volgende week wordt mijn peettante 60 jaar, haar nieuwe vriend wordt 50. (hem heb ik slechts 1x gezien) samen vieren ze dat ze 110 worden. nu zie ik die peettante dus echt nooit, hooguit 1x per jaar. nu kregen we dus een uitnodiging waar als cadeautip een envelopje op staat. maar wat nu dus te doen? normaal ga ik ook niet naar haar verjaardag (en krijgt ze dus ook niks) en zij komt niet bij mijn verjaardag. wat 'moet' ik nu geven? als er geen cadeautip op had gestaan had ik ws een bloemetje oid gegeven.
Ik zou het geld dat je aan een bloemetje zou besteden, in een envelopje stoppen... is dan misschien niet heel erg veel, maar dat hoeft toch ook niet? En als ze een envelopje op de kaart hebben staan, zijn ze met die paar euro vast blijer dan met een boeketje... kaartje erbij met wat vriendelijke woorden erop, en klaar ben je!
tja, ik zou denk ik als ik met z'n 2en zou gaan 20 euro geven - maar ik zou het wel heel moeiljik vinden... Je kan natuurlijk ook altijd een bloemetje geven met nog wat geld erbij.... Of tóch gewoon dat bloemetje... Het is een tip he.. geen moeten. Zeker als je er zo weinig contact mee hebt. Je wil wel écht gaan?
Wij hadden dit laatst met een bruiloft en ik moet zeggen dat ik niet zo ben van het geld geven. Ik heb uiteindelijk een spaarpot gevuld met 20 kleingeld gegeven. Wel wat ze vragen, maar niet die standaard envelop!
ik ben het ook met sanne en amfy eens. Het is een tip, het zou raar zijn als je verplicht bent omdat te doen toch??
Tsja,dat is lastig.. Ik zelf zou gewoon een leuk bedrag geven in een envelop/kaart. Ik zou ook geen wereldbedrag geven want je ziet die mensen nooit..
Tja, ik zou gewoon geld geven. Dat is immers de tip. Maar niet veel hoor, en helemaal niet als je er normaal ook niet komt!
Ik zou ook gewoon een envelop met geld geven. Ook als zie je ze niet vaak, ik hou dan liever de eer aan mezelf zeg maar. Doe ik er gewoon 10 euro in per persoon. Als je er echt niet achter staat, een mooie bos bloemen. Het gaat erom dat je er bent toch?
ik zou een pakketje enveloppen geven dat willen ze toch?? haha. dat doe ik wel vaker. maar dan stop ik er wel geld in