Hey, Ik mag voor mijn werk voor het eerst een lease auto kiezen. Nu heb ik er twee op het oog maar ik vind het moeilijk om te kiezen. Misschien kunnen jullie mij helpen. De auto's zijn de toyota auris touring sport. Het voordeel hiervan is dat het een automaat is. En het is een hybride (geen plug-in). De andere is de Ford Focus 6-bak wagon. Ik vind deze iets fijner rijden, maar het een een schakel auto en het interieur is vrij druk. Dit is een diesel. Er wordt zakelijk ongeveer 40.000 km per jaar mee gereden en dan daarnaast wordt er nog privé mee gereden. Prijs scheelt niet veel en beiden zijn 14% bijtelling. Ik vind beiden mooi en geven voldoende ruimte. Al mijn collega's (met jaren ervaring) zeggen neem een automaat. Wat raden jullie aan?
Ik houd ook niet van Ford, maar fat mag niet doorslaggevend zijn. Echter, je rijd aardig wat kilometers, dan is automaat toch echt heel fijn!
Ik zeg ford, jaren honda en nissan gereden en ik vind ford echt veel fijner rijden Wij hebben trouwens gewoon zwart interieur. Ik vind wel dat de schakelbak niet fijn is van ford, ik heb ook een diesel. Automaat is fijner.
Ik zou voor de ford gaan. Nuis het hier ook alleen ford wat er blinkt haha. Persoonlijk vind ik een automaat niets aan. Alleen gas geven en remmen nee dank je. Dat is iets wat je zelf het beste weet denk ik.
Ford is inderdaad een fijne auto. Wij hebben nu ook een Ford. Bijna nooit problemen mee. Maar aan de andere kant problemen zijn toch voor de lease maatschappij en niet voor mij. Ik neig nu ook meer naar de Auris in verband met dat het een automaat is. Is wellicht saaier rijden, maar als je zeker 4 dagen in de week 7 uur auto rijd en dan vooral in binnenwijken dan is het volgens mij veel fijner. Ben bang dat ik spijt krijg als ik geen automaat neem.
Ik zou persoonlijk voor de ford gaan omdat hij handgeschakeld is.. persoonlijk vind ik automaat zooooo ontzettend saai
Zou het niet saaier rijden noemen, eerder relaxter! Ik zou niet gaan autorijden met het idee; ik ga eens even lekker schakelen. Als ik auto rijd is het om ergens te komen of even weg te zijn... Het rijd een stuk ontspannender, auto slaat niet af, je bent altijd als eerste weg bij een stoplicht en (oei dat mag ik eigenlijk niet zeggen) je hebt nog een hand "vrij" om even snel een slokje water te nemen etc
Absoluut Ford!! Hier twee keer een Ford voor de deur na meerdere automerken te hebben gehad maar super fijne auto's.
Ik haat automaten, maaaaaar...gezien je zoveel auto moet rijden zal het in jouw geval misschien wel een stuk relaxter zijn! Dus daarom zeg ik de Toyota.