zeg! dit vind ik gewoon belachelijk! ik sta zelf ook op de markt en soms hebben wij echt niet groter dan 20 ct ( oke is nog geen schroot), soms testen we die kinderen wel eens uit (H) van een jaar of 10 hoor dan geven we te weinig en als ze het opmerken krijgen ze een bosje bloemen ( bosje tulpen ofzo die net niet meer goed zijn voor de verkoop ) en als ze het niet in de gaten hebben roepen we ze en krijgen ze 1 bloem en ze doen het nooit meer fout hihi lekker opsparen dat schroot en uitgeven, zijn marktkoopmannen blij mee :devil:
Belachelijk zeg! Ik zou ook idd met 1 centjes gaan betalen en als hij weigert, gewoon zeggen dat het een wettelijk betaalmiddel is!