Aaah hoofdluizen.. En nu?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Die lotion heb ik ook idd. Die shampoo hielp bij mij niet. De teershampoo wel, maar word echt naar van de lucht. Vind het ook super frustrerend dat ze nog niet iets hebben uitgevonden wat het verhelpt, ze hebben alleen symptoom bestrijding en dat vind ik stom haha.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    is er geen andere shampoo dan die ze er nog voor hebben behalve degene die niet werkt en de teer?
    Ik ben er echt helemaaaaal (nog) niet in thuis, aangezien ik dit sinds 4 dagen weet:o:

3. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Zijn een soort wit, lichtdoorschijnende ovale bolletjes die als je gewoon over de haar zou wrijven niet eraf gaat. Alleen met je nagels “rits” je ze er wel levende zitten iets van de hoofdhuid af. Een luis past zich aan de haarkleur aan dacht ik. En ze kunnen niet springen mocht je de kriebels krijgen :).

4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Toen ik luizen had, heb ik het behandeld met luizenshampoo van de Kruidvat (gewoon huismerk).
    Ik heb één keer geprobeerd te kammen, maar dat was on-mo-ge-lijk met die bos haar van mij.
    Dus ik heb alleen die shampoo gebruikt en het was over... Dus kammen hoeft kennelijk niet altijd ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Alleen shampoo durf ik niet aan, maar heb, voor de zekerheid, al wel 2 kammetjes kapot gekamd op mijn haar, Wat een drama.

Het lijkt beter te gaan, maar ik zit wel met die neten. Gisteren nog een stuk of 5 eruit gekamd, vandaag stuk of 2. Maar ik zie ze dus echt niet meer zitten. Hoe vindt je die?
    Vrijdag zag ik ze nog duidelijk zitten en toen alles wat ik kon zien met mijn nagels eruit gehaald. Maar hoe weet ik nu dat ik alles meeneem met kammen?

6. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Je hebt nooit garantie dat je alle neten vindt. Irritant he! Maar als je heel regelmatig blijft kammen, dan haal je wel alle luizen eruit voordat ze weer eitjes kunnen leggen. Dus uiteindelijk lost het zich dan ook op. Dacht ik tenminste...

suus1983 vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Kun je het verschil tussen luizen en net en duidelijk zien?
    Ik heb volgens mij alleen vrijdag levende luizen gezien. Daarna volgens mij alleen nog neten (of misschien wel babyluisjes pff)..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een neet heeft een duppelvorm zit vast aan een haar, een luis zit los en kan je zo pakken.
    Hoe is het nu?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ok dank je. Dan toch goed gezien. Alleen vrijdag luizen gezien. Die dag behandeld met dimeticon en alle neten die ik kon zien weggehaald. Sindsdien ook elke dag 2 keer in nat haar met de assy kam. 2 dagen geleden voor het laatst neten eruit gehaald met de kam. Kan nu ook echt niks meer ontdekken. Blijf natuurlijk wel kammen nog en behandel haar vrijdag ook weer voor de zekerheid.

Als je echt elke dag goed kamt zou je sowieso de luizen er uit moet halen toch?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja lijkt me wel, als je goed kamt en ook goed kijkt zou je ze er allemaal uit moeten kunnen halen. Zelf geen ervaring met luizen gelukkig, ben wel luizenmoeder geweest ;). Weet ook niet of ik zelf het liefst zou kammen of met de hand zou uitpluizen, mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste maar misschien heb ik wel een andere mening als mijn eigen kinderen luizen zouden hebben ;)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad zo vies als je ze ziet lopen.
    Mijn oudste dochter had ze opgelopen tijdens handbalkamp en ik ontdekte het 1 dag voordat we zelf met vakantie gingen.
    Ik zag ze ook lopen maar hier was gelukkig de Dimeticon afdoende en was het gelijk klaar, neten gaan er ook dood van.
    Een levende neet is lichtbruin en en een witte neet is al uit het eitje.
    Nu behandel ik haar altijd preventief wanneer ze weer op kamp is geweest.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is idd het idee; als je 2 weken lang kamt, kam je telkens de luizen er goed uit en krijgen de nieuwe luisjes geen kans eitjes te leggen. Na 2 weken is die cyclus dan doorbroken.

suus1983 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Denk het niet haha. Althans ik niet. Pluis nog elke dag, wil ze gewoon weg hebben. Maar kan echt niks meer ontdekken en eerst zag je het wel goed zitten. Heb de shampoo ook een keer extra gebruikt voor de zekerheid (is toch niet giftig).

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier heeft dochter dik haar en is enkel dimeticon niet afdoende, ik kam na de behandeling er altijd nog wel levende luizen uit - en ik gebruik het spul niet zuinig. Ik zou er dus niet op rekenen dat je er puur met dimeticon meteen vanaf bent; advies is hoe dan ook kammen, kammen, kammen. Als er 2 neetjes overleven, zit je na 10 dagen weer met luisjes en na 20 dagen weer met een vrolijke luizenfamilie...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja hier lijkt die dimeticon ook heel goed te helpen. Vrijdag gebruikt en maandag (voor de zekerheid), maar heb daarna al geen luizen meer gezien gelukkig. Zaterdag nog een keer de dimeticon en blijf wel kammen, dan zou het toch goed moeten komen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja dat doe ik ook sowieso! Dus de dimeticon en 2 keer per dag kammen. Nu ben ik wel blij met haar dunne haar haha. Scheelt wel een stuk met kammen. Heb al 3 kammetjes gebroken op mijn eigen dikke haar. Schiet niet op.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Met heel goed kammen krijg je de luizen er wel uit, maar de neten niet. Die moet je er echt met je nagels tussenuit trekken, streng voor streng.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Maar die zie ik dus echt nergens meer nu. En schijnt dat je ze met de assy kam wel meeneemt?
    Vrijdag zag ik idd neten zitten en die heb ik er allemaal met mijn nagels uit gehaald. Elke dag gekeken, maar geen neten weer gezien. Kun je die goed missen dan? Ze is donkerblond en inspecteer 2x per dag haar hele haar plukje voor plukje

19. tuc

tuc Niet meer actief

Neten zijn wittig, dus het beste zie je die op donker haar. Donkerblond moet je dus wel goed kijken. Maar als je 2x per dag checkt zullen ze er wel uit zijn

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Neten zijn zandkleurig tot zwart.

Deel Deze Pagina