Weet iemand hier toevallig of je als zwangere vrouw in een varkensstal mag komen? Ik moet namelijk voor mijn studie nog een varkensverlossing meemaken maar weet eigenlijk niet of dit kwaad kan (ik hoef niets te doen alleen te kijken en raak dus ook niets aan)... Toevallig experts aanwezig? Ik kan er nergens iets over vinden, ook niet in de boeken..
schapen weet ik idd ook, ivm bacteriën die vrij kunnen komen tijdens de bevalling die bij zwangere vrouwen een vroeggeboorte kunnen veroorzaken (zo stond het aangegeven bij onze kinderboerderij) , varkens kan ik helaas niks over vertellen..
heb het even gevraagd aan mijn oma die had vroeger een boerderij ze zegt dat varkens een vorm van amoniac lucht bij zich hebben en dat dat niet goed is voor zwangerschap hoop dat je er wat mee kunt
Ik weet niet waar je dat moet doen, maar als het bijvoorbeeld in Barneveld is daar is het heel schoon, vooral in de stallen waar de biggetjes geboren worden. Ik denk dat het opzich wel meevalt, ik heb er in ieder geval nooit iets over gehoord dat dat niet zou mogen en ik doe zelf via school ook veel met dieren. Ik had ook zo'n situatie aan het begin van m'n zwangerschap dat ik voor m'n studie met ratten moest werken, ik heb het gewoon even op school nagevraagd, daar weten ze dat soort dingen ook wel, en anders even aan de verloskundige vragen.
Dank allemaal voor de reacties. Ik heb vk gebeld en die kon ook niets verzinnen waarom het niet zou mogen dus dan ga ik maar gewoon! Ik raak niets aan en heb een overal en handschoenen aan... greetz!
Ik las laatst juist een artikel (geloof in de NRC-next) waarin stond dat het supergoed is als iédere zwangere vrouw eens naar een boerderij zou gaan. Het babytje zou dan als het geboren wordt meer antistoffen hebben en een kleinere kans op astma hebben. Dus ik zou zeggen GAAN!